کد خبر : 187364
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - 12:14
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

اتباع افغانستان مهمانان عزیز ما هستند

رئیس پلیس پایتخت از رویه باب شده برای اعلام آدرس شاکی برای اخذ رضایت متهم شدیدا انتقاد کرد و گفت که پلیس به هیچ عنوان چنین کاری را انجام نمی دهد.

اتباع افغانستان مهمانان عزیز ما هستند

به گزارش مدارا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد به سوالات خبرنگاران درباره اقدامات و وضعیت دیگر مأموریت های پلیس در روزهای اخیر پاسخ داد.

رحیمی درباره تمهیدات پلیس برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان کار پلیس کاری مضاعف می شود چرا که علاوه بر ساعات فعالیت در طول صبح، از افطار تا سحر نیز با افزایش حجم تردد در معابر مواجه هستیم و از این رو مأموران ما در واقع از ساعات اولیه صبح تا ساعات سحر در حال انجام مأموریت و تأمین نظم و امنیت هستند.

وی با بیان اینکه بحمدالله وضعیت امنیتی خوبی را نیز در طول این ایام شاهد بودیم، گفت: برای ایام شب های قدر نیز پلیس تمهیدات ویژه ای را پیش بینی کرده و به خصوص در اطراف محل های پرتردد و اماکن پرتجمع در این شب مأموران مستقر شده و نسبت به تأمین نظم و امنیت و همچنین مدیریت و روان سازی ترافیک اقدام خواهند کرد. مراسمی هم در ایام ماه مبارک رمضان در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار می شود که خوشبختانه مداحان و واعظان مطرحی در آن حضور داشته و حضور عموم مردم در آن بلامانع است.

رحیمی درباره دستور دادستانی برای برخورد با تظاهر به روزه خواری در ملأ عام نیز گفت: در ماه مبارک رمضان آحاد جامعه و صنوف اعم از شهروندان، رانندگان، اماکن عمومی مجاز به رعایت دستورالعمل ها هستند. ما نقاطی را برای حضور افرادی که ممکن است مسافر بوده یا دارای عذر شرعی بوده پیش بینی کرده ایم و به هیچ عنوان نباید تظاهر به روزه خواری در ملأ عام انجام شود. ما به صاحبان صنوف نیز هشدارهای لازم را از پیش از آغاز ماه مبارک رمضان داده ایم و بر عملکرد آن ها نظارت داریم.

وی درباره مراکز فروش غذا نیز گفت: فروش غذا در این ایام و در ساعات سحر تا افطار ممنوع بوده و گفتیم که واحدهای صنفی که قصد توزیع و فروش غذای سرد را دارند باید با رعایت یکسری مقررات از جمله ایجاد فضایی پوشیده و خارج از دید نسبت به فروش غذا اقدام کنند. البته این واحدها باید برای فعالیت خود از پلیس مجوز بگیرند و در صورتی که فاقد مجوز بوده و بعد از دریافت مجوز مقررات مربوطه را رعایت نکنند با آن ها برخورد خواهد شد. تاکنون نیز با حدود ۱۰۰ واحد صنفی متخلف برخورد شده است.

رحیمی اضافه کرد: خوشبختانه آمارهای ما نشان می دهد که مردم نسبت به سال های قبل بیشتر موضوع عدم تظاهر به روزه خواری را رعایت می کنند و وضعیت ما در مقایسه با پارسال بهتر شده است.

پلیس نشانی هیچ شاکی را برای اخذ رضایت نمی دهد

رحیمی از رویه ای که آن را رویه ای باب شده برای اخذ رضایت از شاکی توصیف کرد، به شدت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه باب شده که اخیرا نشانی برخی از شکات را به مجرمان اعلام کرده که آنان با مراجعه به این افراد نسبت به اخذ رضایت اقدام کنند، اما در مواردی دیده شده که بعضا مجرمان اقدام به تهدید شکات کرده و مزاحمت هایی را برای آنان ایجاد می کنند که لازم است در این خصوص حتما تمهیدات لازم اتخاذ شده و از انجام چنین کاری جلوگیری شود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آدرس شکات را چه نهادی به مجرمان می دهد، گفت: پلیس به هیچ عنوان هیچ آدرسی به شکات نمی دهد و چنین کاری از سوی پلیس انجام نمی شود.

اتباع افغانستانی مهمانان عزیز ما هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اخیرا پلیس برنامه ای برای برخورد با جمع آوری اتباع افغانستانی دارد یا خیر؟، گفت: اتباع کشور افغانستان مهمانان عزیز ما هستند و احترام به این افراد و تأمین امنیت آنان از وظایف ما است. ما هیچ مشکل خاصی در رابطه با اتباع بیگانه نداریم و همه چیز تحت کنترل است.

رحیمی برخی از تحرکات اخیر در رابطه با اتباع افغانستانی به خصوص در فضای مجازی را به توطئه توصیف کرد و گفت: مردم عزیز نیز هوشیار باشند و به توطئه های استکبار که می خواهد میان دوستی دو ملت ایران و افغانستان خلل ایجاد کرده و آنان را درگیر کنند توجه نکنند. البته پلیس کنترل های لازم را نیز در خصوص این افراد داشته و در مواردی که مرتکب جرمی شوند برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا پلیس در بازار ارز ورودی داشته یا خیر؟ نیز گفت: اینکه در روزهای اخیر طرحی ویژه یا دستور جدیدی را اجرا کرده باشیم این طور نبوده اما به طور کلی یکی از وظایف پلیس کنترل بازار ارز و برخورد با سوداگران است که این موضوع در حال اجرا است.

اخبار مرتبط:
هَمسرم با ازدواج دوم من مخالفت کرد، کُشتَمش
هَمسرم با ازدواج دوم من مخالفت کرد، کُشتَمش

فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از کشف جسد زنی ۴۳ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان خبر داد. با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان در صحنه جرم مشخص شد شوهر مقتول به دلیل اختلافاتی که با وی داشته او را به باغ شخصی‌اش آورده و پس از بستن دست و پای همسرش به صندلی وی را خفه کرده است.

زاکانی روی لباس‌های نیروهای شهرداری دوربین نصب می‌کند
زاکانی روی لباس‌های نیروهای شهرداری دوربین نصب می‌کند

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان توضیحاتی ارایه کرد.

توییت یکی از مدیران میانی زاکانی، صدای اعتراض اعضای شورای شهر را بلند کرد / امانی:‌ آب از سرچشمه گل‌آلود است
توییت یکی از مدیران میانی زاکانی، صدای اعتراض اعضای شورای شهر را بلند کرد / امانی:‌ آب از سرچشمه گل‌آلود است

ریشه این اعتراض‌ها به توییت سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران برمی‌گردد. او در واکنش به انتشار عکس شهردار تهران در نماز عید فطر و تمسخر برخی از کاربران فضای مجازی نوشته بود: کسانی که عکس شهردار تهران در نماز عید فطر را تمسخر می‌کنند، قطعا بویی از ایمان نبرده‌اند و آخرت خود را خراب می‌کنند. ناکارآمد و ضعیف است و سرجایش قرارنگرفته هر نقدی به او دارید اما ورود به روابطش با خدا و تمسخر، گناهی نابخشودنی است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است