کد خبر : 184179
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - 21:05
دسته‌بندی : اخبار ویژه، بین الملل
چاپ

انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان حمله کرد

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه از هدف قرار گرفتن شرکت نفت آرامکو عربستان با استفاده از ۹ پهپاد خبر داد.

انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان حمله کرد

به گزارش مدارا، سخنگوی مزبور با صدور بیانیه ای از انجام ” اولین عملیات در هم شکستن محاصره ” در واکنش به سیاست تنش زای دشمن متجاوز و در محاصره قرار دادن یمن و پیشگیری دشمنان از ورود فرآورده های نفتی به کشور خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» توضیح داد : از میان این ۹ پهپاد، ۳ پهپاد از نوع   «صماد ۳» پالایشگاه «آرامکو» در ریاض و با ۶ پهپاد باقیمانده از نوع «صماد ۱ » تاسیسات نفتی آرامکو در دو منطقه جیزان و أبها مورد اصابت قرار گرفتند.

وی خطاب به ملت یمن تاکید کرد: ای ملت با ایمان و صبور و مجاهد ما در واکنش نشان دادن به محاصره ظالمانه دشمن هیچ شک و تردیدی از خود نشان نمی دهیم. نیروهای مسلح یمن در واکنش به ممانعت دشمن از ورود فرآورده های نفتی برای انجام عملیات نظامی در حالت آماده باش کامل قرار دارد.

سرتیپ یحیی سریع در پایان بیانیه خود ابراز داشت : ما می توانیم در برابر ملت و کشور در این مرحله مهم با برعهده گرفتن وظایف محوله تا توقف تجاوزگری دشمن و رفع محاصره پیش برویم و خدا را بر آنچه که می گوییم شاهد و گواه می گیریم.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طی هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

اخبار مرتبط:
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟
سفیر اسرائیل: روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: مگر شما حملات اوکراین به خاک ما را محکوم کردید؟

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به درخواست سفیر اسرائیل در مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، خاطرنشان کرد که اسرائیل حملات کیف به خاک روسیه را محکوم نکرد.

جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند
جو بایدن: ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ایران را سرنگون کند

رئیس جمهور آمریکا گفت: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد
رئیس پارلمان اروپا حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد

رئیس پارلمان اروپا: حمله ایران را محکوم می کنیم و به تلاش برای توقف تشدید و تشدید اوضاع به سمت خونریزی بیشتر ادامه می دهیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است