کد خبر : 186356
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - 10:48
دسته‌بندی : سیاسی، اسلاید
چاپ

با لفظ «بانیان وضع موجود» در حال انتقام‌گیری سیاسی از مدیران هستند/حرف‌های عبدالملکی و امثالهم زیر سوال بردن انقلاب است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی به مدارا گفت: آقای رییسی باید بداند که از جمله ایشان یعنی «بانیان وضع موجود» سواستفاده شده و به یک انتقام‌گیری بزرگ تبدیل شده‌است.

با لفظ «بانیان وضع موجود» در حال انتقام‌گیری سیاسی از مدیران هستند/حرف‌های عبدالملکی و امثالهم زیر سوال بردن انقلاب است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد تغییرات اتوبوسی در دولت جدید به خبرنگار سیاسی سایت خبری مدارا گفت:‌ «گویا قرار است در دولت سید ابراهیم رییسی یک نسل‌کشی مدیریتی رخ دهد. گفته می‌شود در فاز اول قرار است ۴ هزار مدیر جا‌به‌جا یا عزل کنند و مسوولیت‌هایشان را از آنها بگیرند. این ۴هزار نفر کسانی هستند که جمهوری اسلامی بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ و در واقع مجری دستورات هستند. این مدیران سیاست‌گذار نیستند. بنابراین به کار بردن لفظ «بانیان وضع موجود» برای این گروه از مدیران یک انتقام‌گیری سیاسی است. با این کار فقط سرمایه‌های کشور از بین می‌رود. افراد جایگزین از وزرا تا مدیران کل اغلب فاقد هر گونه تجربه، سواد و … هستند. مردم هم اذعان دارند که تیم آقای رییسی بی‌سواد و کم تجربه و ناکارآمدی است.»

او ادامه داد:‌«این نوع تغییرات پیام بدی به نظام مدیریتی کشور می‌دهد. از مدیران سیاسی تا مدیران مدارس و حتی سرایدار و آبدارچی را هم عوض می‌کنند. در واقع الان به مدیران سیاسی و غیر سیاسی و تخصصی و … این پیام داده می‌شود این است که شما در بهترین شرایط ۸ سال مدیر هستید، پس فکر خودتان باشید چرا که نفر بعدی که بیاید طبق همین روال جایگاه شما را تغییر می‌دهد. این در شرایطی است که ۴ سال بعدی هم همین رییس‌جمهوری رای بیاورد. اگر رای نیاورد که فقط ۴ سال مدیر هستند. این رویکرد باعث شکل‌گیری تفکر فساد بسیار بزرگی می‌شود.»

*این پیام به مدیران منتقل می‌شود که کلاه‌ خودشان را سفت بچسبند

این نماینده سابق مجلس افزود: «ما به نظام مدیریتی کشور و در واقع به سرمایه‌های مدیریتی این پیام را منتقل می‌کنیم که کلاه خودشان را سفت بچسبند. وقتی دولت تغییر می‌کند همه مدیران شرعا، قانونا و عرفا موظف هستند که تابع دستورات باشند. رییس‌جمهوری و مدیران ارشد ریل‌گذاری جدیدی دارند و می‌توانند هر کس بر روی آن ریل قرار نگرفت تغییر کند نه این که همه مدیران را تغییر دهند. سرمایه بزرگ کشور دارد از بین می‌رود. مدیران بسیار توانمندی از دولت‌های پیشین باید بروند و خانه‌نشین شوند. جرمشان این است که قبلا مدیر بوده‌اند. گویا یک انتقام‌جویی سخت سیاسی در حال انجام است. یک مدیر تابع سیاست‌های کلی کشور است و اگر همکاری نکند، عزل می‌شود نه این که با پیش داوری و انگ‌زنی افراد را برکنار کنند. ضمن این که این رویکرد منجر به یک آموزش بد به نظام مدیریتی کشور می‌شود و این پیام را منتقل می‌کند که کارنامه شما ملاک نیست و خواه ناخواه شما ۴ سال یا ۸ سال دیگر مدیر نیستی. مشخص است که این فرد دنبال جیب و مصالح و منفعت شخصی می‌رود.»

