کد خبر : 193133
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - 12:47
دسته‌بندی : اسلاید، اجتماعی
چاپ

عضو شورای شهر تهران: درباره برخی ادعا‌های مطرح شده در بیلبورد‌ها به زاکانی تذکر دادیم اما بعد از اقناع شدن از او تشکر هَم کردیم

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در خصوص انتقادها به ادعاهای مطرح شده نسبت به بیلبوردهای شهرداری تهران که در سطح شهر نصب شده است به دیده بان ایران گفت: هفته گذشته طی جلسه‌ای که داشتیم، به آقای زاکانی در خصوص برخی از ادعاهایی که داشته‌اند، تذکر دادیم. آقای تشکری‌هاشمی از مسئول مربوطه خواست که اسناد خودش را دال بر ساخت این مقدار بوستان جنگلی به ما ارائه کند! ما هم با توضیحات آقای مختاری، کاملاً قانع شدیم و از آقای زاکانی بابت این اقدامات تشکر هم کردیم.

عضو شورای شهر تهران: درباره برخی ادعا‌های مطرح شده در بیلبورد‌ها به زاکانی تذکر دادیم اما بعد از اقناع شدن از او تشکر هَم کردیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بیبلوردهای ادعاهای جالب «علیرضا زاکانی» طی هفته های اخیر تحت عنوان «۲۰۰ روز خدمت» حواشی زیادی را به دنبال داشت. برخی کارشناسان این بیلبوردها را غیرواقعی دانسته و از سوی دیگر حامیان شهردار تهران از آن به عنوان سند افتخار یاد می کنند. این در حالی است که برخی از شهروندان هم در برابر این ادعاها اظهار تعجب می کنند.

 

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران در همین رابطه گفت وگویی کرده است که مشروح آنرا در ادامه می خوانید:

 

*آقای صادقی! حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در کمیسیون مشترک ایران- روسیه باعث انتقادات فراوانی در میان کشد؛ اساسا علت حضور شهردار تهران در چنین نشستی چه بود؟

 

بنده از این نشست و علت حضور زاکانی خبر ندارم.

 

*بحث بر سر این است که علت حضور شهردار تهران در نشستی که مربوط به انرژی و نفت است، چیست؟

 

بنده دقیقا علت حضور ایشان را نمی‌دانم اما برخی مسائل مربوط به انرژی به شهر تهران ربط دارد. دولت بدهی‌هایی به شهرداری تهران دارد و با این تفاهم‌نامه‌ها و فروش نفت، می‌تواند طلب شهرداری را بدهد. شاید این مسائل علت حضور آقای زاکانی در آن نشست بوده است.

 

*آقای صادقی! این روزها هر جای شهر تهران را نگاه کنید، بنرها و بیلبوردهایی در خصوص عملکرد ۲۰۰ روزه زاکانی دیده‌ می‌شود! ادعایی که در این بیلبوردها شده، با عقل و منطق در تضاد است! یکی از مواردی که میتوان به آن اشاره کرد “۱۲۵۰ هکتار بوستان جگلی جدید”! شما در این خصوص تذکری به آقای زاکانی ندادید؟

 

اتفاقاً هفته گذشته طی جلسه‌ای که داشتیم، به آقای زاکانی در خصوص برخی از ادعاهایی که داشته‌اند، تذکر دادیم. آقای تشکری‌هاشمی از مسئول مربوطه خواست که اسناد خودش را دال بر ساخت این مقدار بوستان جنگلی به ما ارائه کند! روز سه شنبه هفته گذشته آقای مختاری به شورا آمده و در این خصوص توضیحاتی به ما ارائه دادند. با توضیحات آقای مختاری، اعضای شورای شهر کاملاً اقناع شده و از آقای زاکانی بابت این اقدامات تشکر کردند! آقای مختاری صراحتاً اذعان کردند که شهرداری تهران آمادگی لازم جهت بازدید اعضای شورای شهر از این بوستان‌های جنگلی را دارد! اتفاقاً خود آقای تشکری‌هاشمی که نسبت به این ادعاها نقد داشتند، قانع شدند که واقعاً چنین اقداماتی صورت گرفته است.

 

*شما از این بوستان‌ها بازدید کردید؟

 

خیر؛ اما با توجه به گزارشاتی که آقای مختاری ارائه داد اقناع شدیم که واقعا ۱۲۵۰ هکتار بوستان جنگلی ایجاد شده است. در این گزارشات حتی تعداد درختان کاشته شده هم مشخص است. شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد که اعضای شورای شهر اگر بخواهند می‌توانند از این بوستان‌ها بازدید کنند!

