کد خبر : 180310
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - 08:58
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مردم وظیفه دارند واکسن بزنند

مردم وظیفه دارند واکسن بزنند

به گزارش مدارا،مسعود یونسیان با اشاره به غلبه اُمیکرون در کشور، قرار گرفتن در شاخه بالا رونده موج این سویه و خطر افزایش بستری و مرگ‌ومیر ناشی از آن، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد موارد کرونایی که در  کشور در حال گردش است، از سویه اُمیکرون بوده و می‌توان گفت که اُمیکرون در کشور غالب شده است. در عین حال در کل دنیا ۷۲ درصد موارد ابتلا به کرونایی که بررسی شده، اُمیکرون بوده و طبیعی است که کشور ما هم مستثنی نباشد. بنابراین اُمیکرون در دنیا غالب شده و در کشور ما هم طبیعتا به ویروس غالب بدل شده است.

 

لزوم تغییر در معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها

 

وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته یعنی از نیمه دی ماه روزانه افزایش موارد جدید کرونا را داشتیم که حدودا روزی ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش نسبت به روز قبلش شاهد بودیم، در عین حال درباره معیارهای رنگ‌بندی کرونایی شهرها، گفت: تصمیم‌گیری درباره تغییر معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها، در سطح وزارت بهداشت اتخاذ می‌شود. البته باید تغییراتی در معیارهای رنگ‌بندی شهرها انجام شود. پیش از این هم در این باره با مسئولان صحبت‌هایی داشتیم که باید در رنگ‌بندی تغییراتی ایجاد شود، اما تا جایی که می‌دانم سناریوهای مختلفی برای معیار رنگ‌بندی شهرها، طرح و بررسی شده بود، اما هنوز به یک نسخه مورد توافق جمعی نرسیده بودند و طبیعی است که تا زمانیکه یک نسخه بهتر پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانیم نسخه قبلی را کنار بگذاریم. ‌

 

یونسیان ادامه داد: ایرادی که شاخص رنگ‌بندی کرونایی شهرها دارد، این است که ممکن است دیر به ما هشدار دهد، اما نکته مثبتش این است که هشداری که می‌دهد، کاذب نیست. بر این اساس وقتی که این شاخص اعلام می‌کند که رنگ‌بندی کشور تغییر کرده، به این معناست که واقعا تغییر کرده است. با این حال تمایل بر این است که شاخصی داشته باشیم که زودتر از آن که بستری‌ها افزایش یابد، ‌ بر اساس تعداد موارد سرپایی به ما هشدار بدهد. البته مطرح شده که این موضوع به یک مرکز تحقیقاتی سفارش شده، اما هنوز خروجی آن دریافت نشده و فعلا باید با روال قبلی پیش رویم.

 

تزریق واکسن از واجباتِ مهار بیماری

 

وی در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، گفت: یکی از واجبات ما در کشور تزریق دو دز واکسن علیه کروناست. تمام مردم این حق و وظیفه را دارند که نسبت به تزریق دو دز واکسن کرونا اقدام کنند. در حال حاضر باید برای یافتن و متقاعد کردن افردی که هنوز از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، اقدام کنیم. در عین حال باید سراغ هسته‌هایی رفت که سم‌پاشی علیه واکسیناسیون را در فضای عمومی ترویج می‌دهند و با آنها برخورد قانونی شود. این حقی است که آحاد جامعه دارند. باید توجه کرد که هر ادعای عجیب و غریبی که بدون پشتوانه علمی در رسانه‌ای مطرح شود، اثر چندین بسیج واکسیناسیون را خنثی می‌کند. این‌ها نکاتی است که باید آن‌ها را در اولویت خودمان قرار دهیم تا کسانیکه هنوز دو دز واکسن را تزریق نکردند، برای انجام واکسیناسیون و تکمیل آن اقدام کنند.

 

 

اخبار مرتبط:
امیرحسین رائفی‌پور چه نسبتی با علی‌اکبر رائفی‌پور دارد؟! / موسسه مصاف از کجا کسب درآمد می‎‌کند؟
امیرحسین رائفی‌پور چه نسبتی با علی‌اکبر رائفی‌پور دارد؟! / موسسه مصاف از کجا کسب درآمد می‎‌کند؟

مدیران اولیه موسسه مصاف ایرانیان، دو نفر هستند؛ «امیرحسین رائفی‌پور» و «حسین کوثری». برخی بر این تصور هستند که «امیرحسین» نام مستعار یا نام دیگر «علی‌اکبر رائفی‌پور» است و آنها معتقدند که اساسا «امیرحسین رائفی‌پور» ‌وجود خارجی ندارد، اما علی‌اکبر رائفی‌پور، در جریان یک مصاحبه به تاریخ اسفند 1400، اشاره‌ای به نقش «امیرحسین رائفی‌پور» کرده و او را برادر خود معرفی کرد.

یک حقوقدان: شورایعالی انقلاب فرهنگی صلاحیت تعیین جرم و مجازات درباره حجاب را ندارد
یک حقوقدان: شورایعالی انقلاب فرهنگی صلاحیت تعیین جرم و مجازات درباره حجاب را ندارد

کامبیز نوروزی گفت: اساس وظایف نیروی انتظامی فرهنگی نیست. علاوه بر این، مقابله با زنان و متوقف ساختن آنها به بهانه حجاب، انتقال زنان به مراکز پلیس و توقیف اتومبیل‌های زنان به بهانه حجاب و سایر موارد اینچنینی هیچ کدام در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارند. اگر این مصوبات را مرور کنیم مشخص می‌شود که یک چنین دستوراتی توسط این شورا صادر نشده، ضمن اینکه صلاحیت تصویب چنین مقرراتی را هم ندارد، چراکه اساسا تعیین جرم، نوع مجازات و تمام مسائل کیفری خارج از صلاحیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد
نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است. البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است