کد خبر : 184248
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - 07:33
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

اوکراین در مساله سقوط هواپیما با ما جفا کرد

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از عدم موضع‌گیری آمریکا و غرب در جنگ‌های یمن، فلسطین و سوریه و کشته شدن مردم در این کشورها و موضع‌گیری در جنگ روسیه و اوکراین، گفت: این تبعیض و ممتاز دیدن سفیدپوستان و غرب‌ها یکی از برگ‌های ننگین غرب است.

اوکراین در مساله سقوط هواپیما با ما جفا کرد

به گزارش مدارا، محمدکاظم صدیقی در خطبه های نماز سیاسی – عبادی جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران با دعوت آنان به رعایت تقوا و با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شعبان ماه پیامبر است و خداوند چه گنج، چشمه رحمت و اکسیر اعظمی به ما داده و باید قدر آن را بدانیم و دست خالی از این پناهگاه، کانون نور و وسیله تزکیه بیرون نرویم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ماه شعبان را غنیمت بشماریم و مراقبات این ماه را با توجه و اخلاص انجام دهیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر مواسات و کمک به همنوعان اظهار داشت: در این شرایط حساس گرانی و مشکلات معیشتی دست به دست هم بدهیم و نگذاریم به مردم ما سخت بگذرد و با آنان مواسات داشته باشیم.

صدیقی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری نقش بی بدیل خبرگان را به اعضای مجلس خبرگان گوشزد کردند و خواستند وظیفه شان را در پایش رهبری اعمال کنند.

امر به معروف و نهی از منکر مظلوم است و به قتل رسید

وی با اشاره به جهاد تبیین ادامه داد: تبلیغ در انحراف یک جامعه و از هم گسستن یک اجتماع نقش مهمی دارد. دشمن با حجم تیلیغات ذهن‌ها، تشخیص‌ها، باورها و اعتقادات را بمباران می‌کند؛ این حرف ها اثر دارد. دروغ هم تکرار شود ناخودآگاه باوری در انسان ایجاد می‌شود.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه از یک طرف دشمن هنرمندانه با ابزار مدرن اعتقادات و تشخیص‌ها را مورد هجوم قر ار می‌دهد و ذهن جوان را به ویرانی می‌کشاند، افزود: اما از این طرف باید دفاع تبیین، توجیه و پاسخ لازم باشد. مساله امر به معروف و نهی از منکر که مظلوم است و حتی به قتل رسید و خبری از آن در کوی و برزن، متن جامعه و ادارات به طور مشخص وجود ندارد، یکی از موارد تبیین است.

وی اضافه کرد: قانونی سرنوشت سازتر از احساس مسوولیت برای موجودیت دینی و هویت مستقل و عزت خودمان وجود ندارد و باید احساس مسوولیت داشته باشیم و از هم دفاع و همدیگر را به خوبی‌ها دعوت و از بدی‌ها نهی کنیم که یکی از مصداق آن امر به معروف و نهی از منکر و تبیین حق است.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نفوذ منطقه‌ای و پیشرفت‌های علمی در همه ابعاد در این ۴۳ سال گفت: با این‌ همه پیشرفت جهشی، برخی افراد بی خبر ما را امروز با کسانی که ۱۰۰ سال کار می‌کنند مقایسه می‌کنند. ما با وجود جنگ، آشوب و فتنه در این ۴۰ سال اینقدر اوج گرفتیم و باید به خود ببالیم و در حق سپاه دعا کنیم و برای هدایت یاوه گویانی که آنان را نشان گرفتند دعا و اگر قابل هدایت نیستند، برابرشان مقاومت کنیم.

خطیب موقت تهران با تحسین پرتاب ماهواره گفت: ماموریت ماهواره جمع آوری اطلاعات در جهات مختلف است که می‌تواند سیل و زلزله را پیش بینی و رصد کند و همه موارد مسائل نظامی، راهبردی و بالا بردن بازدارنگی هم در این ماهواره ملحوظ شده است.

