کد خبر : 194341
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - 17:54
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

ساناز شکیبی: وضعیت بَد اقتصادی در نحوه کمک خیران تأثیر مستقیم گذاشته/ «بنیاد زینب (س)» ۳۰۰ خانواده را در تحت حمایت خودش دارد

مدیر اجرایی بنیاد زینب(س) درباره فعالیت است بنیاد گفت: حدود 150 خانواده در تهران و 150 خانواده در بومهن مورد حمایت خیریه ما هستند. همچنین 40 کودک 3 الی 16 ساله در مرکز زندگی می‌کنند؛ اکثر این کودکان دارای پدرو مادر هستند و فقط مشکل بدسرپرستی دارند!

ساناز شکیبی: وضعیت بَد اقتصادی در نحوه کمک خیران تأثیر مستقیم گذاشته/ «بنیاد زینب (س)» ۳۰۰ خانواده را در تحت حمایت خودش دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ساناز شکیبی، مدیر اجرایی بنیاد زینب کبری(س) ضمن بررسی چگونگی شکل‌گیری این خیریه گفت: بنیاد غیردولتی زینب کبری، در سال ۱۳۵۸ توسط خانم فاطمه برزگر و چندین تن از زنان خیر آن دوران تاسیس شد. هدف از تاسیس این خیریه، نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بوده است.

 

وی در ادامه افزود: این خیریه در نظر داشت که از این کودکان در یک مکان شبه خانواده نگهداری کنند تا به جامعه برگردند. رفته رفته سطح کمک‌رسانی این خیریه، گسترده‌تر در حد کمک به خانواده‌های بی بضاعت برای تهیه جهیزیه فرزندانشان شد. حتی در سیل، زلزله و بلایای طبیعی دیگر این بنیاد پیشقدم شده و چندیم مدارس در این مناطق ساخته شد.

 

شکیبی ادامه داد: بسیاری از کودکان به دلیل فقر مالی توان ادامه تحصیل ندارند، ما این کودکان را بورسیه تحصیلی کردیم و حتی هزینه دانشگاه رفتنشان را هم تقبل می‌کنیم. جدای از همه این‌ها، بسته ارزاق به این خانواده‎‌ها داده می‌شود تا بتوانیم به ادامه زندگی برای این خانواده‌ها کمک کنیم.

 

این مدیر خیریه در پاسخ به این سوال که چند کودک تحت پوشش این بنیاد هستند، اظهار کرد: ۴۰ کودک ۳ الی ۱۶ ساله در مرکز زندگی می‌کنند؛ اکثر این کودکان دارای پدرو مادر هستند و مشکل بدسرپرستی دارند!

 

او اضافه کرد: همین هفته پیش یکی از دخترهایی که از کودکی با ما بود ازدواج کرد که در حال حاضر ما در حال تدارک جهیزیه هستیم! حدود ۱۵۰ خانواده در تهران و ۱۵۰ خانواده در بومهن مورد حمایت خیریه ما هستند.

 

شکیبی درباره تاثیر شرایط اقتصادی بر روند کمک رسانی‌ مردم، گفت: وقتی همه چیز به طور وحشتناکی گران شده است، هزینه‌های زندگی قشر مرفه جامعه هم بالا رفته و همین در نحوه کمک رسانی‌ آن‌ها به خیریه‌ها تاثیر مستقیم داشته است. ما الان با کمک‌های بسیار کم و ناچیز در حالاداره این خیریه هستیم؛ در مجموعه خودمان افرادی را می‌بینیم که تا سال پیش وضعیت اقتصادی‌شان کاملا نرمال و خوب بود اما در حال حاضر آن‌ها هم احتیاج به کمک دارند!

 

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر، قشر متوسط در کشور نابود شده و دیگر طبقه‌ای به اسم طبقه متوسط نداریم! بهتر است دیگر از خانواده‌های ضعیف حرف نزنم که آن‌ها واقعا از بین رفته‌اند! مگر اینکه ما برای خانواده‌های ضعیف جامعه گوشت و مرغ ببریم و الا خودشان نمی‌توانند در طول ماه حتی یک مرتبه یک عدد مرغ بخرند!

 

مدیر اجرایی بنیاد خیریه زینب کبری در خصوص برگزاری نمایشگاه به قصد کمک به ادامه فعالیت خیریه گفت: نمایشگاهی که ما در حال برگزاری آن هستیم، تلفیقی از خوراکی‌های خانگی است که صفر تا صد این نمایشگاه صرف گذراندن امورات خیریه زینب خواهد شد.

 

او در پایان اظهار کرد: ما برخی از غرفه‌ها را به کسب و کارها اجاره می‌دهیم تا هم آن‌ها بتوانند کسب و کارشان را تبلیغ کنند هم ما بتوانیم خیریه را زنده نگه‌داریم البته با این اوصاف بعید می‌دانم درآمدی که از این نمایشگاه به دست می‌آید هزینه‌های یک ماه خیریه را تامین کند!

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

اخبار مرتبط:
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است