کد خبر : 184281
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - 11:07
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

بارش باران در ۱۴ استان/ نفوذ توده هوای سرد به کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما تا ۸ درجه‌ای و بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در ۱۴ استان خبر داد.

بارش باران در ۱۴ استان/ نفوذ توده هوای سرد به کشور

به گزارش مدارا، صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور گفت: امروز و فردا(۲۱ و ۲۲ اسفندماه) در استان‌ها چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شرق و جنوب خوزستان، برخی مناطق یزد، اصفهان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این دو روز شدت بارش در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه(۲۳ اسفندماه) با احتمال ریزش تگرگ همراه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه بارش در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌ای البرز در قزوین، البرز و تهران، برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: از یکشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کشور کاهش خواهد یافت به‌ویژه با توجه به نفود توده هوای به نسبت سرد از سه شنبه دمای هوا در این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه و از چهارشنبه در شمال غرب بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد و در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گفته ضیاییان با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما از روز سه شنبه  بارش در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی و جنوبی البرز همچنین مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز آسمان برخی نقاط غرب و شمال غرب غبارآلود خواد بود و همچنین امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ اسفندماه) کمی ابری و گاهی وزش باد و دربعد از ظهر نیمه ابری وگاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۳ و برای روز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) کمی ابری همراه با وزش باد و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری و گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۲- و۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است