کد خبر : 192086
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - 17:05
دسته‌بندی : ورزشی، اخبار ویژه
چاپ

آیا فدراسیون فوتبال ایران می تواند از کانادا غرامت بگیرد؟/ نصیرزاده: می‌شود تقاضای غرامت معنوی کرد

کارشناس حقوقی فوتبال ایران گفت: می‌توانیم مبلغی زیادی به‌عنوان غرامت معنوی از کانادا بگیریم چراکه نمونه‌های متعددی در این زمینه وجود داشته است.

آیا فدراسیون فوتبال ایران می تواند از کانادا غرامت بگیرد؟/ نصیرزاده: می‌شود تقاضای غرامت معنوی کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هوشنگ نصیرزاده درباره پرونده بازی لغو شده ایران و کانادا، اظهار داشت: سمتی در فدراسیون فوتبال ندارم اما انتخاب کانادا به خاطر شباهتش به فوتبال آمریکا بود. قرار بود با اکوادور هم دیداری داشته باشیم. قرارداد فی مابین در آن بند فسخ و غرامت ناشی از فسخ هم وجود داشت. اگر یک طرف فسخ کند باید بابتش غرامت پرداخته می‌شد. یکی از امتیازهای این موضوع این است که عدد در آن درج نشده است. این تا حدودی به نفع ما خواهد بود. این اتفاق خارج از اراده فدراسیون فوتبال توسط فدراسیون کانادا انجام شده است. این کار به خاطر جغرافیای سیاسی ربط داده شده است. بازیکنان کانادا هم گفتند دوست داشتیم با ایران بازی کنیم تا مشخص شود آنها مشکلی برای بازی با ایران نداشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از خوبی‌های قرارداد این است که بحث مالی در آن وجود ندارد. بیشتر روی ۴۰۰ هزار دلار بحث می‌شود اما در حقوق بین‌الملل خسارت معنوی مهم‌تر است. ما فیفا دی اول را از دست دادیم. بازی با اکوادور هم از بین رفت. آثار دیگری هم چون سوء مدیریت در افکار عمومی وجود دارد. در حقوق بین‌الملل به صورت دلاری قابل مطالبه است و پرونده باید در CAS بررسی شود و به فیفا ربط ندارد. ایران در آنجا می‌تواند مبالغ بالا هم طلب کند. مبلغی که معاون وزیر گفته به حقیقت نزدیک‌تر است. می‌توان مبلغی زیادی برای غرامت خواست. می‌شود تقاضای غرامت معنوی کرد. نمونه‌های متعدد زیادی در این بین وجود داشته است. در دادگاه عالی ورزش و دادگاه لاهه شباهت‌های زیادی را دیده‌ایم. از طرفی این قرارداد بخش محرمانگی دارد. اینکه قرارداد فسخ می‌شود نباید آن را منتشر کرد. باید تا روز آخر که در دادگاه عالی ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد محرمانه بماند. این قرارداد تازه دعوایش شروع شده است. ما باید ببینیم چه اتفاقی در نهایت رخ می‌دهد. کانادایی‌ها درباره قرارداد صحبت نمی‌کنند. فعلا قرارداد منتشر شود تا فدراسیون فوتبال بتواند غرامت بگیرد.

کارشناس حقوقی فوتبال در ادامه بیان داشت: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد شکایت‌هایی که علیه باشگاه‌های ایرانی در فیفا یا دادگاه عالی ورزش شده و به نتیجه رسیده چون بازیکن و مربی مدنظر واقعا طلبکار بوده‌اند. آنها پول‌شان را می‌خواستند و باید می‌گرفتند. به خیلی از بازیکنان پول ندادیم. فارغ از استوکس و اشتباهاتی که شد و بلیط برای‌شان نفرستادند و به ما ارتباطی ندارد در اکثر مواقع مطالبه‌ها به حق بوده است.

وی درباره دلیل حضورش در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یکی از دوستان ما در قطر به اینجا آمد و قرار بود به فدراسیون فوتبال معرفی‌اش کنم. ایشان گفتند کمپ بزرگی دارم و می‌توانم این کمپ را در اختیار هواداران ایرانی قرار دهم تا اسکان داشته باشند. ایشان با درودگر و حراست فدراسیون صحبت کرد. من فقط ایشان را معرفی کردم.

نصیرزاده درباره بلوکه شدن دوباره پول ایران در صورت گرفتن غرامت به خاطر تحریم‌ها گفت: معلوم نیست که سرنوشت مذاکرات به چه صورت پیش برود. امیدوارم در دیوان عالی غرامت را بتوانیم بگیریم. در عرف بین‌الملل پول را به جایی میریزند که به اسمش است و به خاطر همین احتمال دارد مشکلاتی برای گرفتن آن داشته باشیم.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است