کد خبر : 191576
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - 12:38
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

اعتراض عراق به درج نام اسرائیل در بیانیه پایانی نشست قاهره

رئیس پارلمان عراق به دلیل درج نادرست نام رژیم اشغالگر قدس (اسراییل) در بیانیه پایانی نشست اضطراری اتحادیه پارلمانی عرب در قاهره، پایتخت مصر، خواستار اصلاح بیانیه شد.

اعتراض عراق به درج نام اسرائیل در بیانیه پایانی نشست قاهره

به گزارش مدارا، “محمد الحلبوسی” با اعتراض درج نام رژیم اشغالگر قدس در بیانیه پایانی اتحادیه عرب خطاب به رییس این اتحادیه عنوان کرد: «جناب آقای رئیس، اجازه دهید تا اعتراض خود را به دلیل ذکر نام اسرائیل در بیانیه اعلام کنم؛ ما به عنوان نمایندگان کشورهای عربی، در پی احقاق حقمان یعنی تشکیل دولت عربی در فلسطین هستیم، به همین دلیل نباید نام اسرائیل را به عنوان کشور ذکر کنیم؛ از جنابعالی و این اتحادیه می‌خواهم نام «اسرائیل» را به عنوان «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بیانیه ذکر کنید، این موضوعی است که ما در نشست‌های سابق اتحادیه پارلمانی عرب نیز مطرح کردیم، این رژیم غاصب و اشغالگر بوده و به رسمیت شناخته نمی‌شود و باید نام‌ها را درست و دقیق بیان کنیم تا بازگو کننده اراده مردم عرب باشد».

الحلبوسی ادامه داد: «دومین موضوع اینکه در این بیانیه به این نکته اشاره نشده که مجلس نمایندگان عراق تصمیم گرفت در پی تصویب قانونی باشد که عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را ممنوع می‌کند، اقدامی که پیام همبستگی با مردم فلسطین است و امیدواریم این موضوع در بیانیه پایانی ذکر شود».

رئیس پارلمان عراق دیروز در سخنانی در در سی و سومین کنفرانس فوق‌العاده اتحادیه بین المجالس عربی گفته بود که پارلمان عراق در حال تصویب قانونی است که هرگونه سازش و عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌کند.

چند ماه پیش، حدود ۳۰۰ عراقی از جمله برخی از روسای عشایر این کشور در کنفرانسی که در اقلیم کردستان عراق با حمایت یک سازمان آمریکایی برگزار شده بود، خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل شدند.

در پی درخواست برخی از نمایندگان قبایل و عشایر اربیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد نشست‌ نمایندگان برخی از قبایل اربیل در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را نمی‌پذیرد.

اخبار مرتبط:
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به درخواست سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات کیف به خاک روسیه را محکوم نکرد.

جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند
جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند

رئیس جمهور آمریکا گفت: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد
رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد

رئیس پارلمان اروپا: حمله ایران را محکوم می کنیم و به تلاش برای توقف تشدید و تشدید اوضاع به سمت خونریزی بیشتر ادامه می دهیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است