کد خبر : 193479
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۰ - 13:17
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

وزیر آموزش و پرورش: مدارس کپری و کانکسی برچیده می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مدارس کپری و کانکسی که تعداد دانش آموزان در آن زیاد است جمع آوری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: مدارس کپری و کانکسی برچیده می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: هدف از بازدید  از مدارس مناطق سخت گذر شرق استان در شهرستان جاسک رفع موانع آموزشی و تربیتی این مناطق کوهستانی است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی‌های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه‌ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.

وی افزود: برای رفع این موانع، با تأکید رئیس جمهور محترم، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام؛ افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.

وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر را به متوسطه اول ۱۹ نفر دانست و عنوان کرد: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است و امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده‌ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام مؤثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.

وی ادامه داد: برای این مسأله راهکارهایی از جمله ایجاد مدارس شبانه روزی و ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش لیردف به اداره آموزش و پرورش برای این منطقه است که در بحث کیفیت بخشی و تجهیزات آموزشی و ورزشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

نوری با بیان اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز می‌توانند با استفاده از شبکه شاد و مدرسه ملی ادامه تحصیل دهند، تصریح کرد: امسال از نظر اختصاص تجهیزات و ساخت و ساز سال خوبی برای آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به همین منظور دو مجتمع بزرگ آموزشی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس ساخته خواهد شد، اضافه کرد: تمام مدارس کپری و کانکسی که تعداد دانش آموزان در آن زیاد است جمع آوری می‌شود.

اخبار مرتبط:
خواهرکشی هولناک در زابل / نامادری افشا کرد
خواهرکشی هولناک در زابل / نامادری افشا کرد

دختر جوان پس از رفتن به خانه پدری‌اش در زابل مورد اصابت شلیک برادرش قرار می‌گیرد.

دادستان کل کشور: برای بانوان در عفاف و حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود
دادستان کل کشور: برای بانوان در عفاف و حجاب پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌آزاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بی‌حجابی جرم مشهود است اظهار داشت: از این نظر نیروی فداکار فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند؛ لذا به نیرو‌های فراجا تاکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند، ولی در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند.

سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استانها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است