کد خبر : 185903
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - 00:55
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

نماینده مجلس: خطوط قرمز نظام در مذاکرات وین رعایت نشده و امکان راستی آزمایی نیست

علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی متن پیش نویس ۲۷ صفحه ای توافق احیای برجام را روایت کرد.

نماینده مجلس: خطوط قرمز نظام در مذاکرات وین رعایت نشده و امکان راستی آزمایی نیست

به گزارش مدارا،  علی خضریان، نماینده اصولگرای مجلس در یک پست اینستاگرامی نوشت: ‌با عنایت به ضرورت رعایت سیاست قطعی⁩ نظام که نباید از آن عدول کرد و همچنین ⁧قانون⁩ اقدام راهبردی که مسئولیت بررسی رفع کامل تحریم‌ها را جهت تعیین تکلیف به ⁧مجلس⁩ واگذار کرده است؛ به همراه جمعی از کارشناسان و نمایندگان، پیش‌نویس متن تهیه شده در ⁧مذاکرات وین⁩ مورد بررسی قرار گرفت. ‌

او ادامه داد: واقعیت این است آنچه تاکنون در متن ۲۷ صفحه‌ای پیش‌نویس توافق حاصل شده است، حاکی از عدم تحقق خطوط قرمز نظام و برخلاف قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به ⁧منافع ملی⁩ است. بطوریکه در این متن شاهد عدم تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم وضع ⁧تحریم⁩ جدیدی علیه ملت ⁧ایران⁩ هستیم.

‌این نماینده مجلس افزوده است: از سویی دیگر ⁧فروش نفت⁩ همچنان با محدودیت‌هایی همراه است و برخلاف سیاست قطعی نظام مبنی بر لغو کل تحریم‌ها جهت بازگشت ایران به تعهدات ⁧برجام⁩، در پیش‌نویس ۸ مارس تعهدات اصلی آمریکا به بعد از اقدامات ایران موکول شده و امکان ⁧استی آزمایی⁩ رفع تحریم‌ها نیز برای ایران پیش‌بینی نشده است.

او نوشته است: لذا در حالی که طبق پیش‌نویس تهیه شده، فروش نفت و بازگشت پول نفت دچار مشکل است و آمریکا تضمینی برای رفع تحریم‌ها و وضع تحریم جدید علیه ایران نداده و ایران حق دخالت در راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها را ندارد؛ امکان تامین منافع ملی در ⁧انتفاع اقتصادی⁩ مردم از این توافق فراهم نشده است.

به نوشته این نماینده مجلس، به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم توفیق در ⁧مذاکرات⁩ برای رسیدن به ⁧توافق خوب⁩، ناشی از عدم تغییر مسئولین اصلی مشغول در مذاکرات باشد. بطوریکه مسئولین کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم‌ کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا عینا همان مسئولین اصلی تیم مذاکراتی جناب ⁧محمدجواد ظریف⁩ هستند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است