کد خبر : 283422
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - 10:36
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

حقیقت‌پور: متأسفانه مجلس دوازدهم هم در اختیار انقلابیون دوآتشه خواهد بود / تندروهای داخل کشور از خارج دستور می‌گیرند

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «عده‌ای احساس می‌کنند مملکت برای خودشان است و به راحتی در صداوسیما می‌آیند و می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. آنها که حزب‌الله را در انحصار گرفته‌اند و ادعای ولایت‌مداری می‌کنند بگویند که اقداماتشان در همه این سال‌ها چه قدر به کشور لطمه زد؟ و من هیچ بعید نمی‌دانم دستور‌ها به افراطی‌ها از خارج از کشور صادر می‌شود».

حقیقت‌پور: متأسفانه مجلس دوازدهم هم در اختیار انقلابیون دوآتشه خواهد بود / تندروهای داخل کشور از خارج دستور می‌گیرند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: میانه‌روی چیست و چرا همه عقلا و دلسوزان می‌گویند اگر بناست کشور در مسیر درست حرکت کند، لازم است میانه‌روی در حوزه سیاست گسترش یابد؟ و اگر میانه‌روی در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای تصمیم‌ها وجود نداشته باشد و تندروی جای آن را بگیرد، کشور چه آسیب‌هایی را متحمل می‌شود؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «میانه‌روی در حوزه خارجی یعنی تعامل با همه دنیا بر پایه تأمین منافع ملی و در حوزه داخلی یعنی مدارا با مردم برای تأمین عزت و کرامت ملی. اگر این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم، چه در داخل و چه در خارج از کشور سیاست‌هایمان به بهترین شکل پیش می‌رود و منافع ملی تأمین می‌شود. تندروی و کندروی در حوزه داخلی و خارجی منافع ملی را به خطر می‌اندازد».

او ادامه داد: «اکنون برای مهار جریانات تندرو باید اراده‌ای ملی شکل بگیرد و همه در انتخابات مجلس شرکت کنند تا تندروها نتوانند در مجلس قدرتی به دست بیاورند. تندروها ضربات زیادی به کشور زدند. تندروی‌های آنها در جریان برجام و موانعی که آنها ایجاد کردند ۴۰۰میلیارد دلار خسارت به کشور زد زیرا چرا ما باید نفتمان به قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت اصلی‌اش بفروشیم؟ چرا این همه هزینه بیمه، کشتی‌رانی، جابه‌جایی پول در عرصه بین‌المللی باید به مردم ایران تحمیل شود؟ دلیل همه اینها تندروی عده‌ای افراطی بوده است. همین تندروها سفارت عربستان را آتش زدند یا از دیوار سفارت انگلستان بالا رفتند و باعث شدند هزینه‌های گزافی در عرصه دیپلماتیک به کشور تحمیل شود. همین‌ها بسیاری از نیروهای مذهبی و سیاسی ریشه‌دار را خانه‌نشین کردند و اجازه نمی‌دهند همه کسانی که قانون اساسی و انقلاب اسلامی را قبول دارند در مدیریت کشور سهم داشته باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «عده‌ای احساس می‌کنند مملکت برای خودشان است و به راحتی در صداوسیما می‌آیند و می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. آنها که حزب‌الله را در انحصار گرفته‌اند و ادعای ولایت‌مداری می‌کنند بگویند که اقداماتشان در همه این سال‌ها چه قدر به کشور لطمه زد؟ و من هیچ بعید نمی‌دانم دستور‌ها به افراطی‌ها از خارج از کشور صادر می‌شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «متأسفانه مجلس دوازدهم هم تک‌ضلعی خواهد بود و بار دیگر در اختیار همین انقلابیون دوآتشه قرار خواهد گرفت که کاش اینطور نمی‌شد و همه شاهد مجلسی چندضعلی می‌شدیم اما در بر همین پاشنه خواهد چرخید؛ مگر مردم پای کار بیایند و حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند تا از میان همین افرادی که هستند نیروهایی کارآمد و میانه‌رو  را انتخابات کنند».

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است

استاد دانشگاه تهران گفت: ویژگی مهم دیگری که در این دولت دیده می‌شود، مخالفت با جریانات آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه بوده و اینکه همه مشکلات را به گذشتگان نسبت دهند. در واقع مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولت آقای رئیسی است و هیچ طرح و برنامه‌ای از ابتدای این دولت وجود نداشت که عده‌ای براساس آن بگویند درباره مسائل مختلف بعد از مطالعه، برنامه‌ریزی، همفکری با دانشگاهیان و مدیران با تجربه وعده‌هایی را مطرح کنند.

رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم
رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم

سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی می خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ را کوتاه کرد و روی موشک و توان نطامی خود معامله کرده و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم، ولی رهبری گفتند برجام ۱ چه شد که ۲ و ۳ را روی میز بگذارید و موشک قابل معامله نیست. در عملیات وعده صادق دیدید چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد. گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی.

محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند
محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا به گفت: «صحبت رئیس‌جمهور با رسانه ملی به‌صورت کلی مسئله‌ای نادرست نیست اما اینکه این رسانه به مثابه یک تریبون یک‌‌طرفه و بدون چالش برای بیان گفته‌های رئیس‌جمهور باشد، نه برای شخصیت رئیس‌جمهور امتیازی محسوب می‌شود و نه برای صداوسیما به لحاظ شأن حرفه‌ای و رسانه‌ای ارزشی به حساب می‌آید.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است