کد خبر : 233967
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - 15:55
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

جعفرزاده ایمن‌آبادی: قانون معافیت مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان ناشی از بی‌سوادی نمایندگان است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به قانون معافیت مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان می‌گوید: این قانون باعث می‌شود به سمت ساخت ویلاهای غیرمجاز برویم بنابراین اصلا در شأن مجلسی که ادعای انقلابی‌گری دارد، نیست.

جعفرزاده ایمن‌آبادی: قانون معافیت مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان ناشی از بی‌سوادی نمایندگان است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس با اشاره به معاف شدن خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان از مالیات در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: این تصمیم با هیچ سند بالا دستی هماهنگی و همخوانی ندارد. واقعیت این است که مجلس کلیات را از دست داده و تا این اندازه روی موضوعاتی ریز شده که با هیچ سند بالادستی نمی‌تواند آن را مقایسه کند. این یک خسران بزرگ برای کشور است که بدون برنامه در حال اداره شدن است.

او می‌‎گوید: عدم هماهنگی میان مجلس و دولت باعث شده نمایندگان عجله کنند. در این عجله کردن وارد داستان‌هایی می‌شود که به دلیل نداشتن بدنه تخصصی و کارشناسی، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود. مجلس اکنون با حذف مالیات برای خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان، دچار یک خطای استراتژیک شده و حتی هیات رئیسه نیز به آن ایراد گرفت و گفت یک تناقض در کار ما است. اکنون با این طرح، اگر یک فردی ویلای گرانقیمت بسازد دیگر مالیات نمی‌دهد، اما اگر کسی در باغ شخصی خودش یک ویلا بسازد، باید از او مالیات گرفت. این تناقض را به هیچ شکلی نمی‌توان حل کرد.

جعفرزاده می‌گوید: این سوال برای مردم پیش آمده که مگر نمایندگان خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان دارند که این قانون را برای خودشان تصویب کرده‌اند زیرا طبقه مستضعف که چنین خانه‌هایی ندارند! این کار مجلس یک علامت سوال بزرگ برای مردم است. از سوی دیگر دریافت مالیات از چنین بخشی یکی از راه‌های درآمدی دولت بود که روی آن حساب کرده بود، با اینکار بخش درآمدی دولت چه می‌شود؟ از کدام هزینه‌اش باید کم کند؟ مجلس نباید در بخش درآمد‌های دولت ورود کند چرا که باید به دولت پاسخگو باشد.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: به هر شکلی که به این موضوع نگاه می‌کنید، دچار مشکل است. اگر مجلس به فکر مردم بود باید می‌گفت مثلا خانه‌های زیر ۲ میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف هستند، نه خانه ۲۰ میلیارد تومانی که صرفا برای یک قشر خاص جامعه است زیرا با این کار می‌توانست به بخش انبوه‌ساز کمک کند تا روی خانه‌های کم‌قیمت سرمایه‌گذاری کند و به خاطر سیاست انگیزشی معاف از مالیات، واحد‌های ارزان‌قیمت بسازد. اکنون با این کار مجلس به سمت لاکچری‌بازی رفته‌ایم و انبوه‌سازان هم به سمت ساخت خانه‌هایی می‌روند که دیگر نیازی به پرداخت مالیات برای آن‌ها نباشد.

او با بیان اینکه این طرح صرفا به نفع جامعه سرمایه‌دار است، گفت: موضوع مهمتر اینکه تصویب این قانون باعث می‌شود به سمت ساخت ویلاهای غیرمجاز برویم. این مصوبه اصلا در شأن مجلسی که ادعای انقلابی‌گری دارد، نیست. در همه جای دنیا از طبقات مرفه مالیات دریافت می‌کنند و میان طبقات پایین جامعه توزیع می‌کنند اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و نبود بنیه کارشناسی در میان نمایندگان فعلی مجلس، شاهد چنین مصوباتی هستیم. چرا باید مجلس مصوبه‌ای داشته باشد که حتی ۵ درصد جامعه هم آن را نمی‌پذیرد.

جعفرزده می‌گوید: طبیعی است، زمانی که مجلس حداقلی باشد و از بطن مردم نباشد، توقع زیادی است که بخواهیم در جهت خواست و آسایش مردم گام بردارند. آقای مخبر هم می‌گوید بهتر از ما نمی‌توانید پیدا کنید. در خورجین طیف انقلابی بهتر از این نمایندگان پیدا نمی‌شود.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت
نوری‌قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس‌جمهور بدعت است و خلاف عدالت

یک نماینده مجلس به اختصاص بودجه میلیاردی برای سفرهای ابراهیم رئیسی اعتراض کرد.

نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند
سخنگوی وزارتخارجه: اعضای پارلمان اروپا باید سپاسگزار سپاه باشند

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درمورد تبادل پیام‌های اخیر بین ایران و آمریکا درباره گفت‌وگوهای وین گفت: گفت‌وگوها تماس‌ها و تبادل پیامهای دیپلماتیک در روش‌های مقتضی ادامه دارد و هست و در قالب نشست‌های بین‌المللی هم معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگا‌ه‌های خودش را بیان می‌کند و یا در چارچوب ابتکارعمل‌های دیگران در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه این دیدگاه‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است