کد خبر : 192738
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - 10:56
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

از دادکان خواهش کنید به «فوتبال» برگردد

یک‌سال و چهار ماه پیش در اسفند ۹۹ عزیزی‌خادم موفق شد با پشت سر گذاشتن علی کریمی، کیومرث هاشمی و مصطفی آجرلو به عنوان رییس فدراسیون کارش را آغاز کند اما حالا ورزش ایران دوباره باید همان پروسه را از ابتدا طی کند. حال سوال اینجاست: چه کسانی برای به‌دست‌آوردن جایگاه ریاست فوتبال خیز برمی‌دارند؟

از دادکان خواهش کنید به «فوتبال» برگردد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اعتماد نوشت: «با عزل قطعی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و تصویب تاریخ هشت شهریور برای برگزاری انتخابات تکاپو جهت رسیدن به صندلی ریاست شدت خواهد گرفت.

یک‌سال و چهار ماه پیش در اسفند ۹۹ عزیزی‌خادم موفق شد با پشت سر گذاشتن علی کریمی، کیومرث هاشمی و مصطفی آجرلو به عنوان رییس فدراسیون کارش را آغاز کند اما حالا ورزش ایران دوباره باید همان پروسه را از ابتدا طی کند. حال سوال اینجاست: چه کسانی برای به‌دست‌آوردن جایگاه ریاست فوتبال خیز برمی‌دارند؟

سه نامزد انتخابات قبلی می‌توانند نامزدهای بالقوه انتخابات پیش‌ رو باشند اما فعلا علی کریمی با صراحت اعلام کرده حتی اگر لیموزین هم برایش بفرستند ریاست فدراسیون را نخواهد پذیرفت. کریمی به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ورزشی ایران در انتخابات قبلی تنها ۹ رای به دست آورد. رایی طعنه‌آمیز که نشان داد لابی‌های پشت پرده آنقدر قدرتمند هستند که می‌توانند فردی نظیر علی کریمی را هم به‌راحتی از میدان به‌درکنند. کریمی در آخرین واکنش خود به احتمال حضور دوباره در انتخابات فدراسیون گفت: «کسانی که پیش از این در باشگاه پرسپولیس مسئولیت داشتند و برخی دوستان همین سوال را از من می‌پرسند و جالب اینکه تشویقم هم می‌کنند که اگر قرار به انتخابات مجدد شد دوباره کاندیدا شوم اما یادشان رفته که همان‌ها برای ثبت‌ نام اولیه به من تاییدیه ندادند. این دوستان بدانند که اگر همین امروز هم با لیموزین برای تقدیم صندلی ریاست سراغم بیایند به فدراسیون نمی‌روم.»

کیومرث هاشمی گزینه‌ای که گفته می‌شد حمایت وزارت ورزش را در اختیار دارد به عنوان دیگر نامزد احتمالی انتخابات پیش‌ رو مطرح است. هاشمی با سابقه طولانی در مدیریت ورزش در انتخابات قبلی توانست با عزیزی‌خادم به دور دوم برود اما در نهایت نتوانست حایز اکثریت آرا بشود.

مصطفی آجرلو، مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال، هم می‌تواند دوباره برای ریاست اقدام کند. او در انتخابات یک‌سال و نیم پیش رای قابل توجهی کسب نکرد در حالی که اعتقاد داشت فشارهایی از بیرون روی رای مجمع تاثیر گذاشته. او چندی بعد به عنوان مدیرعامل استقلال معرفی شد و توانست یک قهرمانی فوق‌العاده با آبی‌ها بعد از ۹ سال به دست آورد. از آنجا که آجرلو به مدیریت کلان فوتبال علاقه دارد، می‌توان گفت او امروز سر یک دوراهی بزرگ قرار گرفته. اینکه بی‌خیال استقلال شود و دوباره پا به میدان رقابت ریاست فدراسیون بگذارد یا برای ادامه موفقیت‌های باشگاه استقلال و همان‌ طور که خودش گفته کسب ستاره سوم تلاش کند.

