کد خبر : 188869
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - 18:42
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

امام جمعه قم: اجبار در اقامه نماز باعث خراب شدن نیت‌ها می‌شود

تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: همان‌طور که خدا در اقامه نماز اجبار نکرده و با تشویق و تهدید مردم را به نماز دعوت کرده است، نباید جوری باشد که مانند برخی کشورهای مسلمان کسبه به اجبار تعطیل کنند زیرا این کار نیت‌ها را خراب می‌کند.

امام جمعه قم: اجبار در اقامه نماز باعث خراب شدن نیت‌ها می‌شود

به گزارش مدارا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین علی عرب پور سرپرست جدید ستاد اقامه نماز قم، طی سخنانی با بیان اینکه برای رواج نماز باید نمازهای متنوع و متناسب با اصناف، اشخاص و موقعیت‌ها برگزار شود اظهار داشت: در برخی موارد تعدد نماز جماعت خوب نیست ولی در برخی جاها خوب است که نمازهای متنوع و متعدد برگزار شود زیرا برای کسبه ای که می خواهند نماز بخواند نمی‌شود نماز را طول داد و بیان احکام داشت.

سعیدی با اشاره به لزوم همکاری ستاد اقامه نماز با قرارگاه ۱۹ دی، نتیجه اقدام‌های هر دو مجموعه را بازدارندگی از فحشا و منکرات دانست و گفت: طرح ها و برنامه‌ها باید هم در بیان و تبلیغ و هم در عمل و اجرا اولویت‌بندی شود زیرا اجرای همه برنامه‌ها در یک زمان امکان ندارد و بیان همه طرح ها هم ممکن است باعث موضع گیری برخی افراد شود.

وی با بیان اینکه طرح ها باید قدم به قدم انجام شود، گفت: در قرآن بیان شده است که شیطان قدم به قدم جلو می آید بنابراین ما هم باید در مقابل شیطان قدم به قدم نسبت به اهداف خود حرکت کنیم و بدانیم که اگر نیت های ما خدایی باشد خداوند هم کمک می‌کند.

تولیت حرم حضرت معصومه تصریح کرد: برخی افراد اول پر از صدا و تبلیغات هستند ولی به‌تدریج که وارد کار می شوند سر و صدایشان فروکش می کند و همان رویه سابق را ادامه می‌دهند ولی اگر قدم به قدم پیش برویم و کارها را آرام و بدون جنجال پیش ببریم کارها بهتر پیش می‌رود بنابراین این طور نباشد که بخواهیم ثابت کنیم من آمدم و وضعیت فرق کرده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها مقطعی و مناسبتی است افزود: همان‌طور که دشمنان برای کارهای زشت خود ریل‌گذاری می‌کنند ما هم باید برای کارهای خیر خود ریل‌گذاری کنیم تا امور خیر استمرار داشته باشد و افرادی که بعد هم می آیند این ریل ها را به هم نزنند و هر مسئولی که می‌آید مکمل و متمم مسؤول قبل باشد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است