کد خبر : 261944
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - 11:39
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

جانباخته‌گان زلزله مراکش از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت

وزارت کشور مغرب از افزایش شمار قربانیان زمین لرزه اخیر در مرکز این کشور به بیش از پنج هزار و 400 کشته و زخمی خبر می دهد.

جانباخته‌گان زلزله مراکش از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شفقنا نوشت: وزارت کشور مغرب از افزایش شمار قربانیان زمین لرزه اخیر در مرکز این کشور به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کشته و زخمی خبر می دهد.

وزارت کشور مغرب (مراکش) شامگاه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که بر اساس آمار غیر نهایی قربانیان زمین لرزه شامگاه جمعه در مرکز این کشور تا ساعت ۱۹ امروز به وقت محلی (۲۱:۳۰ به وقت تهران)، دو هزار و ۸۶۲ نفر جان خود را از دست دادند که بیش از ۹۹ درصد آنها یعنی دو هزار و ۸۵۴ تن دفن شدند در حالی که دو هزار و ۵۶۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بنا بر آن چه در بیانیه این وزارتخانه آمده، آمار مرگ و میر ناشی از زمین لرزه اخیر در ۱۱ منطقه مغرب ثبت شده که شامل هزار و ۶۰۴ مورد در الحوز، ۹۷۶ مورد در تارودانت، ۲۰۲ مورد در شیشاوه، ۴۱ مورد در ورزازات، ۱۸ مورد در مراکش، ۱۱ مورد در ازیلال، پنج مورد در اگادیر و اداوتنان، سه مورد در کازابلانکا و یک مورد در هر یک از مناطق یوسفیه، تنغیر و الصویره می شود.

وزارت کشور مغرب در ادامه بیانیه خود همچنین خاطر نشان ساخت که مقامات عمومی این کشور عرب و مسلمان واقع در شمال غرب قاره آفریقا، به تلاش های خود برای نجات و تخلیه مجروحان زمین لرزه، رسیدگی به افراد زخمی و بسیج تمامی توانمندی های لازم برای رسیدگی به پیامدهای این فاجعه دردناک ادامه می دهند.

شایان ذکر است که بنا بر اعلام موسسه ملی ژئوفیزیک مغرب (CNRST)، ساعت ۲۳:۱۱ شامگاه جمعه به وقت محلی (۱:۴۱ بامداد شنبه به وقت تهران) یک زمین لرزه به بزرگی هفت درجه در مقیاس ریشتر، در عمق هشت کیلومتری زمین روی داده که کانون آن منطقه الحوز در مرکز این کشور بوده و چندین شهر بزرگ از جمله رباط، کازابلانکا، مراکش، مکناس، فاس، اگادیر و تارودانت را لرزاند.

اخبار مرتبط:
مشاور امنیت ملی آمریکا پس از ملاقات با بن‌سلمان به اسرائیل می‌رود
مشاور امنیت ملی آمریکا پس از ملاقات با بن‌سلمان به اسرائیل می‌رود

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، دیدار کردند.

سیستم بهداشتی غزه ویران شده؛ ممکن است در چند ساعت از هم فروبپاشد
سیستم بهداشتی غزه ویران شده؛ ممکن است در چند ساعت از هم فروبپاشد

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که سیستم بهداشتی در سراسر این باریکه ویران شده و ممکن است در «چند ساعت» از هم فرو بپاشد.

بایدن: حماس اسیران را آزاد کند همین فردا در غزه آتش‌بس اعلام می‌شود
بایدن: حماس اسیران را آزاد کند همین فردا در غزه آتش‌بس اعلام می‌شود

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر حماس گروگان‌های (اسیران) اسرائیلی را آزاد کند توافق آتش‌بس بین اشغالگران و حماس همین فردا به دست می‌آید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است