کد خبر : 193851
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - 13:59
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

مجتبی ذوالنور: سران سه قوه به داد مملکت و مردم برسند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هرجا به اولویت‌ها توجه کردیم، به توان داخلی اهتمام ورزیدیم، موفق بوده‌ایم، گفت: هرکجا با تکیه بر توانمندی‌های خود اقدام کردیم توانستیم یا تحریم‌ها را خنثی یا بی‌خاصیت کرده و یا آنها را دور بزنیم.

مجتبی ذوالنور: سران سه قوه به داد مملکت و مردم برسند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای اضمحلال و فروپاشی دولت ها ۴ دلیل بیان می کنند، گفت: ایشان می فرمایند، اصول را زیر پا گذاشتن و ضایع کردن، فروع و مسائل غیراولویت‌دار را مورد اهتمام و توجه قرار دادن و اولویت‌ها و اصول را نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن شایسته سالاری باعث فروپاشی دولت ها می شود لذا نیاز امروز کشور و برون‌رفت از وضعیت فعلی، توجه به این بیان نورانی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز یک موج نامیمونی آغاز شده که این القا را به وجود بیاورد که نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم ناکارآمد است، عنوان کرد: اگر ناکامی و ناکارآمدی وجود داشته و یا دارد، مقصر آن انقلاب و نظام اسلامی نیست، بلکه مقصر آن دولت هایی هستند که ارزش ها، اصول و اولویت ها را نادیده می گیرند.

وی در ادامه با تقسیم مسائل کشور در ۳ حوزه اظهار داشت: یک حوزه اموری که تحریم ها متوجه آنها نبوده، یک حوزه که تحریم ها به آنها توجه داشته و حوزه سوم مسائلی که تمرکز ثقل تحریم ها بر آنها بوده است؛ می بینیم در اموری که تحریم ها دخالتی در آن نداشته، در آن امور پسرفت و عقب افتادگی داریم که مثال آن موضوع زرشک، زعفران، پسته، فرش و بسیاری از موارد است که امروز اگر سوال کنیم در این حوزه هایی که مورد توجه تحریم نبوده، پسرفت داشته ایم یا پیشرفت؛ باید اقرار به پسرفت کنیم.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به حوزه دوم که تحریم ها در آن اثر داشته است، گفت: هرجا به اولویت ها توجه کردیم، به توان داخلی اهتمام ورزیدیم و هرکجا با تکیه بر توانمندی های خود اقدام کردیم توانستیم یا تحریم ها را خنثی یا بی خاصیت کرده و یا آنها را دور بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حوزه سوم که حوزه ثقل تحریم ها است، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی در مسائل تجهیزات دفاعی و نظامی با یاری خدا به چند کشور دنیا تسلیحات و تجهیزات صادر می کند و با ساخت و تولید سلاح های سبک، سنگین، نیمه سنگین و انواع آتشبار، ساخت تانک و نفربر، خودروهای زرهی شنی‌دار و چرخدار، زیردریایی، ناو و ناوچه، هواپیما و هلی کوپتر و موشک های قاره پیما دنیا را متحیر کرده ایم.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که امروز در زمینه هسته ای، ۷ کشور دنیا قادر به تولید سوخت هسته ای هستند، گفت: جوانان این ملت توانستند کشور ما را در ردیف این ۷ کشور اول دنیا قرار دهند. امروز ۱۱ کشور دنیا توان غنی سازی اورانیوم را دارد که جمهوری اسلامی یکی از این کشورها است.

ذوالنوری اضافه کرد: امروز در زمینه نانو و همه مسائل رادیوداروها، دنیا را متحیر کرده ایم چرا که در این عرصه ها ایمان، اعتقاد، تمسک به اصول، پایبندی به ارزش ها، ولایتمداری و روحیه انقلابی در کار بوده و هر کجا روحیه انقلابی کنار زده شد، آن حوزه آلوده، ناکارآمد و حوزه پسرفت و عقب ماندگی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تقصیرها را به گردن انقلاب، آرمان ها و ارزش ها نیندازیم. تقصیرها آن جایی است که از اصول انقلاب عدول کرده ایم و من امروز به سران سه قوه می گویم که باید به داد مملکت و مردم برسند.

 

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است