کد خبر : 193873
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - 16:45
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

فعال سیاسی اصولگرا: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتم حرام است اما تست و آزمایش هسته ای یک فرصت برای «جمهوری اسلامی» خواهد بود

فعال سیاسی اصولگرا درباره ادامه فعالیت هسته ای و مذاکرات احیای برجام گفت: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتم از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است اما تست و آزمایش هسته ای فرصتی خواهد شد تا توانمندی ایران برای غرب به اثبات برسد.

فعال سیاسی اصولگرا: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتم حرام است اما تست و آزمایش هسته ای یک فرصت برای «جمهوری اسلامی» خواهد بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «حسین کنعانی مقدم»، کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اظهارات رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران ۳ تا ۴ هفته فرصت دارد و پس از این فرصت مرگ برجام قطعی است گفت: مرجع تعیین کننده ضرب العجل شورای حکام و گروسی نیست بلکه ۱+۵ است که در این باره تعیین تکلیف می کند.

وی با اشاره به اینکه مهلت یک ماهه شورای حکام درباره سه مرکز مورد سوال درباره آلودگی های رادیو اکتیویته است تصریح کرد: ایران باید درباره منشا آلودگی ها پاسخ دهد اما درباره اینکه برجام می میرد یا نه به تصمیم ایران بستگی دارد نه گروسی و آژانس.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه به نظر می رسد آمریکا استراتژی جدیدی را آغاز کرده که بازی خطرناکی خواهد بود ادامه داد: استراتژی فشار علیه جمهوری اسلامی ایران مانند قیچی است که یک لبه آن آمریکا و لبه دیگر آن رژیم صهیونیستی است براساس این استراتژی آمریکا با فشار تحریم و تهدید و رژیم صهیونیستی با جاسوسی، ترور و خرابکاری قصد قرار دادن ایران در منگنه را دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه اگر ایران در دولبه قیچی ایستادگی  و مقاومت کند، فشارها از کارآمدی خارج خواهد شد تصریح کرد: براساس تاکیدات رهبر انقلاب مقاومت و ایستادگی خواهیم کرد اگرچه ممکن است این مقاومت هزینه به دنبال داشته باشد اما هزینه آن از تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا به مراتب کمتر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بعد از پایان مهلت ۳ تا ۴ هفته ای اعلام شده از سوی گروسی باید منتظر اتفاق جدید باشیم یا نه عنوان کرد: به نظر می رسد بعد از این دوره وارد فاز جدید مبازراتی با غرب شویم؛ بدون شک آمریکا و اروپا در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت، مکانیزم ماشه را استفاده خواهند کرد اما بدون شک هرگونه قطعنامه ای علیه ایران با وتو چین و روسیه همراه خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک قدرت بازدارنده در صحنه بین الملل مطرح خواهد شد خاطرنشان کرد: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتم از نظر جمهوری اسلامی ایران حرام است اما تست و آزمایش هسته ای فرصتی خواهد شد تا توانمندی ایران برای غرب به اثبات برسد.

اخبار مرتبط:
سیدمحمد خاتمى: حمله سپاه علیه اسرائیل قانونی بود
سیدمحمد خاتمى: حمله سپاه علیه اسرائیل قانونی بود

حجت الاسلام سیدمحمد خاتمى در جمع مشاوران خود اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

آقاتهرانی: اسرائیلی‌ها اگر مَرد هستند حمله کنند و با ما درگیر شوند
آقاتهرانی: اسرائیلی‌ها اگر مَرد هستند حمله کنند و با ما درگیر شوند

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس گفت: صهیونیست ها کاری نمی توانند بکنند. اگر مرد هستند حمله کنند و درگیر شوند. خودشان هم می دانند آمریکا با حدود ۶۰ کشور با ایران جنگیده و در هشت سال شکست خورده است پس شما که آدم آنها هستید، نمی توانید کاری کنید.

کیهان: در حمله به اسرائیل از مهمات در آستانه انقضاء استفاده کردیم
کیهان: در حمله به اسرائیل از مهمات در آستانه انقضاء استفاده کردیم

روزنامه حسین شریعتداری درباره عملیات وعده صادق و تسلیحات مورد استفاده توسط سپاه، ادعای جدیدی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است