کد خبر : 191304
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - 16:39
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

توصیه یک نماینده به رئیسی؛ از تجربه‌ها درس بگیر

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برداشتن گام های استوار اصلاحات اقتصادی کشور باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت.

توصیه یک نماینده به رئیسی؛ از تجربه‌ها درس بگیر

به گزارش مدارا، علی آذری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هفته هایی که در حوزه انتخابیه بوده ام عموم شهروندان به شکل بی سابقه ای از شرایط زندگی، وضعیت اقتصادی و آینده نگران بودند، حرف های من در مقابل نگرانی از معیشت آنان تسکینی بسیار موقت بود. برخی از ایشان به حسن نیت مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور باور داشتند اما امیدشان به رویکردهای جدید سیاسی و برقراری تعادل بین اصلاحات اقتصادی و گشایش های بین المللی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز نحوه اجرای طرح اقتصادی دولت دغدغه مضاعفی برای مردمان عزیز ایران مقتدر ایجاد کرده است. آنها خوب به یاد دارند از سال ۶۸ به بعد در مقابل کسری بودجه سالانه، دولت ها در پی اصلاح ساختار اقتصادی و آزادسازی قیمت ها بوده اند اما باز هم گشایشی در معیشت مردم حاصل نشد و با وجود آزمودن مسیرهای متفاوت مبتنی بر صنعتی شدن، محک زدن راه توسعه و حکمرانی خوب کماکان با توسعه نیافتگی درگیر هستیم.

نایب رئیس اول کمیسیون تحقیق با بیان اینکه با عنایت به پشتیبانی ارزشمند مقام معظم رهبری از طرح اقتصادی دولت انتظار می رود دولت با برداشتن گام های صحیح قدردان این حمایت در این پیچ تاریخی باشد، گفت: برای برداشتن گام های استوار اصلاحات اقتصادی کشور باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت. موفقیت این طرح در گرو محیطی آرام و بدون تشنج است که باید تعادل بین قدرت حکومت و قدرت جامعه مدنی برقرار شود.

آذری با اشاره به اینکه ایدئولوژی های سیاسی به تنهایی راه گشا نیست و باید ترکیبی از چهره های سرآمد و مورد اعتماد برای اجرای طرح یاری کند، خاطرنشان کرد: همزمان جراحی مسائل داخلی مانند نظام حکمرانی، چابکسازی دولت، کسری بودجه، رشد نقدینگی هم باید مورد توجه قرار گیرد تا اجازه ندهیم این طرح منتهی به افزایش تورم و نارضایتی مردم شود.

وی افزود: امروز تورم از گروه های ضعیف می گیرد و به گروه های قوی می دهد، یک عده ثروت افسانه ای پیدا می کنند و عده ای حسرت افسانه ای. تورم حرام ترین نقدینگی است که منتهی به فلاکت اجتماعی و ایجاد حالت تحقیر بین درآمد با شرافت و سوداگری خواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون تحقیق مجلس تاکید کرد: وزارت امور خارجه لازم است با ارزیابی و محاسبه دقیق از آرایش و جهت گیری های منطقه نسبت به تعیین تکلیف مذاکرات برجام و پیشگیری از رفتارهای دیپلماسی فرسایشی در احیای توافق، تلاش لازم و تخصصی را انجام دهد.

نماینده مردم قوچان در ادامه با بیان اینکه در نگاه منطقه ای امروز برای قوچان و فاروج از امید صحبت خواهیم کرد، گفت: موتور پیشران توسعه در عرصه های زیرساخت های حیاتی، اقتصادی، عمرانی و سلامت روشن شده است و ثمره آن مانند آزادسازی کارخانه بزرگ، تصویب قطعی و تکمیل پروژه منطقه ویژه اقتصادی، انعقاد قراردادهای صنعتی با هلدینگ های توانمند، اصلاح طرح های هادی، بهسازی و آسفالت راه های روستایی است.

آذری همچنین از شروع پروژه گازرسانی به تنها شهر بدون گاز استان، شهر مرزی باجگیران نیز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه راه ابریشم مهمترین و قدیمی ترین شاهراه جهانی تجارت بود و یادمان نرفته ایران قوی کاروانسراهای بسیاری داشت خطاب به دولت گفت: مراقب باشید مرتکب فرصت سوزی ریلی و راه ها نشوید. بحران آب در ایران بسیار جدی است حال آب در کشور وخیم است، چرا ایران کم آب شد؟ آیا در آینده آب خواهیم داشت یا اینکه فلاتی بی روح و غیرقابل سکونت خواهیم شد؟ چرا ایده و تفکری برای مدیریت آب از بارش تا سطحی، تحت الارضی و مرزی نداریم؟

اخبار مرتبط:
کیهان: ریز پرنده‌های اسرائیلی از داخل ایران بلند شده بودند
کیهان: ریز پرنده‌های اسرائیلی از داخل ایران بلند شده بودند

روزنامه حسین شریعتمداری هم این ادعا که ریز پرنده‌های اسرائیلی از داخل خاک ایران به سمت پایگاه هوایی ارتش در اصفهان بلند شده است را تایید کرد.

تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
تبلیغات انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود
نماینده مجلس: با بی‌حجاب‌ها در ملاء عام برخورد می‌کنند / اما اگر فلان روحانی شاخص، تخلف می‌کند با او برخورد مومنانه می‌شود

رشیدی کوچی، نماینده مجلس در توئیتی نوشت: ‏از نظر عده‌ای بی‌حجاب‌ها دین را به سخره گرفته، قانون‌کشی می‌کنند پس باید با آن‌ها قاطعانه و در ملاء عام برخورد شود. اما اگر فلان روحانی شاخص که سال‌ها مردم را به دینداری دعوت کرده، تخلف مالی سنگین کند و با دین مردم بازی کند باید برخورد مومنانه باشد! اذا فسد العالِم، فسد العالَم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است