کد خبر : 192216
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - 14:57
دسته‌بندی : اخبار ویژه، فرهنگی
چاپ

‏رئیس صداوسیما: از ۲۰:۳۰ کاملاً راضی‌ام/ درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون «تعارف» نکردم

رئیس سازمان صداوسیما می گوید: ـمن از زحمات همکاران عزیزم در معاونت سیاسی به‌ویژه در بخش پربیننده و پرمخاطب ۲۰:۳۰ کاملاً راضی‌ام و از زحمات‌شان قدردانی می‌کنم. ۲۰:۳۰ پدیده‌ای جریان‌ساز و تأثیرگذار است.

‏رئیس صداوسیما: از ۲۰:۳۰ کاملاً راضی‌ام/ درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون «تعارف» نکردم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رئیس صداوسیما گفت: باید نظارت بر پلت‌فرم‌ها و شبکه خانگی جدّی‌تر دنبال شود. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل‌انگاری بکنیم.

پیمان جبلی درباره بخش‌هایی از صحبت‌های خود در دانشگاه شریف توضیحاتی تکمیلی‌تر ارائه داد که در ادامه می‌خوانید:

درباره ۲۰:۳۰ اظهاراتی داشتید؛ به‌نظر می‌رسد از روند این بخش ناراضی هستید، تغییرات دارای چه ابعادی است؟

ـمن از زحمات همکاران عزیزم در معاونت سیاسی به‌ویژه در بخش پربیننده و پرمخاطب ۲۰:۳۰ کاملاً راضی‌ام و از زحمات‌شان قدردانی می‌کنم. ۲۰:۳۰ پدیده‌ای جریان‌ساز و تأثیرگذار است.

بسیاری از تغییرات اساسی که به‌نفع حل مسائل مردم است توسط بخش خبری ۲۰:۳۰ ایجاد شده است و لذا کمال تشکر از همکاران‌مان دارم، منتها هر بخشی در رسانه ملی اعم از اخبار و برنامه‌ها، سریال‌ها و خیلی از بخش‌های دیگر صداوسیما نیاز به نوآوری، خلاقیت و تحول بیشتر دارد.

جبلی در جلسه دانشگاه شریف درباره ۲۰:۳۰ گفته بود: در ۲۰:۳۰ حتماً باید موضوعات جدیدتر باشد، قرار بود این بخش به مسائلی بپردازد که جایی دیگر مطرح نمی‌شود، اما چون پربیننده شد، همه شهوتی نسبت به آن پیدا کردند و انتظار دارند، اما بخش‌های پربیننده را به آهنگ خود برمی‌گردانیم، فکر کنم باید بیست و چهل راه بیندازیم!

نسبت به برخی از گزارشات ۲۰:۳۰ انتقاد می‌شود؛ همان گزارش‌هایی که درباره گرانی‌ها و مباحث اقتصادی تهیه شده است، به‌نظر می‌رسید نسبت به روز‌های ابتدایی که نقادانه نسبت به برخی موضوعات ورود می‌کردند فاصله گرفتند؛ چرا این اتفاق رخ داده است؟

ـمن به نظر همه کسانی که به این موضوع اعتقاد دارند، احترام می‌گذارم، اما باورم، این نیست. بخش خبری ۲۰:۳۰ با رویکرد متفاوت به رویداد‌ها نگاه می‌کند و با هدف دیدنی‌تر شدن رویداد‌ها و روایت رویداد‌ها فعالیت می‌کند.

در مورد گزارشاتی که شما به آن اشاره کردید هدف این گزارش‌ها، آن بود که نشان بدهد طرح اقتصادی دولت چه کمک شایانی توانسته است بر اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه، داشته باشد، قصد و غرض از این گزارش‌ها این بود و شاید می‌توانست بهتر از این تهیه شود، اما هدف همکاران ما ساده‌سازی تأثیرات طرح اقتصادی دولت بر قشر آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه بوده است.

در جمع دانشجویان دانشگاه شریف اشاره کردید که برای پوشش اخبار متروپل همه سرویس‌ها را به‌خط کردید، اما با فشار‌هایی همراه شده است؛ این فشار‌ها از کدام نهاد‌ها و افراد بود و نسخه‌ای از خبررسانی که هم‌اکنون شاهدش هستیم؛ نسخه قبل از فشارهاست یا بعد از آن؟

ـاولاً عرض کردیم یک صداوسیمای بی‌فشاری را تحویل نگرفتیم. صداوسیما همیشه پرفشار است. اما نکته‌ای که عرض کردم تمام نهاد‌ها به‌دلیل نقش و تأثیر بی‌مثال رسانه ملی، انتظار دارند این رسانه در مأموریت‌های ذاتی که به‌عهده‌شان است، یاری‌شان کند، لذا از این جهت ما در تعامل و هم‌افزایی با همه نهاد‌ها درعین‌حال که صدای مردمیم حتماً خواهیم بود.

