کد خبر : 187408
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - 00:08
دسته‌بندی : بین الملل، سیاسی
چاپ

رهبر ارتدوکس روسیه به ایران می‌آید؟

کاظم جلالی» سفیر ایران در فدراسیون روسیه با «کریل پاتریارک» اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رهبر ارتدوکس روسیه به ایران می‌آید؟

به گزارش مدارا، در این دیدار که «مسعود احمدوند» رایزن فرهنگی سفارت ایران در مسکو نیز در آن حضور داشت، رهبر مذهبی کلیسای ارتدوکس روسیه با اشاره به سوابق طولانی گفت‌وگوهای دینی میان اسلام و کلیسای ارتدوکس، بر برگزاری دور جدید این گفت‌وگوها و گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد آن تأکید کرد.

 

وی همچنین یاد و خاطره «متروپولیت تاتارستان فئوفان» و «آیت‌الله تسخیری» به عنوان دو شخصیت بزرگ گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس را که در زمان شیوع کرونا از دنیا رفتند، گرامی داشت.

 

پاتریارک اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه افزود:‌ اشتراکات فراوانی در زمینه ارزش‌های اخلاقی و انسانی میان اسلام و مسیحیت ارتدوکس وجود دارد که در خلال گفت‌وگوهای مستمر کارشناسان درباره آن صحبت کرده‌اند.

 

کاظم جلالی نیز با اشاره به سفر اخیر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، عزم مقامات و مسئولان ارشد دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها از جمله تعاملات ادیانی را جدی خواند و بر گسترش روز افزون آن تاکید کرد.

 

وی تلاش در جهت همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان ابراهیمی را یکی از فرازهای برگرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و دستورهای مقام معظم رهبری دانست و گفت: آیت‌الله تسخیری به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب، نقش مهمی در برقراری گفت‌وگوهای ادیانی ایفا کرد و درگذشت ایشان و متروپولیت تاتارستان که از سوی کلیسای ارتدوکس مسئولیت گفت‌وگوهای دینی با اسلام را برعهده داشت، برای ما و شما حادثه ناگواری بود.

 

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران در فدراسیون روسیه، نقش رهبران ادیان الهی در گسترش روحیه تعامل و همزیستی را برجسته شمرد و با تاکید بر تداوم گفت‌وگوهای دینی میان ایران و کلیسای ارتدوکس گفت: خوشبختانه با گذر از وقفه سه ساله‌ای که به سبب شیوع کرونا در مسیر گفت‌وگوهای دینی به وجود آمد، طرف ایرانی برای مشارکت در دور دوازدهم این گفت‌وگوها در مسکو آمادگی کامل دارد.

اخبار مرتبط:
اکسیوس: اسرائیل در نظر داشت دوشنبه شب به ایران حمله کند
اکسیوس: اسرائیل در نظر داشت دوشنبه شب به ایران حمله کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه شب اسرائیل به ایران «به دلایل عملیاتی» لغو شد.

کیهان: پادشاه اردن نوکر بی‌اختیار آمریکا و انگلیس است
کیهان: پادشاه اردن نوکر بی‌اختیار آمریکا و انگلیس است

روزنامه حسین شریعتمداری نوشت: ملک عبدالله هم مثل پدرش و برخی دیگر از سران کشورهای عربی، نوکر بی‌اختیار آمریکا و انگلیس است!

امیرعبداللهیان: قبل و بعد از حمله به اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم
امیرعبداللهیان: قبل و بعد از حمله به اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است