کد خبر : 188091
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - 12:02
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

بارش شدید باران در ۵ استان/ وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و ومدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش شدید باران در پنج استان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشورخبر داد.

بارش شدید باران در ۵ استان/ وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

به گزارش مدارا، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در روز یکشنبه (۲۸ فروردین) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، سواحل مرکزی و شرقی خزر و در استان‌های تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش امروز در خراسان‌ شمالی، خراسان‌ رضوی، خراسان‌ جنوبی، گلستان و سمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه (۲۹ فروردین) این وضعیت در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق یزد و ارتفاعات استان‌های سمنان و کرمان و سه شنبه (۳۰ فروردین) در شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: به سبب کاهش دما، بارش در این مدت در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و شرقی به صورتی برف پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳۱ فروردین و۱ اردیبهشت) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی کشور، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان تا صبح دوشنبه روند کاهش دما در نیمه شرقی ، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز تداوم دارد سپس تا روز پنجشنبه روند افزایش دما خواهیم داشت. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه ( ۳۰ فروردین) کمی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین) بوشهر با دمای ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار مرتبط:
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد
بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد

زهرا مینویی نوشت: با مساعدت مقامات قضایی، پرونده پزشکی موکلم بهاره هدایت جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد. ایشان تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است