کد خبر : 271476
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - 12:00
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

نماینده مجلس: افزایش سن بازنشستگی پیشنهاد دولتِ رئیسی بود

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر افزایش سن بازنشستگی گفت: متاسفانه پس از مصوبه دیروز مجلس شاهد موج سنگینی از تخریب‌ها در فضای مجازی علیه مجلس بودیم. ارکانی، نماینده مجلس افزود: همه باید بدانند که دولت خودش دنبال افزایش سن بازنشستگی بود.

نماینده مجلس: افزایش سن بازنشستگی پیشنهاد دولتِ رئیسی بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر افزایش سن بازنشستگی گفت: متاسفانه پس از مصوبه دیروز مجلس شاهد موج سنگینی از تخریب‌ها در فضای مجازی علیه مجلس بودیم.

وی افزود‌: این در حالی است که آنچه که امروز به‌عنوان ناترازی و ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی مطرح است دستپخت دولت‌های قبلی بویژه مدیریت دولت روحانی و اصلاح‌طلبان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه  هدف اصلی مجلس از مصوبه روز گذشته، رفع مشکلات و احیای صندوق‌ بوده است، تصریح کرد: در خصوص افزایش سنوات بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، انداختن توپ این تصمیم‌گیری به زمین مجلس دادن آدرس اشتباهی است و همه باید بدانند که دولت خودش در لایحه برنامه و در لایحه بودجه دنبال افزایش سن بازنشستگی بوده است.

ارکانی خاطرنشان کرد: دولت به علت عدم توان مدیریت صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی به دنبال رفع ناترازی این صندوق‌ها است اما مجلس همه تلاش خود را کرده تا با کنترل تصمیمات دولت در این حوزه، کمترین فشار به مردم بیاید.

وی در ادامه با تشریح مصوبه روز گذشته مجلس برای افزایش سن بازنشستگی عنوان کرد: در ارتباط با این مصوبه باید به چند نکته مهم توجه داشت؛ اولاً تا دو سال آینده هیچ تغییری در سنوات بازنشستگی کارگران و کارمندان رخ نخواهد داد. ثانیاً بعد از دو سال روند افزایش سنوات بازنشستگی به صورت پلکانی صورت گرفته است در صورتی که دولت به دنبال اجرای یکسان افزایش دو ساله سنوات برای همه از هم اکنون بود.

ارکانی ادامه داد: ثالثاً در مقابل این افزایش سنوات بازنشستگی، مجلس با وجود مخالفت دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق دریافتی شاغلان را پیش بینی کرده است که با همه بارسنگین مالی دستاورد مهمی در مجلس یازدهم است که نباید نادیده گرفته شود.

 

اخبار مرتبط:
یک اقتصاددان: زیست اقشار کم درآمد اسمش زِندگی کردن نیست / مشکلات مردم دارد به مرحله انفجار می‌رسد
یک اقتصاددان: زیست اقشار کم درآمد اسمش زِندگی کردن نیست / مشکلات مردم دارد به مرحله انفجار می‌رسد

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: زمانی خواهد رسید که برخی مسئولان ما نسبت به گرفتاری های مردم از جمله مسکن، متقاعد شوند و بپذیرند که باید برای رفع آن، فکری کنند؛ چرا که جبر زمان مسئولان ما را بیدار خواهد کرد و امیدوارم هر چه زودتر بیداری اتفاق بیافتد.

رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند
رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند

رئیس جمهور با بیان اینکه با امکانات کم هم می‌شود صاحب فرزند شد، تصریح کرد: این سخن که تا اتاق اضافه نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم، سخن قابل دفاعی نیست؛ تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن حتما نیاز به مسکن و امکانات متناسب دارد، اما اینکه فقط این‌ها زمینه فرزندآوری باشند، باور صحیحی نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است