کد خبر : 194218
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - 18:28
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سئو چقدر طول می کشد؟

در این که سئو سایت یکی از ضروری ترین راهکارها برای ارتقاء سایت است، هیچ شکی نیست. اما این که چقدر زمان لازم است تا نتایج مورد نظر ما پدیدار گردد و سایتمان به یکی از اَبَر قدرت های گوگل تبدیل شود، حقیقتا معلوم نیست.

سئو چقدر طول می کشد؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بیایید کاملا واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم. این که انتظار داشته باشید جایگاه نخست گوگل را از همان روز اول در اختیار شما بگذارند، غیر منطقی است. پس در کوتاه مدت انتظار معجزه نداشته باشید. اما قول می دهیم از دیدن نتایجی که در بلند مدت حاصل می شوند، شگفت زده شوید!

می دانید چه چیزی تعیین زمان اثرگذاری سئو را چالش برانگیز کرده است؟

تعدد فاکتورهای کمک کننده و موانع بازدارنده. بله؛ فاکتورهای متعدد و متنوعی وجود دارند که مسیر بهینه سازی سایت شما را هموار می کنند و آن را به سوی موفقیت و رسیدن به رتبه های برتر گوگل سوق می دهند. اما در مقابل موانع بازدارنده ای هم هستند که سنگ جلوی پای سایت شما انداخته و کار را برایتان دشوار می کنند. نمونه بارزش مسائل فنی، مشکلات پیروی از قوانین گوگل و…! پس به ما حق بدهید که نتوانیم زمان به بار نشستن سئو سایت را حدس بزنیم!

معیارهای موفقیت در سئو

موفقیت در سئو به هیچ عنوان اتفاقی نیست. بلکه محصول یک تلاش مداوم و بی وقفه است. شاید با خودتان بگویید از کجا می توان فهمید یک سایت در زمینه سئو موفق عمل کرده یا به در بسته خورده است؟

سوال خوب و به جایی است. موفقیت در سئو یک سری معیارها دارد. اگر سایت شما به این معیارها دست پیدا کرده است، تبریک می گوییم. شما راه را درست رفته اید!

حالا یک سوال؛ آیا با معیارهای موفقیت SEO آشنایی دارید؟

اگر پاسختان به این سوال منفی است، باید خدمتتان عارض شویم که موفقیت در SEO چندین معیار اصلی دارد. عملکرد سایتتان را با این معیارها بسنجید. اگر سازگار بود که روند کنونی را تا رسیدن به رتبه اول گوگل ادامه دهید. اما اگر خدای نکرده مشابهت چندانی میان این معیارها و عملکرد سایتتان نیافتید؛ بدانید که راه را اشتباه رفته اید و هرچه تا بدین جا رشته اید، پنبه شده است!

مهم ترین معیارهای موفقیت SEO عبارتند از:

  • افزایش بازدید سایت از گوگل
  • بهبود رتبه در کلمات کلیدی حائز اهمیت
  • افزایش فروش و نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  • کاهش نرخ خروج از سایت
  • افزایش تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید
  • افزایش زمان متوسط حضور کاربر در سایت
  • بالا بودن قدرت و اعتبار صفحه و دامنه
  • بهبود رابط کاربری صفحات خروج از سایت

فراموش نکنید که سنجش موفقیت SEO بر اساس معیارهایی همچون رتبه الکسا، تعداد بک لینک های سایت و … اشتباه محض است. پس خودتان را درگیر این ماجراها نکنید!

چرا سئو یک برنامه کوتاه مدت نیست؟

به نظر شما چند درصد احتمال دارد که فردی با سطح مالی نه چندان مناسب یک شبه میلیاردر شود؟

یک درصد؟ دو درصد؟ شاید هم چنین چیزی اصلا محال باشد!

سئو هم شبیه همین پولدار شدن های یک شبه است. همان طور که محال است شب با موجودی صد هزار تومانی بخوابیم و صبح با یک حساب بانکی چند میلیاردی از خواب بیدار شویم، محال است امروز سایتمان را بهینه سازی کنیم و فردا در رتبه اول گوگل باشیم! البته پولدار شدن از طریق سئو سایت حتمی است، اما نه یک شبه؛ بلکه در بلند مدت!

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که چند وقتی است آستین همت بالا زده و دست به کار شده اید تا با SEO حرفه ای، جانی دوباره به سایتتان ببخشید. اما متاسفانه شاهد پیشرفت چندانی نبوده و نا امید شده اید!

تمام مدتی که شما احساس می کنید تلاشتان بیهوده است و از طریق بهینه سازی سایت به هیچ جایی نمی رسید، گوگل شما را زیر نظر دارد. سئو مجموعه ای از تلاش های آهسته اما پیوسته ای است که در دراز مدت به بار می نشیند. شما باید اعتماد گوگل را جلب کنید. پس فکر نکنید که جناب گوگل از شما و تلاشی که برای کسب رضایتش انجام می دهید، غافل است. شک نکنید گوگل به سایت هایی که ثابت کنند لایق جایگاه های برتر هستند، رتبه های بهتری می دهد. حتما می پرسید این لیاقت چطور سنجیده می شود؟

خیلی ساده؛ از طریق سئو سایت و در دراز مدت!

چه عواملی روی زمان نتیجه گیری سئو تاثیر دارند؟

سئو هیچ فرمول خاصی ندارد. اما در عین حال از اقدامات موثری تشکیل شده است که دست به دست هم داده و نتایج فوق العاده ای را رقم می زنند. اگر می خواهید بپرسید چقدر طول می کشد تا اقداماتی که در راستای بهینه سازی سایت انجام داده ام، نتیجه داده و سایتم به رتبه اول گوگل برسد، تنها یک جواب می توانیم به شما بدهیم: بستگی دارد!

حتما پشت بندش می خواهید بپرسید به چه چیزی بستگی دارد؟!

جالب و در عین حال لازم است بدانید که زمان اثرگذاری SEO سایت از متغیرهای متعدد و متنوعی تاثیر می پذیرد. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت وب سایت
  • بودجه
  • مهارت
  • میزان رقابت
  • روش های بهینه سازی به کار گرفته شده

به عنوان مثال اگر رتبه کنونی سایت شما در گوگل فرضا ۷۰ است، نباید انتظار داشته باشید که پس از گذشت یک ماه به رتبه نخست برسید! به عنوان مثال بارز دیگر از عوامل موثر بر زمان تاثیرگذاری سئو سایت باید توجه داشته باشید که مهارت متخصص سئو در پیشرفت رتبه سایت شما حرف اول را می زند. پس از این که بین سایت شما که خودتان بدون هیچ دانشی نسبت به سئو آن اقدام می کنید، با سایت رقیبتان که کلی هزینه کرده و کار بهینه سازی را به شرکت سئو حرفه ای سپرده؛ کلی فاصله است، ناراحت نشوید. بلکه دست به جیب شده و شما هم برای پیشرفت سایتتان سنگ تمام بگذارید! برای شروع سئو می توانید از طریق این لینک اقدام کنید.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است

عباس عبدی نوشت:‌ حمایت داخلی از این اقدام از دو طریق ممکن است. اول احترام گذاشتن به مردم و مطالبات آنان. روشن است که وضعیت کنونی در مواجهه با زنان و با این ویدیوهایی که منتشر شده در تعارض با این مساله است.

بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است