با توجه به اینکه گزارش‌هایی که از استان خوزستان به برخی از مقامات کشوری‌مان رسیده بود حاکی از آن بود که هیچ‌یک از مصدومین دیگر زیر آوار نیستند؛ به همین دلیل از ما خواستند با توجه به اینکه مصدومان زیر آوار وجود ندارند ما پوشش خبری‌مان را با توجه به اینکه ماجرا تمام شده بود، متوقف کنیم.

اما بعد از این‌که مشخص شد همچنان برخی از هموطنان‌مان زیر آوارند همان نهاد‌ها و مسئولین همراهی کردند و در بخش‌های خبری ما حاضر شدند؛ در نهایت همچون گذشته که از لحظه اول رویداد پوشش‌مان را شروع کردیم به همان شکل به پوشش‌مان ادامه دادیم.

از اینجا لازم است از همکاران‌مان در صداوسیمای آبادان تشکر کنیم که به‌صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری و اطلاع‌رسانی خبرند و همین الآن که با هم صحبت می‌کنیم در حال پوشش خبری این رویدادند.

در صحبت‌هایی که مطرح کردید احساس می‌شد که بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون به آن سادگی که تصور می‌شد نیست، چرا که صحبت‌هایتان دراین‌باره نسبت به روز‌های ابتدایی ریاست شما بر صداوسیما فرق کرده بود، اتفاق جدیدی رخ داده است؟ “

-با تمام جزئیات توضیح دادم، اما بار‌ها گفته‌ام درب صداوسیما باز است شعار نیست، اعلام نیاز است؛ تعارف نیست.

رئیس صداوسیما در دیدار با دانشجویان به نام ایرج طهماسب و رضا عطاران هم که رسید این نکته را یادآور شد که “آقای طهماسب بزرگ‌شده صداوسیماست، سرمایه صداوسیماست. «کلاه‌قرمزی» ایشان برند ثبت‌شده صداوسیما است، مگر می‌شود ما از ایشان چشم برداریم؟

مسئله چیز دیگری است، عید قرار بود در خدمتشان باشیم به شما اطمینان می‌دهیم آقایان ایرج طهماسب، رضا عطاران و محمدرضا حیاتی جزو خط‌خورده‌های سازمان صداوسیما نیستند. ”

جبلی در مورد نمایش خانگی هم گفت: همان‌طور که در آنجا اشاره کردم باید نظارت بر پلت‌فرم‌ها و شبکه خانگی جدّی‌تر دنبال شود. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل‌انگاری بکنیم.

اخبار مرتبط:
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت
زری خوشکام، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، درگذشت

زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت. این هنرمند متولد سال ۱۳۲۶، بیشتر فعالیت‌هایش در دهه ۵۰ خورشیدی بود و در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی همچون «شعله ور»، «طلاخون»، «در دنیای تو ساعت چند است» و «سیمای زنی در دوردست» بازی کرده بود. او در سریال‌های «هزاردستان» و «سلطان صاحبقران» به کارگردانی همسرش علی حاتمی نیز بازی داشت.

همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست
همایون شجریان: رفاقت من با سَحر جان تا همیشه پابرجاست

همایون شجریان دقایقی پیش در پستی در حساب اینستاگرامش نوشت: «عزیزان دل به این مزخرفات توجه نکنید. نه خیانتی در کار من و سحر جان بوده، نه بچه‌ای که بخواد انداخته بشه. تا همیشه حمایت و رفاقت پابرجاست. خسته شد صبر ما»

زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت
زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت

علیرضا زاکانی اگر بهترین گزینه برای پوشش رئیسی نبود، یکی از بهترین‌ها بود. یک سیاستمدار هجومی و بدون سابقه مدیریتی که مشخص بود رای نمی‌آورد اما نقش مهمی در مناظرات ایفا کرد و پاداش خود را گرفت. مرداد ۱۴۰۲ نیز دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران شد. 

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است