کد خبر : 188766
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - 16:24
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سفره مردم با شعار رنگین نمی‌شود!

شفقنا نوشت : نماینده محلس گفت : قیمت کالایی ۲۵ هزار تومان بالا می رود، ۱۰ هزار تومان پایین می‌آورند و بعد ادعا می‌کنند که قیمت‌ها به نرخ قبل بازگشت.

سفره مردم با شعار رنگین نمی‌شود!

به گزارش مدارا، عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حل مشکلات کشور بدون تعامل داخلی و خارجی امکان پذیر نیست، گفت: نحوه گفت و گوی ما با دنیا و همسایگانمان باید اصلاح شود و تا زمانی که به دیگران به صورت دشمن نگاه می‌کنیم، به این سادگی نمی‌توانیم در مسایل اقتصادی و توسعه‌های علمی با دنیا مشارکت داشته باشیم و قطعا از دنیا عقب خواهیم ماند.

مسعود پزشکیان در خصوص وضعیت اقتصادی جامعه، گفت: مرتب بحث از این می‌شود که قیمت‌ها را پایین می‌آوریم و اصلاح می‌کنیم درحالی که به عنوان نمونه اگر قیمت کالایی ۲۵ هزار تومان بالا می رود، ۱۰ هزار تومان پایین می‌آورند و بعد ادعا می‌کنند که قیمت‌ها به نرخ قبل بازگشت؛ اما اگر این روند افزایش قیمت ها کنترل نشود، وضعیت به مراتب بدتر از این خواهد شد؛ بنابراین جهت‌گیری‌ها باید اصلاح شود؛ در این خصوص ۲ مساله اساسی وجود دارد که یکی از این مشکلات، داخلی است که انسجام داخلی را شاهد نیستیم و باید اجازه دهند همه جریانات در اداره کشور حضور داشته باشند.

هر روز تعداد نخبگانی که از صحنه اداره کشور کنار می‌روند بیشتر می‌شود

او با بیان اینکه وحدت و انسجام با شعار به وجود نمی‌آید، اظهار کرد: ما شعار وحدت سر می‌دهیم، اما کسانی که با دیدگاه‌های ما مخالف هستند را از صحنه حذف می کنیم و روز به روز نیروهایی که می توانند کمک کارشناسی کنند از صحنه کنار گذاشته می‌شوند که دولت متضرر می‌شود.

نحوه گفت و گوی ما با دنیا و همسایگان باید اصلاح شود

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی توسط ایران، ادامه داد: بحث دوم مسایل خارجی است یعنی نحوه گفت و گوی ما با دنیا و همسایگانمان باید اصلاح شود و تا زمانی که به دیگران به صورت دشمن نگاه می‌کنیم، به این سادگی نمی‌توانیم در مسایل اقتصادی و توسعه‌های علمی با دنیا مشارکت داشته باشیم و قطعا از دنیا عقب خواهیم ماند. دنیا بسیار سریع‌تر از آن چیزی که ما در داخل تجربه می‌کنیم، پیش می‌رود و با مقایسه ساده بین کشورهای همسایه که به توسعه رسیدند تا ترکیه که از منابع غنی نفت و گاز محروم است، می توانیم بفهمیم که چقدر در امر توسعه موفق بودیم.

پزشکیان : نحوه گفت و گوی ما با دنیا و همسایگان باید اصلاح شود / سفره مردم با شعار رنگین نمی‌شود

    پزشکیان با بیان اینکه با دستور نمی‌توان اقتصاد کشور را درست کرد، گفت: اگر در داخل نتوانیم وحدت و انسجام را پایه‌ریزی کنیم به اهداف نخواهیم رسید و حتی اگر بهترین تیم اقتصادی روی کار بیایند، بدون حضور مردم و مشارکت همه اقشار و جناح‌ها، مشکلی حل نخواهد شد.

    حل مشکلات بدون تعامل داخلی و خارجی امکان پذیر نیست

    او در پایان با اشاره به تاثیر مذاکرات وین بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: در جریات مذاکرات در دولت قبلی، هر روز صدا و سیما با اعلام جزئیات، روند مذاکرات را تجزیه و تحلیل می‌کرد اما الان اخبار درستی از مذاکرات به مجلس هم نمی دهند؛ به نظر من باید سریع تر مشکلاتمان با دنیا را حل کنیم و تا زمانی که بیرون گود هستیم فکر می‌کنیم می توانیم شعار دهیم اما وقتی وارد گود شدیم تازه متوجه می شویم که با شعار دادن نمی توان سفره مردم را رنگین کرد باید مشکلات را حل کنیم و حل مشکلات بدون تعامل داخلی و خارجی امکان پذیر نیست.

    اخبار مرتبط:
    آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
    آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

    طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

    بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
    بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

    این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

    مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
    مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

    مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

    ارسال دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کلیه حقوق محفوظ است