*به مدیر مدرسه گفته‌اند تو در دولت قبل مدیر بودی و نباید الان مدیر بمانی

او در پاسخ به این پرسش که مگر این تغییر مدیران در دولت‌های دیگر رخ نداده نیز توضیح داد: «البته در تمام دولت‌ها تغییر مدیران یک نوع فرهنگ بوده‌است. اما شدت و حدت تغییر مدیران در دولت آقای رییسی در تاریخ ایران بی‌سابقه است. حتی به یک مدیر مدرسه گفته‌اند تو در دولت قبل مدیر بوده‌ای و الان نباید مدیر بمانی. وارد ایجاد تغییرات در آبدارچی‌ها شده‌اند. آقای رییسی باید بداند که از جمله ایشان یعنی «بانیان وضع موجود» سواستفاده شده و به یک انتقام‌گیری بزرگ تبدیل شده‌است. رهبری بزرگترین سرمایه کشور را نیروی انسانی نامیده‌اند. بنابراین نباید با همین نیروی انسانی که کشور برای آن هزینه بسیاری کرده‌است، این چنین رفتار کرد. در اداره محیط زیست، در اداره قند و شکر در هر اداره و سازمانی مدیران قبلی را با این عنوان که «بانیان وضع موجو» هستند، تغییر داده و عزل کرده‌اند.»

او ادامه داد: «این که آقای رییسی گفته است به عملکرد مدیران نگاه می‌کنند و تغییر مدیران بر اساس عملکردشان است، اجرایی نمی‌شود. هیچ کجا به عملکرد مدیران توجه نمی‌شود بلکه داس برداشته‌اند و درو می‌کنند.»

*آقای عبدالملکی در مورد شعارهایی که داده پاسخگو باشد

نماینده پیشین رشت در مجلس با اشاره به خانه تکانی وزیر کار با ادعای فاسد بودن مدیران مجموعه تحت امرش گفت: «تاریخ مصرف این حرف‌های پوچ تمام شده‌است. با این اظهارات و کارها فقط برای خودشان زمان می‌خرند. آقای عبدالملکی باید در مورد شعارهایی که داده پاسخگو باشد. مگر در تلویزیون نگفت که دلار ۱۵ هزار تومان می‌شود؟ این اقدامات تاریخ مصرف دارد و اگر نتوانند چیزی را ثابت کنند تنها بداخلاقی و بی اخلاقی صورت گرفته است که از سال ۸۴ باب شد. از طرفی اگر ۴۰ سال بعد از انقلاب ما هزار مدیر فاسد داشته باشیم نباید فاتحه آن انقلاب و کشور را خواند؟ چرا مدعی‌العموم به این موضوع ورود نمی‌کند؟ چرا کسی نمی‌گوید که آقای عبدالملکی تبلیغ علیه نظام انجام داده است؟ حرف‌های آقای عبدالملکی و امثالهم زیر سوال بردن انقلاب و کشور و ارزش‌های انقلاب است.»

*مجلس عرضه داشته باشد، عبدالملکی را به زودی استیضاح می‌کند

او در پایان تاکید کرد: « ما مدیر سالم کم نداریم. اگر ۴ سال دیگر این دولت رای نیاورد و دولت دیگری بر سر کار بیاید، همین بلا بر سر آقای عبدالملکی می‌آید. البته که شاهد ریزش آرای رییسی در جامعه طرفدارانش و نیروهای ارزشی هم هستیم. همین الان شاید نتواند دو سوم آرای انتخابات پیشین را کسب کند. چرا آقای عبدالملکی و امثال او خلیفه‌کشی را باب می‌کنند. این چرخ گردون می‌چرخد و آقای عبدالملکی می‌داند اگر این مجلس کمی عرضه داشته باشد چند ماه دیگر او را استیضاح می‌کند. این رفتارها و فرآیندها غیراسلامی و غیردینی است. این دولت در گذشته گیر کرده و نتوانسته از گذشته رد شده و به حال برسد و به فکر آینده باشد. هنوز هر چه می‌شود، می‌گوید دولت قبل فلان کار را کرد یا دولت قبل فلان کار را نکرد. تا کی دولت قبل؟ وقتی انقلاب کردیم تا کی توانستیم بگوییم شاه مزدور؟ بالاخره یک تاریخ انقضایی وجود دارد. این دولت باید کارنامه بدهد. مردم در خرید سیب‌زمینی و پیاز و گوجه و گوشت مانده‌اند! این رفتارها فرافکنی و دروغ پردازی است. اصلا همه آنچه در مورد دولت قبل می‌گویند، قبول اما می‌توانند قیمت‌ها را به وقتی دولت را تحویل گرفتند باز گردانند؟»

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است