کد خبر : 281006
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - 18:02
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ناصر ایمانی: برخی طیف‌های اصلاح‌طلب فقط ژست اپوزوسیون را می‌گیرند

تحلیلگر اصولگرای مسایل جاری کشور نسبت به وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مطالبی را مطرح کردند.

ناصر ایمانی: برخی طیف‌های اصلاح‌طلب فقط ژست اپوزوسیون را می‌گیرند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خود را آماده انتخابات می‌کنند و گفته می‌شود هر دوی این جناح‌های سیاسی مترصد رسیدن به لیست واحد هستند. از سویی البته هنوز طیف‌های محدودی از اصلاح‌طلبان بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در تحلیل شرایط کنونی انتخاباتی گفت: «اینکه اصولگرایان باتوجه به تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان بتوانند به لیست واحد برسند شاید کمی سخت باشد. از سوی دیگر اساسا اگر هم در شرایطی نتوانند به لیست واحد برسند، اتفاق بسیار بدی رقم نمی‌خورد زیرا به هر قیمتی نباید لیست واحد به دست آید که اگر قرار باشد چنین شود، ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد که از هزینه‌های به دست نیامدن لیست واحد هم بیشتر باشد. بنابراین لیست واحد یک امر مطلق نیست».

او ادامه داد: «درباره اصلاح‌طلبان هم باید گفت که برخی جریان‌های آنها پیش از این هم گفته بودند که در انتخابات شرکت می‌کنیم. آنها حتما وارد انتخابات می‌شوند، لیست می‌دهند و رسما اعلام می‌کنند که می‌آییم؛ مانند حزب کارگزاران».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «برخی طیف‌های اصلاح‌طلبان رفتار دوگانه‌ای را در پیش خواهند گرفت؛ به این معنی که شاید لیست ندهند و اعلام نکنند که در انتخابات شرکت می‌کنیم و حتی بعضی از آنها ژست تحریم هم به خود بگیرند اما تلاش خواهند کرد تا نیروهایشان وارد مجلس شوند؛ یعنی رویکردی به کلی بیگانه با انتخابات نخواهند داشت زیرا می‌خواهند از امکان ورود به قدرت هم استفاده کنند».

ایمانی در پایان گفت: «به نظرم طیف‌هایی که گفته می‌شود به سمت اپوزیسیون‌شدن حرکت می‌کنند رفتاری پر تناقض دارند. از یک سمت نمی‌خواهند به طور کامل ضدنظام شوند، از سوی دیگر در عمل پشت به نظام می‌کنند و از آن سو می‌خواهند وارد قدرت سیاسی شوند. طبیعی است که این رفتارها با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست و رفتاری کاملا غیرمتمدنانه در عالم سیاست است و در هیچ کشوری هم جز ایران دیده نمی‌شود. بنابراین طیف‌های محدودی از اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند رسما در زمره اپوزیسیون قلمداد شوند اما ژست آن را می‌گیرند و هم‌زمان می‌خواهند از قدرت سیاسی هم بی‌بهره نمانند».

اخبار مرتبط:
آیت‌الله سبحانی: شَنبه روز تعطیلی دشمن است
آیت‌الله سبحانی: شَنبه روز تعطیلی دشمن است

مرجع تقلید شیعیان در مورد تصویب تعطیلی روز شنبه توسط نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چنین روز‌هایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود.

نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد

سعدالله زارعی نوشت: منزل قالیباف در شهرک شهید دقایقی است. من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است

۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم
۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم

۲۶۲ فمینیست و مدافع حقوق بشر با امضای بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آنان در این بیانیه تاکید کرده‌اند «صلح بدون عدالت نمی‌تواند وجود داشته باشد، پس از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در راستای پایان دادن به اشغال‌گری و ایجاد صلح عادلانه برای فلسطینی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر تلاش کند.».

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است