کد خبر : 186924
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - 00:52
دسته‌بندی : سیاسی، اسلاید
چاپ

فلاحت پیشه: فرصت طلایی در مذاکرات احیای برجام تا حد زیادی از بین رفته است

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه فرصت طلایی در مذاکرات احیای برجام تا حد زیادی از بین رفته است،گفت: با فرسایش شدن روند مذاکرات تنها مردم هستند که از تحریم ها آسیب می بینند و از بازار نفت با ثبات گذشته محروم شدیم.

فلاحت پیشه: فرصت طلایی در مذاکرات احیای برجام تا حد زیادی از بین رفته است

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار سایت خبری مدارا با اشاره به فرسایشی شدن روند مذاکرات احیای برجام گفت: سیاست خارجی ایران یک نقطه ضعف جدی و قدیمی دارد و آن هم اینکه ایران در عرصه سیاست خارجی برای دیگران فرصت ایجاد می‌کند ولی از فرصت‌هایی که برایش ایجاد می شود هیچگاه استفاده بهینه نمی کند.

وی افزود: زمانی که بحران روسیه و غرب در حال شکلگیری بود، ایران می‌توانست برجام را نهایی و امضا کند ولی موارد اختلافی جدیدی مطرح شد و بازیگری در برجام به طور مشخص به روسیه داده شد تا عملاً فرصتی که ایجاد شده بود از بین برود.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه فرصت طلایی در برجام تا حد زیادی از بین رفته است، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت زمان، موارد اختلافی نیز پررنگ‌تر می‌شود و چنانچه شاهدیم تحولات زیادی هم در منطقه در راه است.

فلاحت پیشه یا اشاره به افراطی‌گریهای جدیدی که در شرق کشور در حال شکل گرفتن است، عنوان کرد: معتقد هستم بخشی از این افراطی گریها برای هدف قراردادن امنیت ملی ایران است؛ چنانچه در شرق شاهد افزایش تحرکات طالبان هستیم.

وی افزود: در سرزمین‌های اشغالی نیز زمینه برای افراطی شدن و بازگشت دولتی شبیه نتانیاهو در حال وقوع است و خیلی از تحولات منطقه مثل جنگ یمن نیز به سمت فرسایش شدن حرکت می‌کند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: آن فرصتی که ایران می توانست به شاهراه انرژی در منطقه تبدیل شود نیز در حال از دست رفتن است و کشورهای اروپایی به سمت جایگزین کردن کشوری بجای روسیه برای تامین انرژی هستند.

فلاحت پیشه یادآورشد: واقعیت این است که برجام به‌گونه‌ای به مسائل بین المللی ربط پیدا کرد و امضا نشد و در این میان تنها مردم ایران هستند که از تحریم ها آسیب می بینند و از بازار نفت با ثبات گذشته محروم شدیم.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است