کد خبر : 192898
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - 13:44
چاپ

آقاتهرانی: بزرگ‌ترین تحقیقات درباره امام در اسرائیل انجام می‌شود/اگر قدر امام و رهبر را ندانیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت/می خواهند چند شهر را زودتر خراب کنند که یکی از آن‌ها قم است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب به گوش به فرمان بودن رهبری بود؛ مسئولی که امروز گوش به فرمان رهبری نباشد مسئول ما نیست و اگر پشتیبان ولی فقیه نباشیم محکوم به شکست هستیم.

آقاتهرانی: بزرگ‌ترین تحقیقات درباره امام در اسرائیل انجام می‌شود/اگر قدر امام و رهبر را ندانیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت/می خواهند چند شهر را زودتر خراب کنند که یکی از آن‌ها قم است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی امروز ۱۴ خردادماه در گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حسینه ثارالله کرمان بیان کرد: بنده وقتی طلبه شدم امام را در حد اسم و اتفاقات سال ۴۲، کاپیتولاسیون و امثال این‌ها می‌شناختیم.

به نوشته ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان خاطره‌ای از زمان شاه افزود: آن زمان اوضاع خیلی بد بود و خفقان به حدی بود که هر کسی از خودش هم می‌ترسید و جرات حرف زدن نداشت حال در آن زمان امام عزیز قیام کردند؛ شجاعت، مسلمانی و موحد بودن ایشان در حد بی نهایت بود.

آقاتهرانی ادامه داد: آن زمان فاصله فیزیکی میان امام و جوانان بسیار زیاد بود اما نامه‌های امام و پیام‌های ایشان که می‌رسید همه شیفته ایشان می‌شدند به خصوص جوانان زیرا جوانان فطرتشان پاک است و دین ما بر مبنای فطرت پاک است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب جوان است اضافه کرد: اینکه گاهی به جوانان میدان نمی‌دهند بسیار اشتباه است؛ وقتی انقلاب راه افتاد ما اصلاً چیزی در مورد ولایت فقیه نمی‌دانستیم و امام درس خارج فقه‌شان را ولایت فقیه تدریس می‌کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: جوانان آن زمان به دنبال آن بودند که درس ولایت فقیه که کتاب شده بود در دروس دانشگاهی جای بگیرد. کتاب ولایت فقیه به منظور زده‌شدن جوانان از امام پخش شد در دانشگاه که سبب شد میدان از دست دشمن در برود زیرا به مرور بحث ولایت فقیه میان جوانان افتاد و به فکر افتادند.

آقاتهرانی با اشاره به موضوع سقط جنین گفت: در جوانب مختلف باید کمک کنیم جمعیت شیعه زیاد شود و نباید به راحتی تصمیم سقط جنین یا همان کشتن بچه شیعه گرفته شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تحقیقات درباره امام الان در اسرائیل انجام می‌شود توضیح داد: اسلام ستیزی یکی از واقعیات دنیا است؛ در حال حاضر به این فکر افتادند که چند شهر را زودتر خراب کنند که یکی از آن‌ها قم است و می‌خواهند بی حجابی و بی عفتی را زودتر در این شهرها ترویج دهند و از درون کشور بپوسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقادهای امام به شاه با بقیه افراد متفاوت بود اظهار کرد: مردم ما از برکت وجود امام به این نتیجه رسیدند که در دوران غیبت امام زمان (عج) به دنبال ولی فقیه بروند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب به گوش به فرمان بودن رهبری بود گفت: مسئولی که امروز گوش به فرمان ولی و رهبری نباشد مسئول ما نیست؛ اگر پشتیبان ولی فقیه باشیم موفق خواهیم بود در غیر این صورت محکوم به شکست هستیم.

آقا تهرانی با اشاره به زندگی امام خمینی (ره) ابراز کرد: هر بخش زندگی امام خمینی (ره) برای ما درس است؛ اینکه چگونه باور قلبی و عمیق و ایمان الهی داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما روزبه‌روز در حال پیشرفت است و اینگونه نیست که امروزمان با دیروز مانند هم باشد؛ مبادا خودمان را مدیون شهدا و امام شهدا قرار بدهیم، ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه باید پای کار امام جامعه و انقلاب باشید تأکید کرد: به رهبر دل بدهید و دنبال آن باشید که چگونه رهنمودهای آقا را عملی کنید؛ آقا حرف‌هایی به حاج قاسم می‌گفت که به آقاتهرانی نمی‌گفت چرا چون حاج قاسم قدر ایشان را می‌دانست و به حرفشان عمل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قدر امام و رهبر را ندانیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت؛ حاج قاسم هم قدرشناس رهبر و امام جامعه بود که محبوب دل‌ها و الهی شد گفت: امروز باید با آمادگی بیشتر راه انقلاب را ادامه دهیم و در این مسیر ولایت فقیه را بیشتر پشتیبانی کنیم.

شایان ذکر است این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، سردار نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از دیگر مسئولین استان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است