وی افزود: سوم اردیبهشت ۹۲ ماهواره نور ۱ با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۰۵ کیلومتری زمین قرار گرفت و تاکنون ۱۰ هزار بار دور زمین چرخید و تا یک سال دیگر هم به فعالیت‌های خود ادامه می دهد. ماهواره نور ۲ کاربرد بسیار بیشتری از ماهواره نور ۱ دارد و این گام بلند سپاه در مساله فضایی شدن کشور ما به‌ عنوان نخستین کشور اسلامی است که همزمان با اعیاد شعبانیه انجام شد. ماهواره نور ۲ در کویر شاهرود با سرعت ۷.۶ کیلومتر در ثانیه در ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

توسعه و پیشرفت بدون امنیت کار آیی ندارد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اوضاع بین المللی در شرایط کنونی نشان می‌دهد توسعه و پیشرفت بدون امنیت کارآیی ندارد و کشور محتاج دیگران خواهد شد، گفت: سپاه تاکنون در کنار بقیه خدماتش به جامعه در بعد کمک رسانی، حضور بسیج در روزهای سخت کشور، حمایت از مظلومان و مستضعفان با این قدم نشان داد که بدون اتکا به نیروهای خارجی و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌توان کارهایی انجام داد که دشمن را کور کند و به وحشت بیندازد.

صدیقی با بیان اهمیت تکیه به ظرفیت‌های داخلی و ظرفیت جوانان دانشمند، ادامه داد: ساخت این ماهواره‌ها همه به‌وسیله دانشمندان جوان انقلابی، ولایی و مردمی انجام شد و این انگیزه دینی بیشترین تاثیر را در پیشرفت‌ها دارد و در کنار آن می‌توان حدس زد با ظهور دولت انقلابی، ولایی، جهادی، پرتلاش، مردم مدار و پرخدمت زمینه‌ای پیش بیاید که این جوانان در جنگ اقتصادی تمام عیار دنیای غرب با ما هم مشکلات را رفع کنند.

وی افزود: اگر به جوانان مستعد میدان داده شود در این جنگ هم طولی نمی کشد که پیروزی را نصیب ملت ایران خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت: این جنگ و لجن پرانی بوق‌های غرب و برخی از وابستگان ایرانی‌شان در این مساله انگشت اتهام برای نظام اسلامی ایران باز و ابهاماتی ایجاد کردند. ایران از منظر مبنای انقلابی و دینی خود حامی مظلوم و طرفدار حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: اگر ایران در سوریه و لبنان حضور می‌یابد و برابر فلسطین مظلوم حامی قدرتمند به حساب می‌آید برای این است که جنگ اسرائیل و فلسطین و جنگ یمن و ائتلاف، جنگ حق و باطل است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اما در اوکراین دنیای غرب در زمان شوروی وقتی دو آلمان شرقی و غربی را خواستند یکی کنند و عقب نشینی شوروی را لازم داشت تعهد دادند ناتو را گسترش ندهند و به این تعهد عمل نکردند. همچنان در کشورهای مختلف پایگاه نظامی به وجود آوردند. لهستان و چکسلواکی عهدشکنی کردند و به ناتو ملحق شدند و تا مرز روسیه آمدند و تهدید ایجاد کردند.

وی با تاکید براینکه ما با جنگ و تخریب زیرساخت ها و کشتار مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: اما جنگ روسیه با اوکراین در تضاد منافع است. اوکراین هم در مساله هواپیما با ما جفا و از فرصت به نفع آمریکا سواستفاده می‌کرد.

صدیقی اضافه کرد: اما افتضاح آمریکا و غرب یک بار دیگر در این جنگ بالا آمد چون آنها برابر جنگی که در یمن و فلسطین است و این همه کشته می‌شوند و برابر حضور نامشروع آمریکا در سوریه و ادامه داشتن غارت منابع زیرزمینی و کشتار به نفع هیچ مظلومی موضع نگرفتند اما در اوکراین بوق‌های‌شان به صدا درآمد و این تبعیض و ممتاز دیدن سفیدپوستان و غرب ها یکی از برگ‌های ننگین غرب است.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است