کد خبر : 280270
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - 12:36
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در جهان هستیم

دبیرکارگروه بخش بین الملل جشنواره مد ولباس فجر گمدعی شد: بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین الملل است.

به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در جهان هستیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ صداوسیما نوشت: محمدحسین آشتیانی معاون علمی اموزشی کارگروه مد و لباس کشور در برنامه سلام خبرنگار درباره برگزاری بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر افزود: این بخش از لحاظ اجرایی به صورت دبیرخانه ایی فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته بیانیه مضمون آن بیش از ۴ ماه است که در حال فعالیت است، اما به دلایل و اهدافی که بخش بین الملل دارد این برنامه در اوایل تابستان سال اینده با حمایت استانداری فارس در شیراز برگزار می‌شود.

دبیرکارگروه بخش بین المللی مد و لباس فجر درباره اهداف بخش بین الملل گفت: بنا به وظایفی که قانون برعهده کارگروه مد و لباس کشور گذاشته  است فعالیت‌های بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی جزو اهداف و فعالیت‌های مهم کارگروه مد و لباس کشور است.

وی در بعد اقتصادی این جشنوار هم گفت: به دنبال این هستیم که در بخش بین الملل  به سبک‌های پوشش متنوعی بپردازیم آن سبک پوششی که ایران در زمینه طراحی و تولید می‌تواند مزیت رقابتی داشته باشد آن را مدنظر بگیریم مثلا پوشش باور‌ها یا پوشش عفیفانه که سبکی از پوشیدگی محسوب می‌شود.

دبیرکارگروه بخش بین الملل مد و لباس فجر افزود: وضعیت فرهنگی حادث شد که در زمینه سبک پوشیدگی و پوشش باور‌ها به دنبال انگیزه‌ها و سبک‌های خاصی از پوشش در جهان رفتند به خصوص در مسلمانان امریکا و مسلمانان اروپا همین امر گسترش پیدا کرد و در ایران هم شاهد این مساله  هستیم که مهدش در جهان اسلام است بنابراین این محور گفتگوی فرهنگی و اقتصادی مان قرار گرفت .

به گفته وی جدا از این که در این بخش  مزیت‌های رقابتی خود ایران را مدنظر گرفتیم مزیت رقابتی اصلی ایران ، میراث آن رودوزی‌های سنتی که بیش از ۲۰۰ مدل رودوزی سنتی در ایران احصاء شده، سیستان و بلوچستان، گلستان مهد بعضی از رودوزی‌های  به لحاظ جذابیت و شیوه طراحی  آن را هم لحاظ کرده ایم.

آشتانی درباره جهش بین المللی در جشنواره مد و لباس فجر گفت: جهش به دو حالت است یکی این که آگاهی مخاطب بین الملل دو آگاهی مخاطب ایرانی و تولیدکننده ایرانی، تولیدکننده و طراح ایرانی باید با  دستاورد‌های بین المللی کاملا آشنا بشود و  درخواست‌ها و تقاضا‌های بین المللی هم  داشته باشد.

اخبار مرتبط:
۲ کافه در تهران به علت سرو مشروب پلمب شدند
۲ کافه در تهران به علت سرو مشروب پلمب شدند

پس از تعطیلی همیشگی کافه رستوران کاریز، ۲ کافه‌رستوران «بانی چو» و «سوئیت لانژ» به دلیل تخلفات متعدد توسط عوامل پلیس اطلاعات تهران بزرگ (معاونت نظارت بر اماکن عمومی) پلمب شدند.

خبرگزاری حوزه: نفوذ فرهنگ کره‌ای و موسیقی «کی پاپ» در جوانانو نسل جدید نگران کننده است
خبرگزاری حوزه: نفوذ فرهنگ کره‌ای و موسیقی «کی پاپ» در جوانانو نسل جدید نگران کننده است

خبرگزاری حوزه علمیه قم نوشت: موج کره‌ای که با حمایت دولتمردان کره جنوبی و شرکت‌های بزرگ جهانی آغاز به کار کرد به واسطه انبوه سریال‌ها و موسیقی‌های کی‌پاپ، به ابزاری برای نفوذ فرهنگی در سراسر جهان تبدیل شده است و این جریان با ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و فردگرایی، انتظارات غیرواقعی از زندگی را در میان نسل جدید ایرانی شکل داده و باعث کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و بحران‌های روانی در بین آنها شده است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران برای کنترل حجاب در بازار تهران قرارگاه تشکیل داد!
شهردار منطقه ۱۲ تهران برای کنترل حجاب در بازار تهران قرارگاه تشکیل داد!

شهردار منطقه ۱۲ تهران از ایجاد قرارگاه فرهنگی مشترک، تدوین آیین‌نامه اخلاقی برای فعالان بازار، طراحی برنامه‌های فرهنگی ویژه جوانان و نظارت بر رعایت حریم‌های اسلامی در بازار خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است