کد خبر : 185772
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - 00:27
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

رئیس جمهور آمریکا خواهان برکناری ولادیمیر پوتین از قدرت شد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در ورشوی لهستان با بیان اینکه جهان باید برای یک جنگ طولانی آماده شود،خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهور آمریکا خواهان برکناری ولادیمیر پوتین از قدرت شد

به گزارش مدارا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که به لهستان سفر کرده است، شنبه شب به وقت محلی در سخنانی که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی تواند در قدرت باشد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد این شدیدترین انتقاد بایدن از پوتین است و نشان دهنده تغییر رویکرد عمده آمریکا در مقابل روسیه است.

پیش از این، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند تغییر حکومت در روسیه هدف آنها نمی باشد.

هشدار بایدن به پوتین: اصلا به فکر ورود به قلمرو ناتو نباش

بایدن همچنین با هشدار به پوتین گفت: اصلا به فکر ورود به حتی یک وجب قلمرو ناتو نباش.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که آمریکا متعهد به انجام تعهدات محافظت جمعی مشخص شده در منشور ناتو است و این تعهدات را با ” با تمام نیروی قدرت جمعی ناتو” انجام خواهد داد.

برای دفاع از متحدان خود در ناتو در اروپا هستیم

بایدن بار دیگر تکرار کرد آمریکا وارد جنگ در اوکراین نخواهد شد. نیروهای آمریکایی برای درگیری با نیروهای روسیه در اروپا حضور ندارند بلکه آنها برای دفاع از متحدان ناتو در اروپا هستند.

وی افزود ولادیمیر پوتین آنقدر گستاخ است که می گوید به دنبال نابودی نازی گرایی در اوکراین است. این یک دروغ است.

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، گفت پوتین با حمله خود به اوکراین دموکراسی را خفه کرده است.

بایدن مدعی شد: در طول ۳۰ سال گذشته، نیروهای خودکامه در سراسر جهان احیا شده اند. ویژگی های همه این نیروها مشابه است.آنها به حاکمیت قانون، آزادی دموکراتیک و حقیقت بی اعتنا هستند.

ئیس جمهوری آمریکا در عین حال خطاب به مردم اوکراین ادعا کرد که آمریکا در کنار آنها ایستاده است.

بایدن افزود: هراس نداشته باشید. ما دوباره در نبرد بزرگ برای آزادی، نبرد بین دموکراسی و خودکامگی، بین آزادی و سرکوب  سر بر افراشتیم. در این نبرد ما باید قاطع باشیم. در این نبرد ظرف چند روز یا ماه به پیروزی دست نخواهیم یافت. بلکه باید خود را برای یک نبرد طولانی پیش رو آماده کنیم.

رییس جمهور آمریکا همچنین خطاب به مردم روسیه گفت آنها دشمن آمریکا نیستند.

بایدن خاطرنشان کرد: من همیشه مستقیم و صادقانه با  مردم روسیه صحبت کرده ام، باید بگویم که شما مردم روسیه دشمن ما نیستید. من باور نمی کنم که از کشتن کودکان و پدربزرگ ها و مادربزرگ های بی گناه یا تخریب بیمارستان ها، مدارس، زایشگاه ها بوسیله موشک ها و بمب های روسیه، استقبال می کنید.

اخبار مرتبط:
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به درخواست سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات کیف به خاک روسیه را محکوم نکرد.

جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند
جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند

رئیس جمهور آمریکا گفت: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد
رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد

رئیس پارلمان اروپا: حمله ایران را محکوم می کنیم و به تلاش برای توقف تشدید و تشدید اوضاع به سمت خونریزی بیشتر ادامه می دهیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است