کد خبر : 191462
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - 18:03
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: حاشیه‌های سفر خانواده قالیباف به ترکیه تاثیری در نگاه نمایندگان به او نداشت

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی می‌گوید سفر برخی از اعضای خانواده قالیباف به ترکیه تاثیری در نگاه نمایندگان به وی برای انتخابات هیات‌رئیسه سال سوم مجلس ندارد و با توجه به شرایط خوب وی بین نمایندگان، قالیباف رئیس مجلس باقی می‌ماند.

نماینده مجلس: حاشیه‌های سفر خانواده قالیباف به ترکیه تاثیری در نگاه نمایندگان به او نداشت

به گزارش مدارا، چهارم خردادماه سومین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس یازدهم در شرایطی برگزار می‌شود که محمدباقر قالیباف در دو سال گذشته بدون رقیب جدی بر جایگاه ریاست این مجلس تکیه زد. با این وجود، حواشی سفر برخی از اعضای خانواده وی به ترکیه در هفته‌های اخیر شائبه‌هایی را درباره تداوم این جایگاه و یا اثرگذاری بر میزان رأی او ایجاد کرده بود. نزدیکان قالیباف می‌گویند مانور رسانه‌ای روی این سفر نوعی تسویه حساب سیاسی با او و با مقاصد مختلفی از جمله تاثیر بر انتخابات هیات‌رئیسه مجلس یازدهم بوده است.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس یازدهم درباره این موضوع گفت: تا پیش از برگزاری انتخابات نمی‌توان به صورت قطعی و با یقین درباره این انتخابات صحبت کرد، اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود وضعیت آرا و پایگاه رأی، آقای قالیباف در مجلس در شرایطی است که ایشان رئیس مجلس باقی می‌ماند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا سفر برخی از اعضای خانواده قالیباف به ترکیه تاثیری در نگاه نمایندگان به او برای انتخابات هیات‌رئیسه سال سوم مجلس داشته است، تاکید کرد: خیر، این مساله هیچ تاثیری در نوع نگاه نمایندگان برای انتخابات هیات‌رئیسه نسبت به آقای قالیباف نداشته است.

مجلس باید برای مقابله با مافیای سیگار و خودرو فکری کند

سیاهکلی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از هر گروه و جناح در مقابل وضعیت خودروسازی کشور در قبال مردم مسئول هستند، گفت: مافیای خودروسازی به اندازه‌ای در کشور ما ریشه کرده است که برطرف کردن آن نیازمند یک عزم ملی است.

او با بیان اینکه «مجلس باید برای مقابله با مافیای سیگار و خودرو فکری کند» خاطرنشان کرد: به داستان عدم واردات خودرو در سال‌های اخیر دقت کنید و حالا نیز مخالفان واردات خودرو را ببنید تا درک کنید چه مافیا و سود عظیمی در این داستان نهفته است که حق مردم را پایمال می‌کنند و مردم ما باید این چهارچرخ‌های بی‌کیفیت را سوار شوند.

سیاهکلی با اشاره به آمار مبنی بر تقاضای ۲ میلیون خودرو در سال در مقابل تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار خودرو نیز گفت: وقتی تا این اندازه نیاز در کشور وجود دارد چرا موضوع تولید به ۲ خودروساز انحصار داده می‌شود. خوشبختانه مجلس با پیگیری زیاد مقدمات قانونی برای واردات خودرو را ایجاد کرد.

نماینده واردکنندگان خودرو مخالف واردات خودرو بود!

سیاهکلی با تاکید بر وضعیت پیچیده مافیای خودرو با اشاره به تلاش‌های برخی نمایندگان برای تایید مصوبه مجلس برای واردات خودرو گفت: شاید باور این مساله سخت باشد که در جلسات کمیته اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام تمامی اعضا رأی موافق به واردات خودرو دادند، به جز نماینده واردکنندگان خودرو که مخالف واردات بود.

او درباره علت این موضوع توضیح داد: تولیدکنندگان خودرو در کشور مخالفتی با این مساله نداشتند، حتی تاکید می‌کردند که این مساله باعث ایجاد بازار رقابتی و ارتقای کیفیت نیز خواهد شد، اما نماینده واردکنندگان خودرو که در ظاهر باید موافق می‌بود و از این مساله حمایت می‌کرد مخالف جدی بود.

سیاهکلی در این رابطه تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس واردات خودرو باید به شکل و انواع خودروهایی باشد که به نفع مردم باشد، اما نماینده واردکنندگان می‌خواهد تعداد و نوع خودرو وارداتی به شکلی باشد که سود مافیا تامین شود نه منفعت مردم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در پایان با انتقاد از رویکرد وزارت صمت در حوزه خودرو خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی وزارت صمت و دولت تنظیم بازار است نه تولید خودرو، در حالی‌که متاسفانه دولت‌ها همه در این زمینه بد عمل کردند و وزارت صمت فعلی نیز به هر کاری می‌پردازد جز وظیفه اصلی خود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است