کد خبر : 223431
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - 15:05
دسته‌بندی : اخبار ویژه، فرهنگی
چاپ

یک کارگردان و منتقد جوان پس از آزادی از زندان خودکشی کرد

هوشنگ گلمکانی از مدیران ماهنامه «فیلم امروز» خبر داده که محسن جعفری راد نویسنده و منتقد و مستندساز که مدتی پیش در شهر کرج به اتهام حضور در تجمعات بازداشت شده بود، پس از آزادی با خوردن قرص در 37 سالگی به زندگی خود پایان داد.

یک کارگردان و منتقد جوان پس از آزادی از زندان خودکشی کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ هوشنگ گلمکانی از مدیران ماهنامه «فیلم امروز» خبر داده که محسن جعفری راد نویسنده و منتقد و مستندساز که مدتی پیش در شهر کرج به اتهام حضور در تجمعات بازداشت شده بود، پس از آزادی با خوردن قرص در ۳۷ سالگی به زندگی خود پایان داد.

همچنین ایسنا بدون توضیح درباره مرگ این فیلمساز جوان نوشت: محسن جعفری راد، صبح امروز، یکشنبه ۱۸ دی ماه در منزلش در کرج از دنیا رفت.

جعفری راد متولد سال ۱۳۶۵ و اهل رودسر در استان گیلان، کارشناسی ارشد سینما و فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری بود که سال‌ها در نشریات و مجلات معتبر سینمایی قلم زد. عمده فعالیت او در مجله فیلم امروز انجام شد.

جعفری راد، فیلمسازی را از سال ۸۷ و از انجمن سینمای جوان لاهیجان آغاز کرد.

او همزمان به عنوان خبرنگار، روزنامه‌نگار و منتقد در رشته‌های جامعه شناسی، سینما و ادبیات فعالیت داشت. همکاری با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی از جمله همشهری، شرق، اعتماد، جام جم، فرهیختگان، گیلان امروز، همدلی، نوآوران، صبا، سینما؛ و ماهنامه‌ها و هفته‌نامه‌های تخصصی مانند فیلم، تجربه، چلچراغ و … از جمله این فعالیت‌هاست.

وی از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را آغاز کرد و با انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر لاهیجان، رشت، چالوس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند همکاری داشت. ساخت مستندهای «رنج زیر پوست»،« سایه‌های سبز» از مجموعه مستند یکی از ما» و فیلم کوتاه داستانی «فقط مه واقعی است» به تهیه کنندگی رامبد جوان از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

جعفری راد همچنین به تدریس سینما در دانشکده‌ها و مؤسسه‌های خصوصی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز می‌پرداخت.

اخبار مرتبط:
منتقد سینما: ممنوع اعلام کردن سریال حشاشین خنده‌دار است / افرادی را در سمت‌های فرهنگی گذاشته‌اند که با تصور دهه شصت فعالیت می‌کنند
منتقد سینما: ممنوع اعلام کردن سریال حشاشین خنده‌دار است / افرادی را در سمت‌های فرهنگی گذاشته‌اند که با تصور دهه شصت فعالیت می‌کنند

درستکار، کارشناس و منتقد سینما درباره ممنوع اعلام کردن سریال حشاشین در ایران گفت: این اقدام صدا و سیما خنده دار است که فکر می‌کنند هنوز هم دوران بگیر و ببند است. ممنوعیت سریال حشاشین یعنی چی؟ یک سری قانون در ایران وضع کرده‌اند و تصور می‌کنند محصولات خارجی را هم می‌توانند محدود کنند. پلتفرم‌ها در داخل به وجود آمدند تا مقداری با صدا و سیما تفاوت کنند و تقریباً هم چنین کاری کرده‌اند و با آداب اخلاق ایرانی، نزدیکی‌های بیشتری دارند؛ اما سریال حشاشین اصلاً جز پلتفرم‌های داخلی نیست که بتوانند جلو آن را بگیرند.

برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی تکذیب شد
برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی تکذیب شد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعاتی را که در رابطه با برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی مطرح شده بود، رد کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است