کد خبر : 185085
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - 13:14
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

واکنش محسنی اژه‌ای به مشکلات سیستان و بلوچستان

رییس قوه قضاییه گفت: استان سیستان و بلوچستان با این سابقه کهن و دیرینه و با این مردم زحمت کش و تلاشگری که دارد حقیقتا سزاوار نیست برخی مشکلاتی داشته باشد و مردم این استان هم با آنها دست و پنجه نرم کنند.

واکنش محسنی اژه‌ای به مشکلات سیستان و بلوچستان

به گزارش مدارا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در بدو ورود به زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت:در ابتدا لازم می‌دانم از مردم خوب، زحمتکش و متدین به دین مبین اسلام در سیستان و بلوچستان تشکر کنم.هدف از سفر به این استان این است که از نزدیک با  همکاری و همیاری مردم و مسوولان استان، استاندار، نماینده ولی فقیه، همه مسوولان در رده‌های مختلف و علمای محترم اهل تسنن و تشیع بتوانیم قدمی را در جهت رفع مشکلات و بهبود کارها در این استان برداریم.

وی افزود: ایام شعبانیه، پیشاپیش فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت و متعاقب آن ماه پرخیر و برکت مبارک رمضان را تبریک عرض می‌کنم و آرزوی توفیق برای همه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان خطه سیستان و بلوچستان را دارم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه وظیفه داریم در تمام ایام سال به مناطق و استان‌های مختلف کشور تا جایی که مقدور و ممکن است سفر کرده و از نزدیک در این مکان‌ها حضور پیدا کنیم خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتی که مربوط به هر استان می‌‎شود قبلا احصا و بررسی شده و از نزدیک با مدیران، خبرگان و مسوولان استان تبادل نظری در جهت رفع مشکلات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این استان با این سابقه کهن و دیرینه، با این مردم زحمت کش و تلاشگری که دارد حقیقتا سزاوار نیست، که بعضی از مشکلاتی که امروز با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند در آن وجود داشته باشد.

محسنی اژه‌ای اظهارداشت: در این سفر همچنین مسائل و مشکلات قضایی در سیستان و بلوچستان اگر هست با کمک مسوولان استان و مسوولان قضایی به یاری خدا در جهت بهبودش قدم‌های بلندتری را نسبت به گذشته برخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ششمین سفر رسمی استانی خود امروز به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد.
دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به استان پهناور سیستان و بلوچستان است.
سایر مسوولان عالی قضایی که در سفر به سیستان و بلوچستان رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان پهناور خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردمان شریف و عزیز مناطق دورافتاده و محروم این استان، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سالجاری تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیات عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان و خراسان‌رضوی سفر کرده  و سفر روز پنجشنبه به سیستان‌وبلوچستان ششمین سفر رسمی ریاست قوه قضاییه در دوره جدید محسوب می‌شود.
البته ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیات عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های قم، البرز، اصفهان و هرمزگان استان‌هایی بودند که رییس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.
نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رییس قوه قضاییه در دوره جدید، اعم از سفرهای رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با  مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسوولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

در این سفر معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور، وزیر دادگستری، معاون سیاسی قوه قضاییه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، رییس دیوان عدالت اداری، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، رییس سازمان بازرسی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، رییس ثبت اسناد و املاک کشور، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رییس سازمان زندان‌های کشور و رییس سازمان پزشکی قانونی در این سفر رییس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.

بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، «حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق» معاون اول قوه قضاییه و «حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم» رییس دیوان عالی کشور به منظور انجام دیدارهای مردمی در شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت؛ «حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری» دادستان کل کشور به همراه «عمرانی» معاون قضایی خود نیز به منظور بررسی مشکلات و وضعیت قضایی شهرستان چابهار و انجام دیدارهای مردمی، به این شهر سفر خواهند کرد.
«رحیمی» وزیر دادگستری از اداره کل تعزیرات حکومتی زاهدان بازدید خواهد کرد و «حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد» دادستان انتظامی قضات با قضات این شهرستان دیدار خواهد داشت؛ علاوه بر این‌، «سراج» معاون سیاسی قوه قضاییه در شهرستان میرجاوه حضور پیدا می‌کند و «الفت» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به خاش عزیمت می‌کند.
مشکلات و وضعیت قضایی شهرستان کنارک در سفر «خداییان» رییس سازمان بازرسی کل کشور به این شهرستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، «حجت‌الاسلام قدرتی» معاون حقوقی قوه قضاییه به شهرستان هامون می‌رود.
همچنین در جریان سفر هیات عالی قضایی به استان سیستان و بلوچستان، «بابایی» رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرستان ایرانشهر، «جهانگیر» معاون اجتماعی در شهرستان زهک، «حجت‌الاسلام مظفری» در شهرستان نیکشهر، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها در سراوان، «حجت‌الاسلام پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در شهرستان هیرمند و «مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی در شهرستان سرباز حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط:
فرمانده سپاه اصفهان: ۵ ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم
فرمانده سپاه اصفهان: ۵ ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان، با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق تحولات عظیمی را در دل منطقه ایجاد خواهد کرد، گفت: عملیات وعده صادق ثابت کرد که صبر و بردباری نظام جمهوری اسلامی حد و اندازه دارد و در صورت کوچک‌ترین حرکت، اقدام متقابل علیه اسرائیل و پشتیبانانش انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد / ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد
امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد / ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: آنچه بامداد جمعه رخ داد، یک حمله نبود. آنها به مثابه اسباب بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد. او افزود، ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.

روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است