کد خبر : 189499
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - 10:20
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

تداوم بارش در نقاط مختلف کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران و وزش باد شدید در اکثر نقاط کشور طی امروز(۶ اردیبهشت) خبر داد.

تداوم بارش در نقاط مختلف کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق ایران

به گزارش مدارا، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی  کشور اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی سه‌شنبه (۶ اردیبهشت) در شمال غرب،غرب، جنوب غرب و نواحی مرکزی کشور، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ رخ خواهد داد. شدت بارش‌ها در جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۷ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه(۸ اردیبهشت) در شمال غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات البرز در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، استان‌های کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی و به‌صورت پراکنده در استان‌های مرکزی، قم، شمال اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارندگی ادامه خواهد داشت سپس این سامانه در شرق کشور تضعیف می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در روز جمعه(۹ اردیبهشت) نیز رگبار پراکنده در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود. در این روز با ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: روز شنبه (۱۰ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور و بخش‌های جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: طی سه روز آینده در مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک انتظار می رود.

به گفته ضیاییان مناطق مرکزی خلیج فارس در روز سه شنبه مواج است. چهارشنبه مناطق شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنج‌شنبه (۸ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد شدید و در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق  با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ اردیبهشت) بندرعباس با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است