کد خبر : 175152
انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - 17:23
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حکم جالب یک قاضی در ارومیه

حکم جالب یک قاضی در ارومیه

به گزارش مدارا، محسن مرادی اوجقاز اظهار داشت: در رای جدید به جای مجازات زندان برای متهم، وی به مناسب سازی بستر خدمات اجتماعی آموزشی در جهت حمایت و تامین وسایل کمک و بسته‌های تحصیلی مکلف شد.

وی بیان کرد: تهیه لوازم تحریر، بسته‌های اینترنتی و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند مناطق حاشیه نشین، هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید باهدف برخورداری تمامی دانش آموزان از امکانات تحصیلی مناسب و استاندارد در قالب طرح همکلاسی از مهمترین اهداف اجرای این حکم است.

رییس شعبه دادگاه کیفری ۲ شعبه ۱۱۹ مجتمع شهید بهشتی ارومیه و قاضی برتر کشوری گفت: تاکنون با نظارت بخش آسیب‌های اجتماعی استانداری، مناطق حاشیه نشین ده‌ها رای در قالب طرح همکلاسی جهت مناسب سازی بستر خدمات اجتماعی آموزشی صادر شده است‌.

مرادی اوجقاز با اشاره به اهمیت احکام جایگزین حبس، بیان کرد: این نوع آرا ارتباط بین مجرم و اجتماع را حفظ می‌کند و عیوب زندان را ندارد.

وی گفت: احکام جایگزین حبس امکان اصلاح و بازپذیری مجرم را مهیا می‌کند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون، بهترین روش برای خدمت به جامعه در بخش‌های امور خدماتی، پزشکی و بهداشتی، فنی و حرفه ای، آموزشی و کارگری است.

مجازات‌های جایگزین حبس و محکوم کردن مجرمان به خدمات عام المنفعه مهمترین دستاورد قانون جدید مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ است.

بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی «مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است، به جای حبس، به مجازات جایگزین حبس محکوم می‌شوند. البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری شان بیشتر از ۵ سال گذشته باشد.‏
آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در شهریور ۱۳۹۳ به تصویب هیات وزیران رسید و بر اساس ماده ۲ آن، خدمات عمومی رایگان در ۶ دسته امور آموزشی، بهداشتی، فنی حرفه‌ای، خدماتی، کارگری و کشاورزی تقسیم بندی شد که هر کدام از این دسته ها چندین مورد را شامل می‌شوند.

آزادی مشروط دست قضات را در برخی جرایم کم اهمیت و جرایمی که مخل امنیت کشور نیست، باز می‌کند تا این دسته از متهمان به جای رفتن به زندان از خدمات عمومی رایگان یا دست بند الکترونیکی استفاده کنند.

اخبار مرتبط:
پرسه گراز در خیابان‌های شاهین‌شهر/ حیوان زنده‌گیری شد
پرسه گراز در خیابان‌های شاهین‌شهر/ حیوان زنده‌گیری شد

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شاهین‌شهر و میمه گفت: گراز مشاهده شده در شهر شاهین‌شهر زنده‌گیری و برای قرنطینه به محیط‌زیست مرکز استان منتقل شده است.

سامانه بارشی در راه اصفهان است/ احتمال بارش برف پاییزی
سامانه بارشی در راه اصفهان است/ احتمال بارش برف پاییزی

اداره کل هواشناسی اصفهان درباره سامانه بارشی که از شامگاه امروز تا روز جمعه چهارم آبان در استان فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

بخش خصوصی در اصفهان باید دلگرمی داشته باشد
بخش خصوصی در اصفهان باید دلگرمی داشته باشد

استاندار اصفهان گفت: تمام مدیران استان هم قسم شوند تا بخش خصوصی دلگرمی داشته باشد و با قوت و در فضایی هم افزا فعالیت کنند اینگونه مجموعه اقتصادی اصفهان برای کشور الگو خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است