 

*این گزارشات برای خود شما قانع‌کننده بود؟ چون اگر بخواهیم براساس عقل و منطق حرف بزنیم، خیلی واضح است احتمال اینکه شهرداری تهران طی ۲۰۰ روز همه این اقدامات را انجام کرده باشد، بسیار ضعیف است!

 

شاید در حوزه شهری چنین اقدامی غیرممکن باشد اما در اطراف تهران هرگز. ما ابتدا فکر کردیم منظور از  جنگل‌کاری و بوستان جنگلی در خود شهر تهران است اما با توضیحات آقای مختاری متوجه شدیم که این رقم مربوط به جنگل‎‌های اطراف تهران است نه خود شهر تهران؛ به همین دلیل خود من قانع شدم. نهایتاً می‌رویم از آنجا بازدید می‌کنیم تا مطمئن شویم که آیا این ادعاها واقعیت دارد یا خیر! اعضای شورای شهر گزارش آقای زاکانی را کاملا قبول کردند.

*آیا خبرنگاران هم می‌توانند برای صحت گفته‌های آقای زاکانی و اعضای شورای شهر از این بوستان‌ها بازدید کنند؟

 

بله؛ هیچ اشکالی ندارد. شما بهتر است این قضایا را پیگیری کنید تا برای افکارعمومی مشخص شود که این ادعاها اغراق آمیز بوده یا واقعیت داشته است. آقای زاکانی فقط دو ساعت در خصوص همین بوستان‌های جنگلی حرف زد!

 

*در یکی از بنرها ادعا شده که ۶۷۵اتوبوس تازه نفس در تهران مشغول به کار شدند! من خودم مسافر هر روزه مترو و بی ار تی هستم و آن واقعیتی که از کف خیابان می‌بینم با ادعاهایی که زاکانی مطرح می‌کند، کاملا در تضاد است! این اتوبوس‌ها در کدام نقطه تهران فعالیت دارند که مردم هر روز با هل دادن و دعوا وارد واگن‌های مترو و اتوبوس‌های بی ار تی می‌شوند!

 

بله؛ صحبت‌های شما را کاملاً قبول دارم اما مسئله این است که این تعداد اتوبوس‌ها نمی‌تواند مشکل حمل و نقل تهران را رفع کند! ما در تهران۱۰ هزار اتوبوس بی آر تی نیاز داریم تا به یک حد نرمال برسیم! اساساً این تعداد اتوبوسی که آقای زاکانی فراهم کرده هیچ دردی را دعوا نکرده و نمی‌کند! ۶۰۰ اتوبوس کجا ۱۰ هزار نیاز تهران کجا!

 

*آقای صادقی! بحث دیگری که بسیار حائز اهمیت است، همین مبحث زنانه- مردانه شدن پارک‌های تهران است! علت انجام چنین اقدامی چیست؟

 

نباید اسم این اقدام را زنانه-مردانه کردن پارک‌ها گذاشت. ما فقط بخشی از پارک‌ها را به پارک مخصوص مادر و کودک اختصاص دادیم، همین.

 

*اما آن چیزی که اعضای دیگر شورا اظهار می‌کنند دقیقا خلاف چیزی است که شما می‌گویید! شما از یک طرف می‌گویید پارک مادر و کودک و از سویی دیگر اظهار می‌کنید که خانم‌های مجرد هم می‌توانند وارد این پارک‌ها شوند! اگر این پارک‌ها مخصوص مادر و کودک است پس چرا زنان مجرد هم حق ورود به این پارک‌ها را دارند؟ این اظهارات و توجیهات دقیقا مصداق بارز زنانه- مردانه کردن پارک‌هاست! الان مشکل فقط مردان است؟

 

درست است؛ حق با شماست! اما ما فقط قسمت کوچکی از این پارک‌ها زنانه-مردانه کرده ایم نه همه آن را! هر محله تنها یک پارک زنانه-مردانه شده است! هدف ما این است که مادران، کودکان و زنان مجرد راحت باشند و در آن مکان مردی وجود نداشته باشد تا آن‌ها را اذیت کند. باز هم می‌گویم ما فقط قسمتی از پارک را زنانه- مردانه کرده‌ایم.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است