جز نامزدهای انتخابات قبلی با توجه به لغو قانون ممنوعیت ریاست بازنشسته‌ها بر فدراسیون فوتبال امکان بازگشت چند چهره قدیمی دیگر وجود دارد. علی کفاشیان، رییس دو دوره اسبق می‌توانست یکی از گزینه‌ها باشد، اما در گفت‌وگوی ابتدای سال خود با «اعتماد» هرگونه بازگشت به فدراسیون فوتبال را رد کرد. مهدی تاج آخرین رییس فدراسیون قبل از عزیزی‌خادم که استعفا کرده بود هم بعید است با توجه به حل‌نشدن پرونده ویلموتس بخواهد اطراف فدراسیون آفتابی شود. گزینه محتمل بعدی حیدر بهاروند، نایب‌رییس کفاشیان و تاج و سرپرست فدراسیون بعد از استعفای تاج است که در ابتدای ریاست عزیزی‌خادم به عنوان عضو هیات رییسه به کارش در فدراسیون ادامه داد، اما با منع قانونی مواجه شد. فردی که گفته می‌شود نفوذ بسیار زیادی در مجمع دارد و می‌تواند آرای مجمع را به هر سمتی که می‌خواهد هدایت کند. اینکه او وارد انتخابات می‌شود یا از فردی حمایت خواهد کرد هنوز معلوم نیست. آنچه مسلم است او به این راحتی‌ها بی‌خیال فدراسیون نخواهد شد.  میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال هم یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هاست. به هر حال او تا شهریور سابقه شش‌ماه ریاست بر فدراسیون فوتبال را داشته و با توجه به لابی‌هایی که می‌تواند با مجمع کند و امکاناتی که در اختیار دارد بعید نیست برای ریاست قطعی بر فدراسیون فوتبال بجنگد.

روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها گزارش دادند احتمالا مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه قهرمانی مسعود سلطانی‌فر که چند ماه با حمید سجادی هم کار کرد، می‌خواهد برای ریاست فدراسیون اقدام کند و در همین راستا روزی که نمایندگان فیفا و ای‌اف‌سی به ایران آمده بودند، تلاش کرده با آنها ملاقات و رایزنی داشته باشد. از میان آلترناتیوهای دیگر هم تنها نام محمد دادکان و علی دایی وجود دارد. کسانی که اتفاقا می‌توانند بهترین گزینه ممکن باشند. تنها کسانی که شاید بتوانند در فاصله شهریور تا آبان تدارکات مناسبی برای تیم در نظر بگیرند، سطح تنش‌ها را پایین بیاورند، با توجه به وجهه بین‌المللی خوبی که دارند چند بازی تدارکاتی درست و درمان برای تیم ملی فراهم کرده و منابع مالی لازم برای لجستیک تیم ملی کسب کنند. البته دایی چند روز پیش در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور به‌صراحت گفت دوست ندارد پشت میز بنشیند و باید این گزینه را منتفی دانست. اما دادکان در مصاحبه بهاری خود با روزنامه «اعتماد» گفت: اجازه نمی‌دهند من رییس فدراسیون فوتبال بشوم. این شاید بدین معنا باشد که موفق‌ترین رییس فدراسیون فوتبال ایران تمایل به بازگشت دارد اما موانعی سر راه او وجود دارد … اما دادکان مهم‌تر از همه اینها از حمایت پیشکسوتان و بازیکنان و از همه مهم‌تر مردم برخوردار است. کاش وزیر ورزش این یک لطف را در حق فوتبال بکند و با دلجویی از محمد دادکان او را در این وضعیت سخت برای بازگشت به ریاست فدراسیون متقاعد کند.»

اخبار مرتبط:
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی

مهدی قایدی یکی از بازیکنان مورد علاقه سرمربی پرسپولیس است، اما بعید است در ایران پیراهن تیمی جز استقلال را برتن کند.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد

یک منبع مطلع به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تراکتور با این باشگاه تبریزی به توافق رسیده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است