کد خبر : 190812
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ - 09:54
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: این فرضیه وجود دارد که غربی‌ها درگیری‌ها را از اوکراین به خاورمیانه بکشانند

محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جماران گفت: رژیم صهیونیستی یک جنایت تاریخی انجام داده است که شاید چنین جنایتی از بدو خلق حضرت آدم تا به امروز اتفاق نیفتاده است؛ نه در جنگ جهانی اول و نه در جنگ جهانی دوم و نه داعشی‌ها این کار را انجام دادند. هیچ گاه چنین اتفاقی در تاریخ که هزاران کودک را در چند ثانیه و دقیقه بکشند نیفتاده بود.

نماینده مجلس: این فرضیه وجود دارد که غربی‌ها درگیری‌ها را از اوکراین به خاورمیانه بکشانند

به گزارش سایت خبری مدارا؛جماران نوشت: چند روز قبل بمباران بیمارستان المعمدانی توسط اسرائیلی‌ها بیش از ۵۰۰ شهید عمدتا کودک و زن به جای گذاشت. در این رابطه محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل(مشکین شهر) گفت:ابعاد و عمق این جنایت در طول تاریخ مثال ندارد؛ یعنی در طول تاریخ اینکه هزاران کودک را یک جا پودر و قطعه قطعه کنند در تاریخ ثبت نشده است؛ نه در جنگ جهانی اول و نه در جنگ جهانی دوم و حتی داعش در چند سال جنایت خود این کار را انجام داد. این جنایت یک نمونه استثنایی در طول تاریخ است که تنها رژیم نامشروع اسرائیل می‌تواند این کار را انجام دهد.  اگر امروز در فرانسه ۵۰ گربه این گونه کشته می‌شدند، امروز سازمان ملل، شورای امنیت، نهادهای حقوق بشری و غول‌های رسانه‌ای غربی هر لحظه برای تحریک احساسات مردم دنیا اخبار پخش می‌کردند، اما اینکه همه‌ی نهادهای حقوق بشری، سازمان بشر، شورای امنیت، مدعیان استقلال و آزادی و رسانه ها در مقابل این جنایت تاریخی سکوت کرده اند، بسیار جای تأمل و تأثر دارد و این رفتار خود یک فاجعه است.

وی ادامه داد: سلاحی که در اینجا به کار برده شده است، از حیث گستره‌ی تأثیر و شکل، یک سلاح کاملا جدید و نامتعارفی است. اگر آنگونه که ادعا می کنند حماس چنین ماهیت، امکانات و انگیزه‌ی کشتار جمعی داشت، امروز اسرائیل ۲۰ بار فرو پاشیده و از بین رفته بود. این کار تنها از دست رژیم صهیونیستی و مقامات جلاد و جنایت کار او بر می‌آید؛ آمریکا و اسرائیلی‌ها خودشان می‌دانند واکنش به این جنایت بسیار سنگین خواهد بود و به این دلیل فرفکنی می کنند.

عباس زاده مشیکین اظهار کرد: از طرف دیگر جنگ روانی یکی از شگردهای جنگ غربی‌ها است؛ این‌ها هم ظلم و هم مظلوم نمایی می‌کنند، چرا که این شگرد کاملا معروف، مشهور و تجربه شده‌ی این نظام سلطه است که این کار را انجام می‌دهند، اما بشریت چنین بهانه‌هایی را از قبیل این که بگویند مسئولان حماس آنجا پنهان شده بودند یا اینکه اقدام ما پیشگیرانه بود، قبول نمی کنند. تمام این موارد بهانه‌ی واهی بیش نیست.

به نظر می‌رسد اسرائیل خود را برای جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه آماده کرده باشد

وی گفت: رژیم صهیونیستی یک جنایت تاریخی انجام داده است که شاید چنین جنایتی از بدو خلق حضرت آدم تا به امروز اتفاق نیفتاده است؛ نه در جنگ جهانی اول و نه در جنگ جهانی دوم و نه داعشی‌ها این کار را انجام دادند. هیچ گاه چنین اتفاقی در تاریخ که هزاران کودک را در چند ثانیه و دقیقه بکشند نیفتاده بود. به نظر می‌رسد آنها خود را برای جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه آماده کرده باشند. اگر چنین اتفاقی بیفتد شعله‌های این آتش بیش از همه دامن غربی‌ها را خواهد گرفت و در دسترس‌ترین نتیجه چنین جنگی اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

سرعت فروپاشی اسرائیل سریع اتفاق خواهد افتاد

نماینده مردم مشکین شهر در رابطه با صحبت‌های نتانیاهو مبنی بر تغییر نقشه خاورمیانه، گفت: فاجعه‌ای که به آن دست زدند بسیار عمیق‌تر از این موضوع است. در هر صورت آن‌ها در مسیر فروپاشی بودند اما سرعت این فروپاشی بسیار سریع‌تر از این حرف‌ها خواهد شد.

رژیم صهیونیسستی با بهانه‌های واهی پیش می‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نقش منفی برخی رسانه‌های غربی و فارسی زبان خارج از کشور در معرفی طرف های ظالم و مظلوم این جنگ، افزود: مقصر جنگ مشخص است؛ کیسینجر چندین سال قبل نکته‌ای را گفت مبنی بر اینکه، اسرائیل ناو جنگی ثابت ما در خاورمیانه است. ماهیت، فلسفه و ماموریت رژیم صهیونیستی برای جنگ و درگیری است. شعار استراتژیک این‌ها اشغال «نیل تا فرات» است و کاملا با بهانه‌های واهی مسیر رسیدن به این هدف را پیش می‌روند. جنگ و کشتار را ابتدا خودشان شروع کردند؛ به گونه‌ای که هر روز و هفته در غزه و سرزمین‌های اشغالی جنایت داشتند؛ اما حماس در حال حاضر به یکی از آن جنایت‌ها جواب داده است و این‌ها ورود پیدا کرده و بهانه‌ای برای چنین فاجعه سنگین و تاریخی دارند. امیدوارم رسانه‌های متعلق به جهان اسلام، ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل وحدت رویه قابل توجهی در مقابل جنگ روانی نظام سلطه شکل دهند و این موج را برگردانند.

این فرضیه وجود دارد که غربی‌ها درگیری‌ها را از اوکراین به خاورمیانه بکشانند

عباس‌زاده در خصوص رفتار دوگانه غرب در برابر جنایت رخ داده در غزه، گفت: شاید غربی ها ترجیح دهند درگیری در اوکراین که اروپا و آمریکا نیز به نوعی درگیر آن هستند را به سمت خاورمیانه بکشانن.  این فرضیه باید مورد بررسی قرار گرفته و مد نظر قرار بگیرد.

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است