کد خبر : 213761
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - 10:36
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

گذشت از قصاص قاتل به شرط ساخت حسینیه

متهم در نزاعی خیابانی مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود اما اولیای دم به شرط ساخته شدن حسینیه اعلام گذشت کردند.

گذشت از قصاص قاتل به شرط ساخت حسینیه

به گزارش سایت خبری مدارا؛ متهم که مردی جوان است هفت سال قبل در یک درگیری بچگانه مرتکب قتل شد و به زندان افتاد. همه چیز برای اجرای حکم قصاص او آماده بود اما اولیای دم قبول کردند در صورتی‌ که متهم و خانواده‌اش حسینه‌ای بسازند از قصاص صرف نظر کنند.

وقوع قتل

به نوشته اعتمادآنلاین، سال ۹۴ بود که خبر رسید درگیری‌ای در منطقه ورامین اتفاق افتاده است. با گزارش این درگیری به پلیس، ماموران به محل اعزام شدند و در بررسی‌ها مشخص شد در نزاع خونین مرد ۳۰ساله‌ای به نام بهنام، پسری به نام شاهرخ را با ضربات چاقو مجروح کرده است.

شاهرخ ۲۵ساله به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات و خونریزی شدید در قفسه سینه جان سپرد.

با مرگ شاهرخ، بهنام بازداشت شد و به درگیری خونین اعتراف کرد.

او گفت: از خیابان رد می‌شدم که سر موضوعی بچگانه با شاهرخ بحث کردم و درگیری میان ما رخ داد. من که عصبانی شده بودم چند ضربه چاقو به او زدم اما واقعاً قصد کشتنش را نداشتم. اصلاً شاهرخ را نمی‌شناختم و با او هیچ خصومتی نداشتم. حالا هم پشیمانم.

متهم به بازسازی صحنه جرم پرداخت و سال ۹۶ در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

درخواست قصاص

در آن جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قصد کشتن مقتول را نداشتم و فکر نمی‌کردم درگیری بچگانه میان ما به قتل منجر شود. ما با هم درگیر شدیم و من چاقو کشیدم؛ ولی از شانس بد، ناخواسته چاقو به قلب شاهرخ خورد و موجب مرگ او شد. من شرمنده پدر و مادر او هستم و از آنها طلب بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، بهنام را به قصاص محکوم کردند.

این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و متهم در یک قدمی اجرای حکم قرار گرفت که خانواده‌اش از اولیای دم خواستند رضایت بدهند و درخواست بخشش کردند.

اولیای دم نیز گفتند در صورتی که حسینیه‌ای به یاد فرزند آنها ساخته شود حاضر به گذشت خواهند بود. در ادامه خانواده متهم با خرید یک زمین ۷۰ درصد از حسینیه را ساختند و اولیای دم به اجرای احکام مراجعه و گذشت خود را اعلام کردند؛ در صورتی که ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز ساخته شود متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

اخبار مرتبط:
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص
دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص

دکتر یزدانی می‌گوید: دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم.

مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است