کد خبر : 188030
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - 10:05
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی در تهران

رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت : مجرمین بیش از سه میلیارد تومان از تعداد حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که دستگیر شدند.

متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی در تهران

به گزارش مدارا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، در این باره گفت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود بعنوان نماینده شرکت مخابرات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده مسابقه خوش حسابی اپراتور شده اید و مبلغ دو میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است ، همچنین پرونده های مشابه دیگری نیز در این زمینه به پلیس فتا پایتخت واصل گردیده بود .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان در یکی از استانهای همجوار تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند در یک زمان و در سه نقطه مختلف دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفتند و اظهار ندامت کردند، از این باند بیش از ۲۰۰ کارت بانکی مختلف به نام اشخاص غیر که به جهت پولشویی استفاده می‌کردند، ۱۱ عدد گوشی تلفن همراه، دو دستگاه لپ تاپ، ۱۲ دستگاه کارتخوان به نام اشخاص غیر ، ۶۸ سری مدارک شناسایی کامل شامل شناسنامه، کارت ملی و … و چندصد کارت هدیه مختلف کشف شد و متهمان باهدف سوء استفاده از این مدارک و دستگاه کارت خوان و کارت های بانکی اقدام به جمع آوری آنها کرده بودند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، وی بیان داشت : هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمانها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نمی باشد همچنین شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

اخبار مرتبط:
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش باران در برخی از ترافیک سنگین در محور‌های هراز و چالوس و بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است