کد خبر : 270374
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ - 17:34
دسته‌بندی : سیاسی، برگزیده ها
چاپ

علی‌محمد نمازی: التزام عملی به جمهوری اسلامی را قبول شدم ولی وفاداری به قانون را نه!

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جالب است که صلاحیت بنده در مورد بند ۲ ماده ۳۱ مبنی بر التزام عملی به جمهوری اسلامی مشکلی نداشته و تایید شدم‌.

علی‌محمد نمازی: التزام عملی به جمهوری اسلامی را قبول شدم ولی وفاداری به قانون را نه!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در توضیح علت رد صلاحیت خود گفت: برای بنده عجیب بود که بند تعهد بالاتر که، مبنی بر التزام عملی به جمهوری اسلامی است را قبول شدم و مشکل نداشتم اما به استناد بندی که تنها یک ابراز وفاداری است و کافی است که بگویم به قانون اساسی وفادار هستم، ردصلاحیت شدم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بنده اعتراض خود را نوشتم چرا که هیئت اجرایی باید دلایل خود مبنی بر اینکه طبق چه سندی التزام گفتاری بنده به قانون اساسی احراز نشده را، ارائه کند.

نمازی ضمن تاکید بر التزام خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جالب است که بنده همیشه مخالف براندازی بودم و تأکید کردم اصلاحات باید در چارچوب نظام صورت بگیرد و اشکالات برطرف شوند، آن وقت موردی را برای ردصلاحیتم نوشتند که خلاف مرام بنده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین خاطرنشان کرد: طبق قانون تا ۴ روز امکان اعتراض به هیئت نظارت استان وجود دارد که این کار را انجام می‌دهم اگر چه تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده که اگر سیاست همان سیاست گذشته و یا شدیدتر از آن باشد امیدی برای تایید و بازگشت ردصلاحیت شدگان وجود ندارد البته استنادی که برای ردصلاحیت بنده به آن اشاره کردند بسیاری آبکی است.

نمازی در پایان یادآور شد: نکته پایانی اینکه در انتخابات گذشته صلاحیت بنده توسط شورای نگهبان رد شد نه هیئت اجرایی.

گفتنی است، آقای نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، درباره نتایج احراز صلاحیت‌ خود گفته بود: ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه بعدازظهر از فرمانداری با بنده تماس گرفتند و گفتند صلاحیتم رد شده است و در مورد اینکه چگونه راه‌نامه ردصلاحیت را دریافت کنم، بنده را راهنمایی کردند. بعد از دریافت علت ردصلاحیت متوجه شدم که به استناد بند ۴ ماده ۳۱ رد صلاحیت شدم.

او افزود: جالب است که صلاحیت بنده در مورد بند ۲ ماده ۳۱ مبنی بر التزام عملی به جمهوری اسلامی مشکلی نداشته و تایید شدم‌.

اخبار مرتبط:
سیدمحمد خاتمی: حاکمیت بداند کسانى‌که در انتخابات ١١ اسفند رأى ندادند، برانداز نیستند؛ معترضند
سیدمحمد خاتمی: حاکمیت بداند کسانى‌که در انتخابات ١١ اسفند رأى ندادند، برانداز نیستند؛ معترضند

سیدمحمد خاتمی گفت: حاکمیت با این اقتصاد نابسامان و تورم و گرانى افسارگسیخته و افزایش بى رویه فقر، ... نباید فرصت‌ها را از دست بدهد و بهتر است این پیروزى را مستمسکى براى ارتباط عزت مندانه با جهان و آشتى ملى در داخل کشور قرار دهد و درصدد رفع نارضایتى هاى جامعه که اتفاقا در کاهش مشارکت در انتخابات اخیر بروز و ظهور پیدا کرد، باشد. نظام حکمرانی متوجه باشد بسیارى از کسانى که در انتخابات ١١ اسفند رأى ندادند، برانداز نیستند بلکه معتقدند وضعى که دارند قابل تحمل نیست و فقط مى خواهند زندگى کنند.

نوری‌قزلجه: نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به عدد ۱۰۰ نزدیک شد
نوری‌قزلجه: نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم به عدد ۱۰۰ نزدیک شد

نماینده منتخب مجلس دوازدهم درباره وضعیت فراکسیون با حضور نمایندگان مستقل گفت: با اعلام نتایج نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم تعداد ۱۳ نفر از نامزد‌های مشی مستقل به مجلس دوازدهم راه پیدا کردند.

سایت اصولگرا: مسئله مشارکت مردم در انتخابات دارد به معضلی جدی برای کشور تبدیل می‌شود
سایت اصولگرا: مسئله مشارکت مردم در انتخابات دارد به معضلی جدی برای کشور تبدیل می‌شود

انتخابات مجلس دوازدهم نشان داد که مسئله مشارکت در حال تبدیل‌شدن به معضلی جدی برای کشور است. تثبیت مشارکت در بازه ۴۰ تا ۵۰ درصدی در سه انتخابات متوالی و ثبت آمار نامطلوب در دور دوم انتخابات مجلس به خصوص در تهران نشان می‌دهد که تصور بی‌تاثیری نهاد انتخابات در شرایط کشور و زندگی مردم پدیدار شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است