کد خبر : 193705
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - 10:43
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

جزئیات بیشتر سرقت از صندوق امانات بانک ملی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت که تحقیقات درباره سرقت از صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی ایران هنوز ادامه دارد و برخی ابعاد و زوایای دیگر این سرقت هنوز مشخص نشده اما می‌توان گفت که ۹۰درصد پرونده حل شده است.

جزئیات بیشتر سرقت از صندوق امانات بانک ملی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سردار حسین اشتری در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۴۱۲ واحد سازمانی پلیس که صبح امروز در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: امروز با توجه به شرایط ویژه‌ای که در منطقه و برخی کشورهای جهان حاکم است، امنیتی باثبات در کشور داریم و بحمدالله حضور رزمندگان اسلام، نیروهای مسلح مقتدر، پلیس هوشمند و مقتدر و مردم هوشیار در کنار هدایت‌های مقام معظم رهبری سبب شده تا در شرایط مناسبی قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال عدم بیان واقعیت‌ها و بزرگنمایی نقاط ضعف و تزریق یاس به مردم است، گفت: جهاد تبیین در همه مردم و مسئولین امری واجب و ضروری است. ما داشته‌های زیادی در کشور داریم. در شرایط تهدید و تحریم و شیطنت‌های دشمن در داخل کشور با لطف و عنایت الهی گام‌های بزرگی در کشور برداشته شده است. برای مثال تولید واکسن پیشرفت بزرگی در حوزه پزشکی است.روزهایی بود که روزی ۷۰۰ نفر از مردم ما جان خود را از دست می‌دادند. این اقدام کاری ملموس و مشخص است.
اشتری ادامه داد: ما پیشرفت‌های خوبی در حوزه دانش بنیان و نخبگان کشور داشتیم.ما هرساله با لطف و عنایت الهی و نیروهای کارآزموده و حرفه‌ای و تجهیزات روز پیشرفت کردیم. باید روی این‌ها کار کنیم و امید را در مردم زنده نگه‌داریم.

فرمانده فراجا افزود: هر سازمانی که امید داشته باشد پیشرفت می‌کند و عکس آن نیز صادق است.

وی به ماجرای سرقت از صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی نیز اشاره کرد و با بیان برخی جزئیات بیشتر از آن اظهارکرد: روز دوشنبه که خبر سرقت از بانک مخابره شد، همه نگران شدند. ما در هفته‌های گذشته متروپل آبادان، خارج شدن قطار از ریل و فوت مردم را داشتیم. این خبر نیز نگران کننده هم بود که مردم متاثر شدند و افرادی هم که می‌خواستند اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند خوشخال شدند.

وی ادامه داد: از همان ساعات اولیه که خبر به پلیس رسید پلیس آگاهی در صحنه حضور پیدا کرد. من تاکید کردم که این موضوع به جد دنبال شود. در دقایق و ساعات اولیه که گزارش داده می‌شد و زوایای مختلف آشکار نشده بود، ما نگران می‌شدیم اما در کمتر از ۴۸ ساعت سارقین با کمترین سرنخ‌ها شناسایی شدند. این سرقت حرفه‌ای و پیچیده بود و افراد درگیر در آن تجربه و سابقه داشتند و متاسفانه ضعف‌ها و خلاءهای امنیتی به سارقان کمک کرد.

اشتری با بیان اینکه کارآگاهان ما سرمایه جمهوری اسلامی هستند، گفت: در این پرونده کارآگاهان با تجربه خوب خود و داده‌های به دست آمده و فناوری روز با کمترین اطلاعات به موضوع و نتیجه مطلوب رسیدند.
وی ادامه داد: ما روی دقت بالا و اطلاع رسانی درست تاکید داشتیم و تقریبا به اکثر زوایای پرونده دست پیدا کردیم. هنوز متهامان دیگری وجود دارند و زوایای دیگری مانده اما ۹۰ درصد کار انجام شده است. این موضوع فشار زیادی به ما وارد کرد و افراد مالباخته نیز  عذاب می‌کشیدند. در نهایت وقتی که اموال مردم به دستمان رسید و کشف شد، چند برابر از شادی مردم خوشحال شدیم.
اشتری در ادامه گفت: ما منتظریم مقدار بالای کشف شده توسط بانک مرکز تعیین تکلیف شود و به همین دلیل ما مقدار و ارزش آن را اعلام نکردیم تا ازسوی خود بانک اعلام شود. این اموال صورت جلسه و به نمایندگان بانک تحویل شد تا بررسی  و تحویل بازماندگان شود. مردم و مسئولین نیز در روزهای اخیر یه ما لطف داشتتد. مردم پس از کشف اموال خوشحال شدند.
اشتری در ادامه از عدم توجه برخی رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما به این موضوع نیز انتقاد کرد و گفت: نیروی انتظامی اقتدار کشور است. انصاف نبود که در برنامه زنده با کاری به این بزرگی چنین برخوردی شود. من همینجا به همکاران و مردم تبریک می‌گویم. باید از این حرکات خوب حمایت کرد، ما حتما از این عزیزان تقدیر می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است