کد خبر : 281288
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - 04:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۲ علت اصلی سوء تغذیه در اصفهان اعلام شد

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کمبود مواد مغذی و از سوی دیگر افزایش دریافت کالری در تمام گروه‌های سنی و جنسی ۲ علت سوء تغذیه در جامعه است.

۲ علت اصلی سوء تغذیه در اصفهان اعلام شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدرضا وفا اظهار کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گروه‌های آسیب پذیر و فقیر با کمبود آهن، روی، ویتامین A، ویتامین C، D و کمبود کلسیم مواجه هستیم.

به نوشته مهر؛ وی بیان داشت: با توجه به اینکه مهمترین منابع غذایی تأمین کننده این مواد مغذی، مواد پروتئینی هستند مثل شیر، تخم مرغ و انواع گوشت‌ها و بخاطر قیمت بالا امکان انتخاب و دسترسی برای گروه‌های محروم جامعه فراهم نیست.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اعلام کرد: کمبود آهن در سنین رشد به ویژه گروه کودکان و نوجوانان و دختران بلوغ و خانم‌های باردار منجر به شانس بیشتر تولد نوزاد کم وزن و کاهش قد می‌شود.

وی آموزش صحیح تغذیه را تنها راهکار ارتقای دیدگاه مردم راجع به نقش تغذیه می‌داند و می‌گوید: افزایش دریافت کالری منجر به چاقی و اضافه وزن می‌شود که

تغییر شیوه زندگی و زندگی آپارتمان نشینی و کاهش تحرک و مصرف بی رویه فست فودها و خوراکی‌های نیمه آماده صنعتی عامل چاقی و چاقی عامل بروز بیماری‌های مزمن همچون بیمارهای قلبی و عروقی، دیابت و سرطان شده است.

وفا گفت: سن بروز بیماری دیابت پایین آمده و شیوع این بیماری را در جامعه افزایش داده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های علمی تغذیه گفت: کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران شایسته‌ترین کنگره است که دانشجویان می‌توانند با تازه‌ترین پژوهش‌ها در این حوزه آشنا و با نشر و انتقال آخرین اطلاعات به ارتقا سواد تغذیه مردم کمک کنند.

این متخصص تغذیه اعلام کرد: در صورتی که بتوانیم چاقی و اضافه وزن را در دوران کودکی مهار کنیم از بروز و شیوع بیماری‌های مزمن پیشگیری و از بسیاری هزینه‌های درمان و بهداشت در این عرصه صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخاب غذای خود کمترین نقش را دارند، ادامه داد:

تغذیه یک رشته چند انضباطی هست و باید وزارتخانه‌های مختلفی علاوه بر وزارت بهداشت از جمله اقتصاد، بازرگانی و کشاورزی بر اساس یک التزام سیاسی قوی برای تغذیه صحیح مردم وارد شوند و اگر در واردات و صادرات مواد غذایی با جامعه دانشگاهی هماهنگ نشوند بهترین میوه‌ها را صادر و عامل افزایش قیمت میوه و سبزیجات در داخل می‌شوند و سرانه مصرف را کاهش می‌دهند.

اخبار مرتبط:
هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۵ منطقه بر مدار قرمز و نارنجی
هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۵ منطقه بر مدار قرمز و نارنجی

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در سی و یکمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی مدیری جهادی بود
آیت‌الله رئیسی مدیری جهادی بود

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: آیت‌الله رئیسی یک مدیر جهادی بود، کسی که قالب‌های متداول را کنار گذاشت و دولت را مستقیم به صحنه مشکلات و جای‌جای کشور برد.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد
هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی طی روز چهارشنبه دوم خردادماه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است