به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسینعلی حاجیدلیگانی، نماینده مردم شاهینشهر، برخوار، میمه با بیان اینکه خودروسازان داخلی باید از هزینههای حاشیهای خود بکاهند و بر افزایش کیفیت متمرکز شوند، تصریح کرد: یکی از ایرادات اصلی که متوجه صنعت خودروسازی ایران میشود این است که خودروسازان ایرانی طرحهای خودرویی سایر کشورها که هنوز استانداردها در سطح طراحی و ساخت را پاس نکردند وارد ایران میکند و همین مسئله باعث شده است که اسامی خودروها در این خودروسازیها زیاد شود اما از سوی دیگر کیفیتها از گذشته کمتر شود از اینرو باید به سمت تولید تعداد کمتری از خودرو اما با کیفیت بالاتر بروند چراکه شان ایرانی استفاده از خودروهای باکیفیت است.
به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه آنقدر اجازه واردات خودرو صفر را ندادند که به واردات خودرو دسته دوم بسنده کردیم، افزود: با واردات خودرو انحصار شکسته میشود و انحصار باید خودرو صفر و کارکرده از بین برود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: میانگین مصرف بنزین در دنیا، در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۶ تا ۷ لیتر است این در حالیست که در ایران حدود ۱۰ لیتر است و اگر روزانه در ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرفی ۳۰ میلیون لیتر صرفهجویی شود میتوان روزانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار در منابع ارزی صرفه جویی کنیم. متاسفانه این موضوع به دلیل پایین بودن کیفیت خودروها در کشور ایجاد شده است به عنوان مثال کیفیت تاکسیها در تهران بسیار پایین است و این خودروها در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ لیتر بنزین مصرف میکند که علاوه بر ایجاد آلایندگی سرمایه و منابع کشور را از بین میبرند.