کد خبر : 185833
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۱ - 10:50
دسته‌بندی : اسلاید، ورزشی
چاپ

فدراسیون فوتبال: فروشندگان بلیت‌های جعلی مقصرِ اتفاقات مشهد هستند!

فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که فروشندگان بلیت‌های جعلی مقصرِ اتفاقاتی هستند که دیروز در حاشیه دیدار ایران و لبنان رخ داد.

فدراسیون فوتبال: فروشندگان بلیت‌های جعلی مقصرِ اتفاقات مشهد هستند!

به گزارش مدارا، فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که فروشندگان بلیت‌های جعلی مقصرِ اتفاقاتی هستند که دیروز در حاشیه دیدار ایران و لبنان رخ داد.

فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقات دیروز ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

تا ۷۲ ساعت قبل از مسابقه بر اساس کلیه مذاکرات و هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر بود این بازی بر اساس پروتکل و مصوبات ستاد کرونا بدون تماشاگر برگزار شود. با این وجود و در شرایطی که مشهد برای نخستین‌بار میزبانی از یک مسابقه ملی رسمی را بر عهده داشت تغییر شرایط و حضور تماشاگران موضوعات و اتفاقات تازه‌ای را رقم زد به شکلی که حتی نمایندگان کنفدراسیون آسیا و فیفا از تغییر روند برگزاری بازی و حضور تماشاگران در این مسابقه تعجب کردند.

با توجه به محدودیت زمانی، بلیت‌فروشی با رعایت ضوابط و پروتکل‌ها و ورود تماشاگران به ورزشگاه با مشکلات ویژه‌ای همراه بود. با این وجود ورود زنان در چنین موقعیتی بدون فراهم‌بودن زمینه و بسترهای لازم و همچنین پیش‌بینی و امکان بلیت‌فروشی غیرممکن و بحران‌ساز به نظر می‌رسید.

فدراسیون فوتبال پیش از این تمایل و اراده خود در حمایت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها را در مسابقات مختلف ملی و باشگاهی بین‌المللی به اثبات رسانده و بارها از طریق بلیت‌فروشی آنلاین با پیش‌بینی مسیرها و جایگاه‌های مجزا این اتفاق در ورزشگاه آزادی بدون هیچ مشکلی روی داده است. با این وجود در این فاصله کوتاه و در نخستین تجربه رسمی و بین‌المللی مشهد امکان پیش‌بینی و فراهم‌سازی شرایط مساعد برای ورود زنان به استادیوم و فراهم‌ساختن امکان ورود امن همچنین ورودی‌های مناسب، امکانات مورد نیاز و جایگاه وِیژه وجود نداشته و حتی پروسه بلیت‌فروشی در بخش مردان نیز به دلیل مهلت کوتاه اعلام شده با مشکلات و نواقص متعدد به سختی در فاصله سه روز به انجام بازی اجرایی شد. هیچکدام از مسوولین فدراسیون فوتبال از زنان علاقمند به فوتبال برای خرید بلیت تماشای این مسابقه دعوت به عمل نیاورده و حتی تلاش‌هایی که برای حضور زنان در ورزشگاه صورت گرفت با هدف ارائه بلیت رایگان و مشروط بر فراهم‌سازی شرایط و زیرساخت‌های مناسب بود که محقق نشد.

اخبار منتشر شده در خصوص ممانعت از ورود اشخاص دارای بلیت اعم از زن و مرد غیرواقعی است. در اطلاعیه و اخبار مختلف از فوتبال‌دوستان عزیز درخواست شد بدون تهیه بلیت به شکل قانونی و با ثبت و ورود اطلاعات صحیح در اطراف ورزشگاه حاضر نشوند، متاسفانه هزاران نفر از مردان و زنان فوتبال‌دوست بدون در اختیار داشتن بلیت در اطراف استادیوم حضور یافته و خواستار ورود به ورزشگاه بودند که این اتفاق موجب بروز اتفاقات و مشکلات مختلف و متعدد شد.

بر اساس بانک اطلاعاتی سامانه بلیت‌فروشی فقط ۹ نفر از زنان در این سامانه اقدام به خرید بلیت در بخش جایگاه آقایان کرده بودند که حداکثر تا ۴۸ ساعت وجوه دریافت‌شده به این اشخاص بازگردانده خواهد شد. برخی دیگر از موارد ثبت‌شده با کد ملی و اسامی نادرست نیز مصداق تخلف و ثبت اطلاعات غیرواقعی به شمار می‌رود که بر اساس عدم انطباق اطلاعات وارده با کارت شناسایی ملی بلیت‌های دریافت‌شده به این صورت نیز فاقد اعتبار است.

متاسفانه برخی افراد سودجو در حاشیه برگزاری این مسابقه اقدام به چاپ و فروش بلیت‌های جعلی کردند که با ورود نهادهای مرتبط با متخلفین برخورد لازم صورت پذیرفته با این وجود زنانی که از این مرکز غیرمعتبر بلیت خریده بودند به عدم امکان ورود به ورزشگاه با در دست داشتن بلیت‌های خریداری‌شده جعلی معترض بودند که طبیعی است امکان ورود با استفاده از این بلیت‌ها وجود نداشته است.

ضمن ابراز تاسف از برخی حوادث روی داده در حاشیه این مسابقه بر ضرورت فراهم‌شدن زیرساخت‌ها و شرایط مناسب برای حضور زنان و مردان در فضایی امن و ایمن با ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مورد نیاز و مطلوب در ورزشگاه‌ها تاکید می‌کنیم. بدون تردید اتفاقات تلخ روی‌داده در حاشیه این مسابقه حاصل شیطنت و سودجویی افرادی است که با فروش و چاپ بلیت جعلی نظم و امنیت ورزشگاه را به خطر انداخته و مسببین اصلی این حوادث به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط:
صعود پورتو با گلزنی طارمی به فینال جام حذفی  I ببینید
صعود پورتو با گلزنی طارمی به فینال جام حذفی I ببینید

در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال پورتو با درخشش طارمی ویتوریا گیمارش را شکست داد و فینالیست شد.

فلاحت‌پیشه: اسرائیل تا قبل از حمله ایران در انزوای کامل بود اما حالا شرایط مساعدتری را در عرصه بین‌المللی حس می‌کند
فلاحت‌پیشه: اسرائیل تا قبل از حمله ایران در انزوای کامل بود اما حالا شرایط مساعدتری را در عرصه بین‌المللی حس می‌کند

تحلیلگر مسائل منطقه گفت: اسرائیل از هفت اکتبر فقط چند روز در عرصه بین‌المللی دست برتر را داشت. این رژیم کنوانسیون‌های مختلف را نقض کرد و تا زمانی که ایران حمله کرد در انزوای کامل بود و حالا شرایط مساعدتری را در عرصه بین‌المللی برای خود احساس می‌کنند.

مهدی ترابی و کنعانی‌زادگان مورد توجه تبریزی‌ها / پیشنهاد وسوسه‌انگیز تراکتور به  ۴ بازیکن پرسپولیسی
مهدی ترابی و کنعانی‌زادگان مورد توجه تبریزی‌ها / پیشنهاد وسوسه‌انگیز تراکتور به ۴ بازیکن پرسپولیسی

لیگ برتر در اوج حساسیت است ولی هرچه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، اخبار نقل و انتقالاتی هم از تیم‌های سرشناس فوتبال ایران شنیده می‌شود و فعالیت تیم‌ها برای بستن تیمی قدرتمند برای فصل آینده بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است