کد خبر : 189375
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - 04:37
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

احساس مسئولیت وزیر بهداشت در برابر شعور مردم!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه وزارت بهداشت عدالت محوری و تعالی نظام سلامت است و خبرنگاران در همراهی این وزارتخانه نقش اساسی در ارتقای این رسالت دارند.

احساس مسئولیت وزیر بهداشت در برابر شعور مردم!

به گزارش مدارا، بهرام عین اللهی دوشنبه در ضیافت افطاری با خبرنگاران حوزه سلامت افزود: خبرنگاران را در حوزه سلامت از ارکان اصلی می دانیم و در قبال شعور و باور، اعتقادات مردم و اندیشه های بیگانه مسوول بوده و این مسوولیت محدودیت نمی آورد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در نظام سلامت همه مسوولیت ها به عهده وزارت بهداشت نیست و هر سازمانی باید پیوست سلامت داشته باشد، خبرنگاران می توانند در این عرصه نقش آفرین باشند.

 

عین اللهی تصریح کرد: در وزارت بهداشت به دنبال معلول علت ها هستیم و سلامت وجه همگانی دارد و حضور خبرنگاران با توجه به اینکه در آستانه هفته سلامت هستیم، بسیار مفید و موثر است.

 

وزیر بهداشت گفت: سلامت پایه کارهای فرهنگی و اقتصادی است؛ قبل از شیوع همه گیری کرونا، همه حوزه سلامت را ملموس حس نکرده بودند بطوریکه آموزش و پروش، تفریح، مسافرت و غیره تعطیل شد و فهمیدیم که کرونا چه اختلالی در سلامت جامعه ایجاد کرد.

 

به گفته عین اللهی، نیازمند راهنمایی های خبرنگاران هستیم زیرا آنها کاستی ها را به خوبی می بینند و سلامت مردم به همکاری همگانی احتیاج دارد و نقش رسانه ها در این زمینه بارز است.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تجربه بزرگی در دو سال اخیر طی کردیم و هفت ماه اخیر با شروع کار دولت مردمی با هجمه سنگینی از کرونا با روزانه ۵۰ هزار بیمار سرپایی، ۷۰۰ مورد مرگ و میر و هشت هزار بیمار بستری در بخش مراقبت های ویژه مواجه بودیم که با همکاری مردم و اینکه خبرنگاران آحاد جامعه را با ورود واکسن و تولید داخلی واکسن ترغیب به تزریق آن می کردند از این فاجعه سنگین عبور کردیم.

 

به گفته عین اللهی، اکنون ۶ مرکز تولید واکسن کرونا در کشور داریم و بیش از ۱۴۸ میلیون دز واکسن تزریق شده و ایام نوروز شاهد شور و نشاط مردم بودیم که نتیجه تلاش همکاران حوزه سلامت و اصحاب رسانه هستیم.

 

عین اللهی اظهار داشت: حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا داریم و جامعه سلامت، جامعه ایثارگر هستند و امیدواریم با بهتر شدن خدمات حوزه سلامت، به مردم بیشتر خدمت کنیم.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: رسالت امروز ما در نظام سلامت خدمت به محرومان است. نوروز امسال همکاران بهداشت و سلامت بویژه اورژانس در مناطق مختلف خدمات خوبی به مردم ارائه دادند و در بیمارستانها حضور چشمگیری داشتند.

 

وزیر بهداشت افزود: امروز عدالت در نظام سلامت را خوب نمی بینیم و در جهت رفع آن تلاش می کنیم.

 

عین اللهی گفت: کشور علیرغم محدودیت تحریم، از نظر علوم پزشکی در منطقه برتر است.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است