کد خبر : 195060
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - 12:06
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

آقای رئیسی؛ عضویت در ستاد انتخاباتی فضیلت نیست

فعال رسانه ای و حامی دولت ابراهیم رئیسی گفت: دولت باید از افرادی واقعا کارآمد استفاده کند تا کابینه‌ای قوی داشته باشد. هم در این دولت و هم در دولت قبل مثلا می‌گفتند فلانی‌ها در ستاد انتخاباتی آقای روحانی کار می‌کند یا در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی کار می‌کند و باید مسئولیتی به او داده شود. در واقع فعالیت در ستاد انتخاباتی هیچ فضیلیتی نیست و باید افرادی که مسئولیتی را می‌گیرند، تخصص داشته باشند.

آقای رئیسی؛ عضویت در ستاد انتخاباتی فضیلت نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره عملکرد یکسال گذشته دولت ابراهیم رئیسی یا همان دولت محرومان گفت: «جهت‌گیری دولت در کلیت مثبت بوده است. دولت سعی کرده است به وعده‌هایی که چه قبل و چه بعد از انتخابات داده بود، عمل کند و بخشی از آنها را محقق کرده و در تحقق بخشی دیگر مصمم است. نگاه دولت و آقای رئیسی واقعا از سرباز کنی مشکلات نیست».

او ادامه داد: «دولت با دیگر ارکان نظام هم همگرایی خوبی دارد و این یک فرصت است. حالا برخی جریانات به این همگرایی نقد می‌کنند اما واقعیت این است که توفقیات خوبی به وجود آورده است؛ مشخصا در همین چندوقت اخیر دیدیم که با همگرایی قوا و تلاش دولت بحران کرونا مهار شد. از سوی دیگر دولت توانست با مردم ارتباط خوبی برقرار کند موضوعی که در دولت قبل دیده نمی‌شد. اکنون می‌بینیم که شخص رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا در میان مردم حاضر می‌شوند و این سنت خوبی است که در ابتدای انقلاب هم از سوی مسئولان می‌دیدم زیرا یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی همراهی با مردم است. البته نباید دیدار با مردم و شنیدن مشکلاتشان به حل مشکلات مصداقی یک یا چندنفر منجر شود؛ به این معنی که گرچه مشکل تک‌تک مردم مهم است اما وزیری که با مردم دیدار می‌کند نباید برای تبلیغات به یک نفر بگوید مشکل مطرح‌شده‌ات را حل می‌کنم. این روش درست و مسئولی که نزد مردم می‌رود باید مشکلات عمومی همه مردم آن منطقه را حل کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «یکی از کارهای خوب دیگر دولت آن بود که حریم سواحل و رودخانه‌ها را باز کرد تا عموم مردم بتوانند استفاده کنند زیرا می‌دانید که حریم دریایی و رودخانه‌ها قابل تملک نیست و متأسفانه برخی آنها را به استفاده شخصی درآورده بودند که دولت با هماهنگی قوه قضائیه توانست این حریم‌ها را به مردم بازگرداند».

او درباره عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی هم اظهار کرد: «در بحث مذاکرات تصور می‌کنم دولت راهبرد دقیق و روشنی نداشته است و گرچه به هر حال اصول کلی در مذاکرات مطرح شده اما راهبرد در مذاکرات صرفا به معنای بیان اصول کلی نیست و خب دولت در این زمینه برنامه‌ دقیقی نداشت».

مقدم در پایان به سایت نزدیک به قالیباف گفت: «یکی دیگر از مواردی که قابل نقد به نظر می‌رسد، کارآمدی برخی از مدیران و وزرای دولت است. دولت باید از افرادی واقعا کارآمد استفاده کند تا کابینه‌ای قوی داشته باشد. هم در این دولت و هم در دولت قبل مثلا می‌گفتند فلانی‌ها در ستاد انتخاباتی آقای روحانی کار می‌کند یا در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی کار می‌کند و باید مسئولیتی به او داده شود. در واقع فعالیت در ستاد انتخاباتی هیچ فضیلیتی نیست و باید افرادی که مسئولیتی را می‌گیرند، تخصص داشته باشند. الان هم دیر نیست و اگر آقای رئیسی می‌بیند که افرادی تخصص لازم را ندارند، کنارشان بگذارد و افراد با تخصص را وارد دولت کند. به نظرم یک‌سالگی دولت زمان خوبی برای اِعمال چنین تغییراتی است زیرا واقعیت این است که دولت زمان زیادی ندارد و حدود یک‌چهارم از عمرش گذشته است»

اخبار مرتبط:
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

مقام اسرائیلی با بیان اینکه تل آویو سعی دارد با همکاری آمریکا ائتلافی جهانی و منطقه‌ای علیه ایران تشکیل دهد، گفت اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که در چه زمانی، در چه مکانی و به چه شیوه‌ای به حمله اخیر ایران پاسخ دهد.

اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد
اردن به اسرائیل و ایران اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نخواهد داد

تحلیلگر اردنی و مشاور ارشد در موسسه «تحقیقات خلع سلاح» سازمان ملل در خصوص اخباری از رهگیری پهپادهای ایرانی توسط این کشور توضیحاتی داد.

ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است
ایهود اولمرت: نتانیاهو برای انتقام از ایران تحت فشار است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است