کد خبر : 186826
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ - 13:09
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

علم الهدی: شهادت شهید اصلانی به شهادت امام حسین بی شباهت نبود؛ با لب تشنه به شهادت رسید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عامل جنایت در حرم مطهر امام‌رضا (ع) که سه روحانی برجسته را به خاک و خون کشید، پیاده نظام آمریکا و عنصر ناپاک تکفیری است.

علم الهدی: شهادت شهید اصلانی به شهادت امام حسین بی شباهت نبود؛ با لب تشنه به شهادت رسید

به گزارش مدارا،حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در سخنرانی پیش از اقامه نماز بر پیکر شهید حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) افزود: بزرگترین مصیبت این حادثه دلخراش برای ما اهانت به حرم امام رضا (ع) بود.

وی ادامه داد: در کنار حرم رضوی، انسانهای زیادی در طول تاریخ به خاک و خون کشیده شدند اما به شکلی که شهید اصلانی به شهادت رسید، تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر به هشت پهنه تقسیم شده و در راس هر بخش یک عالم برجسته عهده‌دار مسوولیت است.

وی بیان کرد: عامل اجرایی اقدامات حاشیه شهر این علما هستند و رییس تمام پهنه‌های هشت گانه برادر ۲ شهید و جانباز دفاع مقدس مجاهد و انقلابی، حجت الاسلام شهید اصلانی بود که به طور شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کرد.

علم الهدی افزود: سه روحانی که مورد تهاجم قرار گرفتند از علمای فعال حوزه محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد بودند. شهید اصلانی هم در محرومیت زدایی و فعالیتهای فرهنگی و هم مسأله رسیدگی به افراد بی بضاعت در جریان مواسات یکی از افراد پابه کار بود.

وی گفت: به خانواده های بی‌سرپرستی که مورد حمایت شهید اصلانی بودند و به خانواده این شهید والامقام تبریک و تسلیت می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزیزان فداکار انقلابی ما با کمال قدرت خط اصیل خدمتگزاری را ادامه خواهند داد و فقدان او را با فداکاری و خدمات بیشتر جبران خواهند کرد.

علم‌الهدی اظهار داشت: هیچ چیزی جز شهادت شایسته این شهید والامقام نبود، که روزه‌دار در حرم امام رضا(ع) شهید شود، رویدادی که به شهادت امام حسین(ع) بی شباهت نبود و با لب تشنه به شهادت رسید.

پس از سخنرانی علم الهدی، نماز میت توسط نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر شهید اصلانی اقامه شد.

شهید اصلانی که پیش از این قرار بود در رواق حضرت زهرا(س) به خاک سپرده شود با درخواست خانواده‌اش و موافقت تولیت آستان قدس رضوی، در صحن جمهوری اسلامی و در کنار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

صبح دیروز نیز مراسم تشییع این شهید والامقام در زادگاهش شهر سده خواف برگزار شد. همچنین شب گذشته مراسم وداع با پیکر شهید حادثه تروریستی روز شانزدهم فروردین در حرم مطهر رضوی، با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) شد.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بوده اند.در این حمله تروریستی حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید اما حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بیمارستان بستری هستند.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است