کد خبر : 271845
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - 14:56
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

اکبر احمدی، بازیگر پیشکسوت درگذشت

اکبر احمدی، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر شب گذشته در اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست.

اکبر احمدی، بازیگر پیشکسوت درگذشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: اکبر احمدی که سابقه حضور در مجموعه‌های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را داشت، شامگاه دوم آذر بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

احمدی متولد ۱۳۳۳ در تهران بود. وی که در دوران کودکی با سعید کنگرانی همکلاس بود، فعالیت هنری خود را با حضور در کلاس‌های استاد حمید سمندریان آغاز کرد. او در اواخر دهه ۵۰ وارد عرصه هنر حرفه‌ای شد و در تئاترهای «پرومته در زنجیر» و «آن زمان فرا خواهد رسید» ایفای نقش کرد.

احمدی در سال ۱۳۶۱ در سریال «همشهری» به کارگردانی مسعود فروتن جلوی دوربین رفت و اولین حضور تلویزیونی خود را به ثبت رساند.

وی سال ۱۳۶۲ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «پرونده» به کارگردانی مهدی صباغزاده وارد سینما شد.

این هنرمند فقید در آثاری مانند «چشم شیشه‌ای»، «مجسمه»، «هفت گذرگاه»، «شب روباه»، «آخر بازی»، «فراری»، «شام عروسی»، «عروسک»، «راه رفتن روی خطوط» و «آزادی به قید شرط» نقش آفرینی داشت.

احمدی در مجموعه‌های متعدد تلویزیونی از جمله «بازگشت پرستوها»، «ولایت عشق»، «باران عشق»، «خوش رکاب»، «روشن‌تر از خاموشی»، «معما»، «تا صبح»، «اولین شب آرامش»، «کاراگاهان»، «یک مشت پر عقاب»، «شاید برای شما اتفاق بیفتد»، «عمارت پدری»، «دختران حوا»، «مختارنامه»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» ایفای نقش داشت. این هنرمند فقید همچنین در سریال های شبکه نمایش خانگی «شاهگوش» و «دندون طلا» حضور داشت.

احمدی، شامگاه روز پنجشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۲، بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

اخبار مرتبط:
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد
مظنون اصلی پخش نسخه‌ قاچاق پیرپسر معلوم شد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پیرپسر» با بیان این‌که پیگیری‌ها در خصوص قاچاق این فیلم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده گفت: بحث سریالی شدن پیرپسر را از طریق دیگر پلتفرم‌ها پیگیریم.

کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است
کیهان: رقم نجومی به مدیری و فراستی، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است

روزنامه کیهان نوشت: اخبار یا اطلاعاتی که درباره دستمزد برخی از هنرمندان و چهره‌های مشهور در قبال کار یا فعالیتی که نه ثمره مهمی در پی دارد و نه زحمتی بابت آن کشیده می‌شود، گویای نوعی ولنگاری اقتصادی و درمیان بودن پول‌های آلوده و مشکوک در عرصه رسانه است. این وضعیت باعث دور شدن رسانه از رسالت اصلی خودش یعنی آگاهی بخشی و پویاسازی فرهنگ می‌شود و علاوه ‌بر اینکه به بی‌عدالتی و تبعیض بین شاغلین این عرصه دامن می‌زند، موجب غلبه سازوکارهای کاسبکارانه و تجاری بر خلاقیت و دانش واقعی در نظام فرهنگی کشور هم می‌شود.

روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند
روزنامه اصولگرا: تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه از ایران کمتر است، اما ترک‌ها ۷۵۰ میلیون مخاطب در دنیا دارند/ سینما و تلویزیون ایران درجا می‌زند

سینمای ایران مدت‌هاست که در سبد اکران خود درگیر دو ژانر «کمدی» و «درام‌های خانوادگی» است و برخوردی سطح پایین و بسیار کلیشه‌ای با مفهوم فیلم کمدی و ملودرام دارد. در واقع نسخه‌هایی که فیلمسازان ایرانی برای مخاطبان خود می‌پیچند، به‌دور از بداعت و خلاقیت است و تنها سوژه را در دم‌دستی‌ترین حالت، مصرف می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است