کد خبر : 220491
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - 12:50
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سخنگوی وزارت خارجه: امکان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و عربستان وجود دارد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره روابط ایران و عربستان گفت: سیاست ما در ارتباط با عربستان سعودی و روند مذاکرات و گفت‌وگوها بین دو کشور کاملا روشن است و خوشبختانه به نظر می‌رسد دو طرف در این خصوص در استمرار رویکرد سازنده و مثبت اتفاق نظر دارند. پنج دور گفت‌وگو بین هیأت‌های رسمی دو کشور با کمک دولت عراق در بغداد انجام شده است. با فضای موجود امکان برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها در بغداد وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه: امکان برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و عربستان وجود دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره روابط ایران و عربستان گفت: سیاست ما در ارتباط با عربستان سعودی و روند مذاکرات و گفت‌وگوها بین دو کشور کاملا روشن است و خوشبختانه به نظر می‌رسد دو طرف در این خصوص در استمرار رویکرد سازنده و مثبت اتفاق نظر دارند. پنج دور گفت‌وگو بین هیأت‌های رسمی دو کشور با کمک دولت عراق در بغداد انجام شده است. با فضای موجود امکان برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوها در بغداد وجود دارد. دوستان عراقی ما در خصوص برگزاری نشست‌های قبلی دو کشور تلاش‌های خوبی انجام دادند و خوشبختانه به تلاش‌های خود همچنان ادامه می‌دهند. طرف عراقی مورد وثوق دو طرف است و تلاش‌های آن در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری دور جدید گفت‌وگو مورد استقبال دو طرف است.

به نوشته ایرنا؛ کنعانی ادامه داد: گفت‌وگوی دو وزیر خارجه در امان هم مثبت، خوب و توأم با ابراز حسن نیت و اعلام آمادگی برای ادامه گفت‌وگوها بوده است. اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان در ارتباط با ایران مبنی بر آمادگی برای گفت‌وگو با ایران اظهارات مثبتی بوده و استقبال می‌کنیم. به نظر می آید در طرفین تمایل بای برداشتن گام جدید به سمت جلو است و مبتنی بر سیاست اعلامی و عملی ایران می‌تواند مذاکرات تا زمان از سرگیری مناسبات رسمی دو کشور مهم منطقه‌ای ادامه یابد و از چنین روندی استقبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد
رشیدی کوچی: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور
جزئیات جدید از محل جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

محدودۀ جست‌وجو برای یافتن هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در جنگل‌های ارس باران در محدودۀ پیر داوود تا محدوده معدن مس سنگون شامل می شود.

جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟
جنگل دیزمار و ورزقان کجاست؟

عصر یکشنبه گویا بالگرد حامل رئیس جمهور در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و آنطور که ایرنا اعلام کرده جنگل دیزمار، محل دقیق تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور است که در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است