کد خبر : 195119
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - 16:42
دسته‌بندی : اخبار ویژه
چاپ

نقوی حسینی: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای شاید صلاح ندانند اطلاعاتی از مذاکرات را منتشر کنند

مایده سابق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره ابهام در وضعیت مذاکرات در قطر گفت: «تا جایی که من می دانم، هم وزیر امورخارجه، هم رئیس جمهور و هم آقای باقری از مذاکرات گزارش می دهند اما جزئیات مذاکرات را شاید صلاح ندانند که منتشر شود چون هنوز به نتیجه ای نرسیده است وگرنه اعلام نظر در این رابطه اظهارنظر می کنند».

نقوی حسینی: اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای شاید صلاح ندانند اطلاعاتی از مذاکرات را منتشر کنند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید حسین نقوی حسینی، نمایده سابق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره ابهام در وضعیت مذاکرات در قطر  گفت: «برداشت من این است که مذاکرات قطعا ادامه پیدا می کند و توافق هم به نظرم حاصل می شود دلیل هم این است که بالاخره غربی ها شدیدا در شرایط فعلی نیازمند توافق هستند و به هیچ وجه نمی خواهند که ایران خارج از توافق، فعالیت های خود را ادامه دهد چون هم به لحاظ داخلی و پیشرفت تکنولوژی هسته ای در کشور ما ضرر خواهند کرد و در عرصه بین المللی و مناسبات سیاسی که در حال حاضر آمریکایی ها و اروپایی ها با شرق دارند نمی خواهند ایران در جبهه شرق قرار بگیرد و مقابل غربی ها قرار بگیرد بنظرم اروپایی ها و آمریکا خواهان ادامه مذاکرات خواهند بود البته جمهوری اسلامی ایران هم شرایط را کاملا درک می کند و به هیچ وجه از خطوط قرمز خود خارج نخواهد شد و با حفظ خطوط قرمز و رفع تحریم های ظالمانه توافق انجام خواهد شد. البته سخت است که بگویم در کوتاه مدت به نتیجه می رسیم و مذاکرات طولانی تر خواهد شد بایدن هم که به منطقه می آید حتما ارزیابی از وضعیت خواهد شد که باعث می شود مواضع آنها شفاف تر شود.ما اگر چند ماه دیگر بتوانیم از این شرایط اقتصادی عبور کنیم دیگر غربی ها حریف ما نخواهند شد».

او در ادامه درباره عدم اطلاع رسانی طرف ایرانی از مذاکرات افزود: «تا جایی که من می دانم، هم وزیر امورخارجه، هم رئیس جمهور و هم آقای باقری از مذاکرات گزارش می دهند اما جزئیات مذاکرات را شاید صلاح ندانند که منتشر شود چون هنوز به نتیجه ای نرسیده است وگرنه اعلام نظر در این رابطه اظهارنظر می کنند».

نقوی حسینی در پایان نسبت به گرایش ایران به شرق پس از شکست  احتمالی مذاکرات گفت: «اکنون توافقات همکاری بلندمدت خوبی هم با چین و هم با روسیه داریم.اکنون ارتباطات جمهوری اسلامی با روسیه و آسیای مرکزی بسیار خوب هست و مناسبات خوبی برقرار شده است و قطعا این مناسبات اثر تحریم ها را کم خواهد کرد غربی ها نیز این را می دانند اما توافق باعث می شود که مناسبات ما با غرب نیز حفظ شود، نه اینکه ما کاهش ارتباط با روسیه داشته باشیم همکاری ما با شرق با همین قدرت ادامه پیدا خواهد کرد ولی مناسبات با غرب نیز حفظ خواهد شد چون غربی ها می خواهند که جمهوری اسلامی ایران ارتباطش با غرب نیز قطع نشود».

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: باید جلوی ارسال هرگونه نیرو و انرژی به اسرائیل گرفته شود
نماینده مجلس: باید جلوی ارسال هرگونه نیرو و انرژی به اسرائیل گرفته شود

عباس‌زاده مشکینی گفت: باید راه‌هایی که هرگونه نیرو و انرژی به اسرائیل فرستاده می‌شود، بسته شود. طبیعتا از جغرافیایی که در اختیار محور مقاومت است، انجام چنین چیزی محال است و در تیررس نیروهای ما نیست.

یک اقتصاددان: با این شرایط باید منتظر دلار ۷۵ هزار تومانی باشیم
یک اقتصاددان: با این شرایط باید منتظر دلار ۷۵ هزار تومانی باشیم

یک کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیر تورم بر نرخ ارز بر این باور است که دیر یا زود فنر ارز رها می‌شود و با شوک ارزی مواجه خواهیم شد و باید در انتظار دلار 75 هزار تومانی باشیم و همه کالاها باز هم گران‌تر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است